Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream – bohaterowie, synteza, kontrola pogody i więcej!

Zosia zabiera nas w podróż po kranie snów!

Niespełna trzy miesiące dzielą nas od premiery Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream, a wydawca Koei Tecmo wspólnie z deweloperem Gust Studios, podzielili się całkiem sporą ilością informacji na temat kolejnej przygody Sophie. Premiera kolejnego JRPG-a z serii Atelier już 25 stycznia na Nintendo Switch!

Historia

W Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream gracze będą podążać za Sophie Neuenmuller w poszukiwaniu jej przyjaciółki Plachty w tajemniczym, przypominającym sen świecie Erde Wiege. Po tym, jak Sophie nawiąże nowe znajomości w mieście, wyrusza na poszukiwanie zaginionej towarzyszki. Niestety, zamiast znaleźć Plachtę, odkrywają wyrwę w kosmosie, która prowadzi ich do tajemniczego miejsca, w którym nie widać jej mieszkańców. Gdy postanawiają zrezygnować z poszukiwań i wrócić do miasta, Sophie słyszy znajomy głos, ale zanim zdąży zbadać sprawę, nagle pojawia się wodny smok i atakuje drużynę. Na szczęście dzięki przybyciu aspirującego alchemiczki Ramizel i byłego rycerza Diebolda zostają uratowani w samą porę.

Sophie Nuenmuller

Chce zostać licencjonowaną alchemiczką, tak jak jej ukochana zmarła babcia, i zmaga się z ciężarami wyprawy, gdy podróżuje daleko od rodzinnego miasta.
Chociaż ma pogodną i miękką osobowość, jest również poważna i pracowita. Stara się skupić na szczegółach i ma tendencję do samodzielnego radzenia sobie z problemami.
Jej rozleniwione usposobienie rośnie w zastraszającym tempie, a jej atelier często znajduje się w przerażającym stanie…

Plachta

Niedojrzała i niekompletna filozofka.
Młoda alchemiczka, która przybyła do Erde Wiege przed Sophie.
Spędza dni we własnym atelierze, gdzie od świtu do zmierzchu, badaja i gromadzi wiedzę o alchemii.
Fajnie teoretyzuje, pokazując szeroki wachlarz emocji, takich jak błysk w oku podczas badania nieznanego, lub płaczu po przegranym meczu.
Ma to samo imię, co przyjaciółka Sophie, Plachta, ale wygląda na to, że Sophie jej nie zna…?

Ramizel Erlenmeyer

Ekscytująca i ambitna alchemiczka.
Mediator dla mieszkańców Erde Wiege.
Każdy polega na niej za sprawą jej pogodnego uśmiechu i spokojnej natury.
Ponadto ma silne poczucie sprawiedliwości i dynamiczną osobowość, co niejednokrotnie prowadzi ją do walki z potworami silniejszymi od niej.
Spotyka Sophie i Plachtę, którzy tak jak ona są alchemiczkami, i czuwa nad ich rozwojem.

Alette Claretie i Olias Enders

Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream podąża za ukochaną alchemiczką Sophie Neuenmuller, wkrótce po przygodach przedstawionych w Atelier Sophie: The Alchemist of the Mysterious Book z 2016 roku. Sophie niespodziewana podczas nowej przygody ląduje nieprzytomna w tajemniczym, przypominającym sen świecie znanym jako Erde Wiege, gdzie zostaje uratowana przez nieznaną twarz. Bohaterką dnia jest Alette Claretie, która marzy o znalezieniu pewnego dnia skarbu, który można znaleźć tylko w Erde Wiege. Jest kupcem sprzedającym rzeczy, które znajduje na całym mieście, ale znana jest również z lekkomyślności i szaleństwa. Alette pomaga Sophie odkrywać ten nowy świat oraz wyruszając z nią na poszukiwanie Plachty.

Bohaterowie rozpoczynają swoją podróż w miejscu znanym jako The Dream Tree, gdzie Sophie została znaleziona nieprzytomna. Tajemnicza drzewiasta roślina przypomina drzewo, które Sophie i Plachta wspólnie badały, zanim trafiły do ​​Erde Wiege, ale Plachty nigdzie nie można znaleźć. Kiedy Sophie i Alette wracają do Roytale, jedynego miasta w Erde Wiege, podchodzi do nich mężczyzna o imieniu Olias Enders, który nazywa siebie „najsilniejszym i najlepszym ochroniarzem na świecie!” Olias twierdzi, że zna dziewczynę o imieniu Plachta i oferuje swoje usługi, aby pomóc im poprowadzić ich do atelier na obrzeżach miasta. Ale kiedy trio przybywa i spotyka Plachtę, Sophie twierdzi, że nie zna tej nowej dziewczyny. Kim jest ta nowa Plachta i jaki jest jej związek z najlepszą przyjaciółką Sophie? Sophie, Alette i Olias są zdeterminowani, aby się tego dowiedzieć.

Elvira

Kontynuując eksplorację tej tajemniczej nowej krainy, natkną się na lmiejsce pobytu Elviry, bogini, która stworzyła Erde Wiege. Tutaj Sophie w końcu spotyka się z Plachtą, ale jej przyjaciółka wydaje się martwa. Czy Elvira zna tajemnicę stanu nieświadomości Plachty?

Pirka, Katrina i Gnome

W Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream Sophie wykorzystuje miasto Roytale — jedyne miasto w Erde Wiege — jako bazę operacyjną. Kiedy Sophie przybędzie do Roytale, zaprzyjaźni się z Katriną Balbastre – Kati – właścicielką Crystal Sparkle Pavilion, i jej dobrodusznym pracownikiem Gnomem Dumortierem, a także Pirką, właścicielką Pirka’s Emporium, gdzie te ekscentryczne postacie oferują jej swoje usługi.

Zadania Poboczne

W Pawilonie Kryształowego Błysku Sophie będzie mogła przyjąć szeroki zakres próśb od miejscowych mieszkańców, a wypełniając je, zdobędzie nagrody i podniesie swoją reputację. Wraz ze wzrostem jej reputacji Kati zacznie oferować zaawansowane zadania, które po pomyślnym ukończeniu podniosą Poziom Poszukiwacza Przygód Sophie – pozwalając jej na przyjmowanie trudniejszych zleceń z jeszcze lepszymi nagrodami. Z drugiej strony, Pirka’s Emporium to wyjątkowy sklep, który może uzupełniać i duplikować przedmioty — dwie ważne usługi dla alchemików, z których mogą korzystać obok syntezy.

W miarę postępów Sophie w trakcie swojej podróży odblokuje dodatkowe scenariusze dla różnych postaci w Erde Wiege. Dzięki tym wydarzeniom gracze będą mogli dowiedzieć się o celach i marzeniach każdej postaci, a także podnieść poziom ich przyjaźni z tą postacią, co prowadzi do odblokowania nowych umiejętności. Każda postać ma swoje unikalne scenariusze: Alette marzy o szybkim wzbogaceniu się, więc prosi Sophie o pomoc w nauce alchemii, podczas gdy Ramizel czuje, że nie jest w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom wszystkich. Czy Sophie może pomóc Ramizel w odnalezieniu sukcesu, którego szuka?

Synteza

Podczas przygody postacie będą musiały wykorzystać swoje umiejętności alchemiczne, aby kontynuować, a gracze będą korzystać ze zaktualizowanej wersji systemu syntezy paneli znanej z podserii Mysterious. W Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream nowe przedmioty tworzone są na podstawie alchemicznych składników materiałów umieszczonych na panelu. Komponenty alchemiczne są powiązane z elementem (kolorem) ognia, lodu, błyskawicy, wiatru lub światła. Wybierając materiał składający się z elementu (komponentu alchemicznego), który odpowiada rodzajowi przedmiotu, który chcesz zsyntetyzować, można uzyskać różne efekty. W przypadku komponentów alchemicznych panele, które jasno świecą, są nazywane komponentami łączącymi. Gdy panele linków tego samego elementu sąsiadują ze sobą, tworzą link, a im większa liczba linków, tym lepsze efekty można uzyskać. Aby tworzyć potężne przedmioty, kluczowa staje się świadomość powiązań i strategiczne rozmieszczanie komponentów alchemicznych.

W miarę postępów w grze dostępne będą również katalizatory i panele z ograniczeniami. Zastosowanie katalizatorów umożliwi uzyskanie efektów specjalnych, takich jak zwiększenie rozmiaru panelu syntezy. I chociaż panele z ograniczeniami mają wyższy poziom trudności syntezy – co utrudnia umieszczanie komponentów alchemicznych – istnieją efekty specjalne, które można uzyskać tylko przy użyciu panelu z ograniczeniami.

Ponadto Sophie i Plachta będą mogły odblokować specjalne zastosowanie umiejętności Assist w dalszej części swojej przygody. Kiedy synteza Plachty zostanie odblokowana, do pomocy w syntezie będzie można wybrać Sophie lub Plachtę. Niektóre przepisy są przeznaczone wyłącznie dla Sophie, a niektóre tylko dla Plachty, a niektóre z tych przepisów zawierają ważne przedmioty wymagane do kontynuowania gry. Aby stworzyć zaawansowane przedmioty, które są kluczowe dla fabuły, gracze muszą podnieść swój poziom jako alchemik (Alchemy Lv.). Równoważenie użycia Sophie i Plachty w syntezie, aby zwiększyć każdy z ich poziomu alchemii, będzie niezbędne do rozwijania fabuły i odkrywania tajemnic kryjących się za tym niesamowitym snem.

System kontroli pogody

Podczas wielu przygód w Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream gracze napotkają przeszkody środowiskowe, takie jak szalejące rzeki, które zatrzymają ich postęp. Każdy obszar Erde Wiege ma z góry określoną pogodę, ale dzięki odkryciu rozsianych po całej krainie Kamieni Snów, Sophie i jej przyjaciele mogą zmienić pogodę, aby pomóc sobie w dalszej podróży. Użycie Kamienia Dreamscape do zmiany pogody może drastycznie zmienić środowisko — na przykład obniżyć poziom wody w niegdyś zalanym miejscu — a także odkryć nowe miejsca zbiorów dzięki, którym wzbogacimy się o unikalne materiały.

Główne Miejsca Zbierań

Podczas eksploracji nowych lokacji gracze mogą również odkryć Główne Miejsca Zbierań — miejsca, które pozwalają im zdobyć lepsze materiały niż te, które można znaleźć w tradycyjnych miejscach zbierań. Jeśli po przybyciu do Głównego Miejsca Zbierania wyposażymy we właściwe narzędzie do zbierania, rozpocznie się mini-gra, a jakość i liczba zebranych materiałów wzrośnie zgodnie z ich wynikami. Te mini-gry obejmują grę w stylu wędki, w której należy złowić określoną liczbę ryb, oraz grę z procą, w której gracze muszą rozbić różne cele w określonym czasie. Opanowanie tych mini-gier pomoże w zdobyciu rzadszych materiałów, które są niezwykle przydatne do syntezy!

Dodaj komentarz