Kojarzycie Terrarię? Ta interesująca produkcja zadebiutowała jako dwuwymiarowy klon popularnego wówczas Minecrafta, z czasem ewoluując w wyjątkową, oryginalną i równie popularną markę. Jakiś czas temu Terraria pojawiła się na Wii U – platformie, która teoretycznie powinna być idealnym domem dla tego typu produkcji. No właśnie, teoretycznie. Nie dość, że Tarraria zadebiutowała na niej z gigantycznym opóźnieniem, to wkrótce przestanie być wspierana. Powód? „Ograniczenia sprzętowe”.
Koniec z aktualizacjami Terrarii na Wii U. Zdaniem twórców, moc konsoli nie jest wystarczająco duża, by pozwolić na realizację planów dotyczących rozwoju marki. Konsolowa wersja gry będzie rozwijana tylko na PS4 i Xboksie One.
OK, konsola ktora daje sobie rade z takimi grami jak Mario Kart 8 czy nowa Zelda ma sobie nie dawać rady z Terrarią?
Takie tam ładne wytłumaczenie, że nie chce im się aktualizować wersji, która sprzedała się kilka-kilkanaście razy gorzej od pecetowej czy plejstejszonowej.
akurat w tym wypdku to najpewniej kwestia silnika – to, że coś nie jest graficznie powalające nie znaczy, że jest efektywnie napisane od strony kodu. Gierki jak Terraria oglądaliśmy już 10 lat temu, a jednak jakby 10 lat temu terraria miała takie wymagania jak dzisiaj, to odpalałaby się tylko na highendowych kompach. A teraz dodajmy do tego, że o ile SP4/xbone to tylko pecety w obudowach magnetowidów, zaś wiiU to kompletnie inna architektura sprzętu… cóż, w takim wypadku to wytłumaczenie nie jest takie z czapy, choć pewno marna sprzedaż również swoje dołożyła
Tłumaczenie jak zawsze, bo lepiej napisać to niż bawić się w optymalizację silnika pod daną platformę. Gdzie te czasy, kiedy ludziom chciało się wyciągać 100% mocy sprzętu dla idei… Teraz lepiej poczekać na 10x bardziej wydajną platformę i wykorzystywać ją w 25%.
@emczer
pamiętaj tylko, że terrarii nie stworzyło utytułowane studio, a grupka zapaleńców w garażu.
No i właśnie zapaleńcy, to zapaleńcy, wycisnęli by i 110%, jak by im się chciało. Tu się nie chce, więc lenistwo i jak wspomniał Elanczewski – za mało się sprzedało, by w ten twór więcej inwestować.
Na PSV tez nie jest już rozwijana zresztą jak na Xbox 360 i PS3, a co z 3DS, bo nie wiem?
Szkoda, że takie sprzęty nie są wspierane, a gówniane mobilne granie, jest wspierane jak najbardziej…
Z 3ds to samo. Tylko tam jest tyle bugów, że jednym „ostatnim” patchem raczej tego nie załatają. New 3ds dostanie opcję tworzenia większych map (jak najmniejsze z wersji PC) i to by było na tyle nowości. Chyba, że nawet to im się odwidzi…