[Premiera] Shin Megami Tensei V

Doczekaliśmy się :)

Data wydania: 12 listopada 2021
Cykl: Shin Megami Tensei
Gatunek: JRPG
Wydawca: Atlus
Platforma: Nintendo Switch
Ilość graczy: 1
Wspierane języki: angielski, niemiecki, hiszpański, francuski i włoski
Rozmiar: 12.8 GB
Wspierane tryby: TV, Tabletop, Przenośny
Rating PEGI: 16
Zapis w chmurze: Tak
Cena: Wersja cyfrowa – 249,80 zł eShop | Wydanie fizyczne – 209zł morele.net

Boskość czeka

Zadecyduj o losie umierającego świata w walce o władzę między bogami a demonami w grze Shin Megami Tensei V na Nintendo Switch. W tej rozległej grze RPG przejmiesz kontrolę nad niezwykle potężną istotą, Nahobino, aby walczyć z setkami demonów w zbezczeszczonej krainie i lub werbując je do właśnej drużyny.
Ani człowiek, ani demon, tylko nowo powstały Nahobino wraz z przyjaciółmi muszą zdecydować, co warto ocalić… i przygotować się na poświęcenie wszystkiego w jego imieniu.

Odkryj demoniczny świat

Jako zwykły uczeń liceum zostajesz przeniesiony do rozpadającego się królestwa zaśmieconego pozostałościami dawnego Tokio. Wyniszczony przez wojnę podziemny świat znany jako Da’at kryje w swoich ruinach wiele sekretów, a niebezpieczeństwo może czaić się w każdym zakątku.

Jedyną ścieżką do przetrwania osaczonego przez demony na tym opustoszałym pustkowiu jest wzięcie ręki tajemniczej postaci o imieniu Aogami. Łącząc się razem, stajecie się Nahobino, przeklętą istotą, która potrafi walczyć z demonami lub zaprzyjaźnić się z nimi. Dzięki tej nowej sile dowiesz się, co stało się z Tokio i zadecydujesz o losie świata.

Wykorzystaj swoją nowo odkrytą moc

Jaki jest pożytek z mocy, jeśli jej nie używasz? Liczne demony zamieszkujące Da’at postawią Ci wyzwania, gdziekolwiek się udasz. Przetestuj swoje nowe talenty i podejmij walkę z wszelkimi demonami w turowych bitwach. W każdej potyczce u twojego boku mogą walczyć maksymalnie trzy zwerbowane demony, więc zawsze szukaj sojuszników, którzy mogą poszerzyć twoje możliwości ofensywne.

Wiele demonów ma słabości, ale nie ujawniają ich z własnej woli. Wykonuj różne ataki, dopóki nie zostaną ujawnione ich luki. Każde udane uderzenie w słaby punkt zada ogromne obrażenia i zapewni dodatkowe tury, co pozwoli nieprzerwanie kontynuować atak. Zbieraj specjalną energię Magatsuhi w każdej turze i używaj jej, aby wyzwalać potężne ruchy, które mogą zadać krytyczne obrażenia wrogom lub w inny sposób wspierać twoją drużynę.

Diabelskie sztuczki

Trzymaj się na palcach, ponieważ przebiegłe demony są zbyt szczęśliwe, aby wykorzystać twoje słabości w naturze i odwrócą te same strategie z powrotem przeciwko tobie, w tym Magatsuhi. Studiuj dobrze wrogów, sprawdzaj ich determinację i zawsze naciskaj na ich słabości, aby zachować przewagę. Głupie twarze nie wystarczą, aby przestraszyć nieprzygotowanych wrogów – zmiażdż ich szybko, zanim oni zmiażdżą ciebie! Ale nie zapominaj o obronie, gdy mierzysz się z trudnymi wrogami, chyba że chcesz zostać unicestwiony jednym ciosem…

Umowy z demonami

Demony są kapryśnymi, ale niezbędnymi sojusznikami. Bez nich poruszanie się w Da’at jest niemożliwe. W końcu kto lepiej walczy z demonami niż inne demony? Ale najpierw musisz przekonać ich do przyłączenia się do Twojej sprawy… Niektóre demony mogą zaproponować sojusz, aby całkowicie uniknąć bitwy, ale najczęściej będziesz musiał rozpocząć negocjacje – nawet po wymianie ciosów. Oczywiście nie wszystkie demony będą skłonne słuchać. Silniejsi od ciebie odmówią naginania się do twojej woli, ale mogą być miłosierni… za odpowiednią cenę.

Demony to temperamentne stworzenia, które zmieniają zdanie pod wpływem kaprysu. Niektórych przekona demonstracja siły lub dowcipu, podczas gdy inni nie docenią chełpliwej postawy. Poświęcenia mogą być konieczne, aby kupić ich lojalność, bez względu na to, czy chodzi o zdrowie, pieniądze, czy przedmioty, więc przed kontynuowaniem rozważ ostrożnie ryzyko w porównaniu z nagrodą. Jeśli jednak odniesiesz sukces w negocjacjach, demon będzie walczył u twego boku do samego końca.

Moc fuzji

Rozszerz możliwości swojej drużyny jeszcze bardziej dzięki Fuzji Demonów i zbierz kilku z dotychczasowych partnerów, aby stworzyć zupełnie nowe demony. Łącząc ze sobą kilka konkretnych demonów, możesz nawet stworzyć szczególnie potężne demony, niedostępne nigdzie indziej. Dodatkowi sojusznicy, których wcześniej zarejestrowałeś, mogą zostać przywołani w zamian za walutę Da’at, Macca.

Moc jest do wzięcia

W świecie bez swojego stwórcy, jaką drogę wybierzesz i co poświęcisz? Jak ukształtujesz ten świat? W Shin Megami Tensei V wybór należy do Ciebie!

Jak Shin Megami Tensei V wypada w recenzjach?

Matecritic: 86 (54 recenzji)
Opencritic: 86% (Mighty!, 98% krytyków poleca grę, 51 recenzji)

Mitch Vogel z Nintendo Life:

Shin Megami Tensei V to współczesne arcydzieło. Z powodzeniem zapewnia wszystkie aspekty, które sprawiły, że seria do tej pory była tak popularna wśród fanów – a mianowicie poprzez wysoki poziom trudności, ciężkie motywy narracyjne i rozbudowane opcje budowania zespołu – jednocześnie dopracowując i zaostrzając słabsze aspekty. Rzeczy takie jak łatwiejsza w nawigacji mapa i więcej opcji trudności, aby wygodnie zadowolić graczy na wszystkich poziomach umiejętności, sprawiają, że jest to najbardziej przystępna pozycja w serii i wydaje się, że na świecie jest więcej rzeczy do zrobienia niż kiedykolwiek wcześniej. Jeśli w ogóle jesteś fanem gier RPG lub szukałeś dobrego punktu wyjścia do tej często pomijanej serii, gorąco zachęcamy Cię do skorzystania z tej opcji tak szybko, jak to możliwe. Warto było czekać na Shin Megami Tensei V, a Atlus wylądował z telemarkiem.

Nicola Kapron z COGconnected:

Shin Megami Tensei V to niesamowite osiągnięcie. Choć wydaje się mniejszym horrorem od poprzednich gier z serii, to jej czysta skala i niesamowita prezentacja z nawiązką rekompensują brak dedykowanych przerażeń. Pod pewnymi względami czuję, że technologia gier w końcu osiągnęła punkt, w którym jest w stanie przekazać ton i poczucie niepewności, które Shin Megami Tensei próbuje uchwycić od lat 80. W tej grze jest wiele rzeczy do zrobienia, zwłaszcza jeśli grasz na wyższym poziomie trudności, co zdecydowanie polecam. Jeśli masz alergię na szlifowanie, istnieje opcjonalny poziom trudności, który pozwoli ci, zamiast tego skupić się na historii, ale prawdopodobnie nadal będziesz spędzać dużo czasu na odkrywaniu rozległego świata gry i gubieniu się między budynkami.

Zhiqing Wan z Twinfinite:

Pod koniec dnia nie jestem pewien, czy Shin Megami Tensei V naprawdę przesuwa granice serii. Nie ma w nim emocjonalnej zwięzłości znakomitego Nokturnu ani nie przedstawia tego samego rodzaju rozterek moralnych, co IV. Z pewnością wygląda lepiej i gra się niesamowicie dobrze, a z perspektywy rozgrywki byłby to z pewnością najbardziej przystępna część z całej dostępnej gamy.

Historia Cyklu

Ojcami Megami Tensei są Aya Nishitani, Kouji „Cozy” Okada, Ginichiro Suzuki, and Kazunari Suzuki. Gra jest tworzona i wydawana przez Atlus, które z kolei jest własnością SEGI. Uniwersum składa się z wielu podserii i obejmuje wiele gatunków RPG, w tym gry taktyczne, akcji, masowe sieciówki i mobilki. Pierwsze dwie gry zostały wydane przez Namco, a w Europie Atlus zawsze zleca wydanie zewnętrznej firmie.

Seria początkowo była oparta na Digital Devil Story — noweli science fiction autorstwa Aya Nishitani. Seria gier wzieła swoję imię od podtytułu pierwszej książki. Większość tytułów Megami Tensei to niebezpośrednio połączone części z własnymi historiami i postaciami. Powracające elementy obejmują wątki fabularne, historię ukształtowaną przez wybory gracza oraz możliwość walki przy użyciu i często rekrutacji stworzeń (demony, persony), do pomocy w walce graczowi. Elementy filozofii, religii, okultyzmu i science fiction zostały włączone do serii wraz z czasem.

Chociaż seria nie utrzymuje tak wysokiej popularności, jak chociażby Final Fantasy i Dragon Quest, to jest jednak bardzo popularna w Japonii i utrzymuje silną pozycję na Zachodzie, odnosząc krytyczny i komercyjny sukces. Seria stała się dobrze znana ze swojego kierunku artystycznego, wymagającej rozgrywki i muzyki, ale wzbudziła kontrowersje dotyczące jej dojrzałej treści, mrocznych motywów i wykorzystania chrześcijańskich obrazów religijnych. Oczywiście za sukcesem powstały dodatkowe media takie jak adaptacje mangi, filmy anime i seriale telewizyjne.

W Japonii niektóre gry z tej serii nie używają tytułu „Megami Tensei”, na przykład pod seria Persona. Jednak angielskie lokalizacje używają pseudonimu „Shin Megami Tensei” od czasu wydania Shin Megami Tensei: Nocturne w 2003 roku, z wyjątkiem nowszych gier Persona. Większość wczesnych gier z serii nie była zlokalizowana, ponieważ znajdowały się na platformach Nintendo, które w tamtym czasie miały ścisłe wytyczne dotyczące tematów i tematów religijnych na Zachodzie.

Gry z głównego cyklu:

Digital Devil Story: Megami Tensei (NES – 1987, MSX – 1997, SNES – 1995)
Digital Devil Story: Megami Tensei II (NES – 1990, SNES – 1995)
Shin Megami Tensei (SNES – 1992, PC Engine – 1993, MEga-CD – 1994, PS – 2001, GBA – 2003)
Shin Megami Tensei II (SNES – 1994, PS – 2002, GBA – 2003)
Shin Megami Tensei If… (SNES – 1994, PS – 2002)
Kyuuyaku Megami Tensei (SNES – 1995, Wii – 2012)
Giten Megami Tensei: Tokyo Mokushiroku (NEC PC-9801 – 1997, PC – 1999)
Shin Megami Tensei: Nine (Xbox – 2002)
Shin Megami Tensei III: Nocturne (PS2 – 2003, NS – 2021, PC – 2021)
Shin Megami Tensei: Imagine (PC – 2009)
Shin Megami Tensei: Strange Journey (NDS – 2010, N3DS – 2018)
Shin Megami Tensei IV (N3DS – 2014)
Shin Megami Tensei IV: Apocalypse (N3DS – 2016)
Shin Megami Tensei: Liberation Dx2 (Mobile – 2018)
Shin Megami Tensei V (NS – 2021)

Gry poboczne osadzone w uniwersum SMT:

Revelations: Persona (PS – 1996, PC – 1999, PSP – 2010)
Persona 2: Innocent Sin (PS – 1999, PSP – 2011)
Persona 2: Eternal Punishment (PS – 2000, PSP – 2012)
Persona 3 (PS2 – 2008, PSP – 2011)
Persona 3 FES (PS2 – 2008)
Persona 4 (PS2 – 2009, PSV – 2013, PC – 2020)
Revelations: Persona (PS – 1996, PC – 1999, PSP – 2010)
Persona 3 Portable (PSP – 2010)
Persona 4 Arena (Arcade – 2012, PS3 – 2013, X360 – 2013)
Persona 4 Arena Ultimax (Arcade – 2013, PS3 – 2014, X360 – 2014)
Persona Q: Shadow of the Labyrinth (N3DS – 2014)
Persona 4: Dancing All Night (PSV – 2015, PS4 – 2018)
Persona 5 (PS3 – 2017, PS4 – 2017)
Persona 3: Dancing in Moonlight (PS4 – 2018, PSV – 2018)
Persona 5: Dancing in Starlight (PS4 – 2018, PSV – 2018)
Persona Q2: New Cinema Labyrinth (N3DS – 2019)
Persona 5 Royal (PS4 – 2020)
Persona 5 Strikers (NS – 2021, PS4 – 2021, PC – 2021)
Megami Ibunroku Persona: Chapter of the Foreign Tower of Emptiness (Mobile – 2006)
Persona 2: Innocent Sin – Lost Memories (Mobile – 2007)
Persona 2: Eternal Punishment – Infinity Mask (Mobile – 2009)
Persona 3 Em (Mobile – 2007)
Aegis: The First Mission (Mobile – 2007)
Persona 3 Social (Mobile – 2010)
Persona Mobile Online (Mobile – 2009)
Persona 4 The Card Battle (Mobile – 2012)
Shin Megami Tensei: Devil Summoner (SS – 1995, PSP – 2005)
Devil Summoner: Soul Hackers (SS – 1997, PS – 1999, N3DS – 2013)
Devil Summoner: Raidou Kuzunoha vs. the Soulless Army (PS2 – 2007)
Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha vs. King Abaddon (PS2 – 2009)
Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga (PS2 – 2006,2007)
Shin Megami Tensei: Devil Survivor (NDS – 2009, N3DS – 2013)
Shin Megami Tensei: Devil Survivor 2 (NDS – 2013, N3DS – 2015)
Megami Tensei Gaiden: Last Bible (GB -1992, GG – 1994, GBC – 1999, N3DS – 2012, GGM – 2020)
Megami Tensei Gaiden: Last Bible II (GB – 1993, GBC – 1999, N3DS – 2012)
Last Bible III (SNES – 1995, Wii U – 2011)
Another Bible (GB – 1995)
Last Bible Special (GG -1995, GGM – 2020)
Last Bible New Testament (Mobile – 2007)
Last Bible New Testament II: Hajimari no Fukuin (Mobile – 2009)
Last Bible New Testament III: Mugen no Eiyuu (Mobile – 2010)
Majin Tensei (SNES – 1994, Wii – 2011, Wii U – 2011)
Majin Tensei II: Spiral Nemesis (SNES – 1995, Wii – 2011, Wii U – 2011)
Ronde (SS – 1997)
Majin Tensei: Blind Thinke (Mobile – 2007)
Majin Tensei: Blind Thinker II (Mobile – 2008)
Jack Bros. (VB – 1995)
Tokyo Mirage Sessions ♯FE (Wii U – 2016, NS – 2020)

Dodaj komentarz