Nowy patent Nintendo na kontroler do ćwiczeń

Nintendo nie zwalnia w temacie tworzenia nowych pomysłów na kontrolery czy przyrządy pomocnicze do konsol. Jakieś dwa tygodnie temu opatentowali interesujący przyrząd do skanowania, a przedwczoraj udostępnili publice projekt pada używanego do ćwiczeń fizycznych i gier fitness. Co ciekawe – pad ten jest w kształcie litery U!

fitnesscontroller

Kontroler ma wbudowane żyroskopy i sensory obciążenia, które pozwalałyby na przyciąganie czy odsuwanie od siebie drążków. Jedno ze zdjęć dołączonych do patentu pokazuje nam nawet akcesorium nakładane na jeden z drążków, które pewnie pozwalałoby na różnorodne ćwiczenia na zwiększenie siły chwytu!

Oto fragment patentu opisujący dokładniej budowę i działanie przyrządu:

„Przyrząd do ćwiczeń (10) składa się z pustej w środku obudowy (12) stworzonej ze stopu aluminium. Główna część przyrządu jest złożona z dwóch drążków (12a) położonych naprzeciw siebie w określonej odległości, oraz z sekcji łączącej (12b) oba drążki. W części łączącej, wewnątrz obudowy zlokalizowany jest sensor obciążenia (16). Sensor obciążenia jest przetwornikiem siły połączonym z czujnikiem naprężnooporowym znajdującym się wewnątrz obudowy. Część obudowy, która jest połączona z czujnikiem naprężnooporowym funkcjonuje jako element naprężający – w rezultacie, kiedy użytkownik używa siły do przyciągnięcia obu drążków przyrządu do siebie lub odciągnięcia ich od siebie, wytworzone naprężenie jest wykrywane przez sensor obciążenia.”

 

fitnesscontroller2

Kto wie, może kontroler ten zostanie wykorzystany przy wydaniu kolejnej części Wii Fit na NXa? Albo Duże N opatentowało ten projekt, bo spodobał im się ten koncept i chcą zapobiec jego wykorzystaniu przez konkurencję? Może miało być to akcesorium do Wii U, które nie zostało wykorzystane? Pewnie nigdy się tego nie dowiemy…

8 komentarzy

  1. DANUSIEK ale po co sie obawiac skoro oni zawsze cos wymyslali: chocby analogowa galke, wibracje. Analogowe kontrolery byly od dawna znane na PC, na pozostałych platformach śmiano sie z problemach z kalibracją. Nintendo potrafiło jednak zdefiniować użycie analogów w grach na nowo więc jak dla mnie powinniśmy się cieszyć, że dalej ładują kase w research a nie kopiują pomysły konkurencji jak Sony

Dodaj komentarz