Epic mówi: Unreal Engine nie dla 3DS!

Kiedy Epic pokazało Unreal Engine w wersji na iPhone zaczęto plotkować o wersji engine dla Nintendo 3DS. Niestety, jak się okazuje, panowie z Epic absolutnie nie planują prac nad wersją silnika dla 3DS. Wg ich obecnej wiedzy, możliwości sprzętowe nowej konsoli Nintendo są poniżej minimalnych wymagań aby udźwignąć taki framework. Co ciekawe, jednocześnie panowie developerzy przyznają, że nie posiadają na stanie zestawu roboczego 3DS, ale z góry zakładają, że nie jest to możliwe. No cóż, a ja twierdzę, że cyferki „$$$”, które są w stanie dostarczyć posiadacze iPhonów nie pozwalają im myśleć inaczej …

epic-citadel
Tego tech-demka na Nintendo 3DS nie zobaczymy. I co z tego :)?

8 komentarzy

  1. Kiedy już developerzy rozgryzą na dobre 3DSa, to efekty mogą być porównywalne z tym co prezentuje Unreal Engine. Dla programistów nie ma rzeczy niemożliwych :-). Pamiętam jak zobaczyłem po raz pierwszy Nanostray na DSa. Niby konsolka nie ma mocnych bebechów, ale czasami potrafi pokazać pazurki :-).

  2. wlasciwie to to co pokazuje re:revelations jest juz bardziej zaawansowane od dema epic citadel. jedyne w czym ono wygrywa to rozdzielczość tekstur. a tak wszystko jest tam statyczne, zero ruchu , gorzej oswietlone, mniej efektow. coz EPIC jak i ID soft obecnie cierpią na syndrom smarowania wazeliną obłych przedmiotów appla….

  3. Akurat Re Revelations z tego co widac to masakrycznie male pomieszczenia (occluding itp.) jak w doomie (moze i mniejsze :P) ,jedno , moze z dwa zrodla swiatla na klatke ,normalmapping tylko zauwazylem na postaciach . Spora ilsoc ramu i mocny cpu jak widac przydal sie w Epic Citadel na hiresowe normalmapy i textury do ktorych takze potrzebny jest dobry fillrate gpu ,do tego powiewajace szmaty i drzewa na vertex shaderze . 3DS ma przewage w postaci gpu ,a dokladniej w wielokatach i fixed pipeline co owocuje milym detalem ,niestety nieominie sie problemu lo-resowego texturowania ,normalmap i nie uswiadczymy ladnych bajerow ktore oferuje vertex shader ,a same cpu za silne nie sa z tego co pokazano aby mozna bylo emulowac ow jednostki ;] .

Dodaj komentarz