W Unreal Engine 4 znaleziono konfiguracje dla dwóch trybów Switcha

Czyżby informacje Eurogamera potwierdzały się?

Dwa dni temu Eurogamer podał, że zależnie od trybu, w którym będziemy grać, taktowanie grafiki Switcha będzie różne, a tworzenie gier na konsolę będzie wymagać od developerów opracowywania dwóch różnych wersji — ładniejszej na ekran TV, a także działającej w niższej rozdzielczości i posiadającej mniejszą liczbę detali tabletowej. Choć informacje podane przez Eurogamera nie są w żadnym razie oficjalne i wiążące, dzisiejsze doniesienia zdają się je potwierdzać.

Jeden z developerów tworzących gry na Switcha podał na forum NeoGAF, że po ostatniej aktualizacji Unreal Engine 4 w jednym z plików znaleźć można ustawienia dla trzech kategorii: Switch, SwitchConsole oraz SwitchHandheld. Ta sama osoba uważa, że ustawione wartości są nieco niższe niż w przypadku PC, PS4 i XONE, co pozwolić ma na możliwość przeportowania gier działających na UE4 bez znaczących cięć (znaczących, podkreślam. Jakieś na pewno będą).

Jeśli jesteście ciekawi, jak dokładnie wygląda plik, spójrzcie niżej:

[Switch DeviceProfile]
+CVars=sg.ViewDistanceQuality=2
+CVars=sg.AntiAliasingQuality=2
+CVars=sg.ShadowQuality=2
+CVars=sg.PostProcessQuality=2
+CVars=sg.TextureQuality=2
+CVars=sg.EffectsQuality=2
+CVars=r.ScreenPercentage=100

[SwitchConsole DeviceProfile]
DeviceType=Switch
BaseProfileName=Switch

[SwitchHandheld DeviceProfile]
DeviceType=Switch
BaseProfileName=Switch
+CVars=sg.ViewDistanceQuality=1
+CVars=sg.AntiAliasingQuality=1
+CVars=sg.ShadowQuality=1
+CVars=sg.PostProcessQuality=1
+CVars=sg.TextureQuality=1
+CVars=sg.EffectsQuality=1
+CVars=r.ScreenPercentage=66

4 komentarze

  1. No i super. UE ma 4 wartości jeśli chodzi o Quality. Od 0 do 3. 2 to high, a 1 to medium. 3 to Epic, które pociągnie w tym momencie chyba tylko wypasione PC.
    Dodatkowo widzę, że w trybie SwitchHandheld rozdzielczość będzie skalowana w dół do 66%, ale raczej nie powinno to być wielkim problemem na małym ekranie.
    Jak ktoś ma chęć to może sobie poczytać [eng] więcej na temat skalowania w UE:
    https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Engine/Performance/Scalability/ScalabilityReference/

Dodaj komentarz