Twórcy tłumaczą brak wsparcia dla CPP w Super Smash Bros.

Twórca Super Smash Bros., Masahiro Sakurai wyjawił powód, dla którego najnowsza odsłona serii w wersji na 3DSa nie będzie wspierać Circle Pada Pro. wykorzystując jednocześnie C-Stick w nowych 3DSach.

Sakurai twierdzi, że wykorzystanie C-Sticka jest możliwe tylko dzięki zwiększonej mocy nowych modeli.

Wsparcie dla Circle Pada Pro wymaga użycia części mocy obliczeniowej procesora. Z doświadczeń jakie otrzymaliśmy dzięki pracy nad grą Kid Icarus: Uprising wiemy, że jest to duża część sięgająca ok. 5%. Zarówno Kid Icarus: Uprising jak i Smash wykorzystują pełną moc urządzenia dlatego musieliśmy porzucić wsparcie dla CPP. W przypadku New 3DS byliśmy w stanie uruchomić wsparcie dla C-Sticka dzięki zwiększonej mocy obliczeniowej oraz dzięki temu, że nie jest on dodatkowym urządzeniem a integralną częścią konsoli.

– napisał Sakurai na łamach Famitsu.

24 komentarze

  1. Wbrew pozorom to nie musi być ściema bo:

    1. Jeśli ustawicie czułość myszki w PC na dużą (1500dpi+) i będziecie jak szaleni poruszać myszą to zauważycie wzrost użycia procesora, na moim starym procesorze 3x@2.1 i kosmicznym DPI można było dociągnąć do 30+% zużycia.

    2. Obsługa dodatkowych padów do Androida/iOS też idzie ze wzrostem zużycia CPU.

    3. W niektórych grach na PC, wyłączenie obsługi pada wiązało się z 1-2 dodatkowymi FPSami (np: TES:Oblivion i Skyrim)

  2. @Moczan
    Te wszystkie „c-sticki” jak i podłączane pady do 3DSa polegają na fizycznym podłączeniu pada pod input konsolki. Widziałem też rozwiązanie oparte na zewnętrznym mikroprocesorze a nie na software’owej emulacji tak jak CCP 🙂

    To jest duża różnica.

Dodaj komentarz