Twórca Super Smash Bros., Masahiro Sakurai wyjawił powód, dla którego najnowsza odsłona serii w wersji na 3DSa nie będzie wspierać Circle Pada Pro. wykorzystując jednocześnie C-Stick w nowych 3DSach.
Sakurai twierdzi, że wykorzystanie C-Sticka jest możliwe tylko dzięki zwiększonej mocy nowych modeli.
Wsparcie dla Circle Pada Pro wymaga użycia części mocy obliczeniowej procesora. Z doświadczeń jakie otrzymaliśmy dzięki pracy nad grą Kid Icarus: Uprising wiemy, że jest to duża część sięgająca ok. 5%. Zarówno Kid Icarus: Uprising jak i Smash wykorzystują pełną moc urządzenia dlatego musieliśmy porzucić wsparcie dla CPP. W przypadku New 3DS byliśmy w stanie uruchomić wsparcie dla C-Sticka dzięki zwiększonej mocy obliczeniowej oraz dzięki temu, że nie jest on dodatkowym urządzeniem a integralną częścią konsoli.
– napisał Sakurai na łamach Famitsu.
hahaha ,ale bzdura 😀 raczej powod jest inny. Amiibo. amibo tak samo jak CPP komunikowac sie beda z konsola za pomoca portu IR. CPP blokowalby port IR, wiec wybrali poprostu figurki.
Ale przystawka NFC do 3DSa ma wyjść i tak…
http://www.vooks.net/img/2014/05/38.jpg
ta przystawka jest dla starych 3dsów. nowe jej nie potrzebują, mają ją zintegrowana już w konsoli. tak samo jak CPP.
No tak, ale wsparcie dla CPP nie ma nic wspólnego z przystawką czy brakiem przystawki Amiibo xD
Ma. Draco chodzi o to, że jak podłączysz CPP to zablokujesz port IR przez co nie połączysz już podstawki.
Aaa, prawda. Dzięki Zubi, Draco, zwracam honor 😛
a nie oszukujmy się, ale dla N ważniejsze jest wsparcie amiibo niz CPP. cpp kasy nie przyniesie , amiibo raczej wydrukuje sporo kasy zanim pojawią się gry je wspierające :P.
Że what? 5% mocy obliczeniowej na obsługę drugiego analoga? To co to kurna jest, konsola czy kalkulator…?
Wbrew pozorom to nie musi być ściema bo:
1. Jeśli ustawicie czułość myszki w PC na dużą (1500dpi+) i będziecie jak szaleni poruszać myszą to zauważycie wzrost użycia procesora, na moim starym procesorze 3x@2.1 i kosmicznym DPI można było dociągnąć do 30+% zużycia.
2. Obsługa dodatkowych padów do Androida/iOS też idzie ze wzrostem zużycia CPU.
3. W niektórych grach na PC, wyłączenie obsługi pada wiązało się z 1-2 dodatkowymi FPSami (np: TES:Oblivion i Skyrim)
no johns sakurai https://www.youtube.com/watch?v=b8hTxeng1HQ
ktoś zrobił działającego c-sticka do 3DSa w domu, wierzę, że cały team mądrych głów Sakuraia też by dał : 3
@Moczan
Te wszystkie „c-sticki” jak i podłączane pady do 3DSa polegają na fizycznym podłączeniu pada pod input konsolki. Widziałem też rozwiązanie oparte na zewnętrznym mikroprocesorze a nie na software’owej emulacji tak jak CCP 🙂
To jest duża różnica.
Ale w przeciwieństwie do większości filmów tutaj c-stick działa tak jak w przypadku Melee/Brawl, smashe na ziemi, aeriale w powietrzu, nie da się tego zrobić na 3DSie w żaden sposób.