Jak już pewnie zauważyliście, jakiś tydzień temu wszedł nowy patch do znanej wam bijatyki z Pokémonami w roli głównej! Ludzie z serebii.net jak zawsze odczytali zmiany, które zostały wprowadzone w tej dość dużej łatce. Doszli do wniosku, że zbalansowano wszystkie postacie w grze i kilka wspomagających Poków! Oczywiście, bez niej nie można zagrać w trybie wieloosobowym – sprawdźcie, czy czy wasz ulubiony wojownik nie otrzymał jakiegoś znaczącego wzmocnienia czy osłabienia. Spoiler – Shadow Mewtwo znowu został mocno zmieniony.
Lucario
- Burst Mode: Naprawia błąd, który nie pozwalał wezwać Pokémona Wspierającego po zaatakowaniu.
- Bone Rush ~ Downward Swing Follow-up: Zwiększono obrażenia kombo.
- Forward Strong Attack: Zmniejszono szansę przebicia obrony przeciwnika.
Pikachu
- Volt Shock Fist: Przedłużono czas, w jakim przeciwnik może zablokować atak.
- Nuzzle: Zmieniono czas, przez który gracz nie mógł ponownie chwycić Pokémona.
Machamp
- Low Stance Strong Attack: Skrócono opóźnienie na pierwszym ciosie, żeby dać przeciwnikowi szansę na blok.
Gardevoir
- Backward Weak Attack: Zwiększono prędkość i obrażenia, które zadaje ten atak.
Weavile
- Icicle Crash ~ Signal Slash: Przedłużono trwanie opóźnienia.
Suicune
- Weak Attack ~ Strong Attack Follow-up: Zwiększono dystans, o jaki zostaje odepchnięty do tyłu wróg po zablokowaniu ciosu.
- Midair Weak Attack: Skrócono opóźnienie, jakie otrzymuje przeciwnik po zablokowaniu ataku.
Charizard
- Air Slash: Wydłużono hitbox, żeby naprawić problem częstego pudłowania.
- Synergy Burst: Skrócono czas trwania.
Gengar
- Shadow Punch: Wydłużono hitbox, żeby naprawić problem częstego pudłowania.
Blaziken
- Low Stance Weak Attack: Skrócono opóźnienie.
- Midair Weak Attack: Przedłużono część ataku dalekozasięgowego.
- Burst Attack: Nie przełamuje już gardy przeciwnika.
Pikachu Libre
- Low Stance Strong Attack: Łatwiej teraz uniknąć kolejnego ciosu.
- Synergy Burst: Skrócono czas trwania.
- High Stance Weak Attack: Zmniejszono obrażenia kombo.
Sceptile
- Bullet Seed: Przyspieszono prędkość wzrostu nasion.
- Strong Attack ~ Charge: Zmniejszono szansę przebicia obrony przeciwnika.
Chandelure
- Charge Strong Attack: Skrócono długość trwania negatywnego statusu, żeby wyrównać go z czasem działania negatywnego statusu przeciwnika.
- Forward Strong Attack: Podwyższono bazowe zadane obrażenia.
- Side Ranged Attack: Obniżono prędkość przemieszczenia się.
Braixen
- Flame Charge: Zwiększono szansę na unik.
- Strong Attack: Zmieniono lekko atak, pozwalając na rozpoczęcie kombo po trafieniu drugim ciosem w leżącego przeciwnika.
- Burst Attack: Naprawia błąd, który nie pozwalał wezwać Pokémona Wspierającego po zaatakowaniu.
- Fire Spin (Normal, Charge, Enhanced, and Enhanced Charge): Zmniejszono szansę na przebicie gardy przeciwnika.
- Backward Ranged Attack (Normal and Charge): Zmniejszono szansę na przebicie gardy przeciwnika.
- Light Screen: Po zmianie wywołanej Sunny Day, naprawiono błąd, który nie pozwalał Braixen na skok po użyciu.
Garchomp
- Stone Edge: Przedłużono czas, w jakim można kontratakować po zablokowaniu tego ataku.
- Counter Attack: Ułatwiono złapanie przeciwników, którzy są w powietrzu.
- Backward Strong Attack: Zmieniono czas, jaki ma rywal na zablokowanie tego ataku.
- Low Stance Strong Attack: Zmieniono czas na kontratak.
- Burst Attack: Lekko zmieniono atak, nie pozwalając już na opuszczenie bloku przez wroga po zablokowaniu pierwszego ciosu.
- Dig: Pozwolono na trafianie przeciwników w Synergy Burst.
Mewtwo
- Drain Punch: Trafienie tym atakiem powoduje teraz większe naładowanie Paska Synergii.
- Burst Attack: Skrócono okres nietykalności, jaki następuje po pudłowaniu atakiem.
- Pokémon Attacks: Zwiększono ilość energii, jaka zostanie odebrana z Paska Synergii przy używaniu ataków.
- Barrier: Spowolniono nieco timing użycia.
- Confusion: Ułatwiono zablokowanie tego ataku przez przeciwnika.
- Forward Ranged Attack: Zmniejszono zasięg ruchu.
- Backward Ranged Attack: Spowolniono wykonywanie tego ataku oraz pozwolono na jego zablokowanie przez inne ataki Pokémonów.
- Homing Attack: Zmniejszono ilość ciosów, które zadaje atak w swojej drugiej fazie.
- Counter Attack: Naprawiono punkt, po przekroczeniu którego zostaje obniżony Pasek Synergii.
Shadow Mewtwo
- Recover: Zmniejszono opóźnienie po użyciu.
- Thunder: Pozwolono na rozpoczęcie kombo, jeżeli atak trafi przeciwnika będącego w powietrzu.
- Backward Ranged Attack: Zwiększono opóźnienie działające na przeciwnika, jeżeli trafi się go tym atakiem, gdy jest w powietrzu.
- Ułatwiono zmianę na postawę, pozwalającą użyć Miracle Eye.
- Backward Ranged Attack ~ Miracle Eye: Zwiększono opóźnienie, jakiego doświadcza wróg po trafieniu.
- Back Step: Skrócono czas, po którym Shadow Mewtwo może użyć ataku lub wezwać Pokémona Wspomagającego.
- Synergy Burst Counter Attack: Od teraz atak ten pozwala na rozpoczęcie kombo.
- Psywave: Vortex: Zwiększono ilość HP odebraną po użyciu ataku.
- Zmniejszono obrażenia zadane Shadow Mewtwo przy zablokowaniu ataku.
- Miracle Eye: Zwiększono ilość HP odebraną po użyciu ataku.
- Earthquake: Ułatwiono możliwość zablokowania ataku.
- Jumping Ranged Attack: Zwiększono opóźnienie następujące po użyciu ataku oraz zmieniono timing ataku, pozwalając wrogowi na łatwiejszy unik.
- Homing Attack: Zmniejszono ilość ciosów, które zadaje atak w swojej drugiej fazie.
- Synergy Burst: Skrócono długość trwania.
- Psywave: Vortex: Naprawiono błąd, na który można było się natknąć po użyciu ataku od razu po Synergy Burst.
Pokémony Wspomagające
- Snivy – Leaf Tornado: Zwiększono bazowe obrażenia.
- Croagunk – Toxic: Zwiększono obrażenia zadane po zablokowaniu ataku, oraz zmniejszono pulę HP, jakie może odzyskać przeciwnik.
- Magneton – Tri Attack: Zwiększono bazowe obrażenia.
- Quagsire – Mud Bomb: Zmniejszono zasięg, o jaki przeciwnik zostaje wypchnięty do tyłu po zablokowaniu ciosu.
- Diglett – Dig: Zmniejszono bazowe obrażenia i zmniejszono szansę na przełamanie bloku przeciwnika.
- Yveltal – Oblivion Wing: Atak ten może teraz rozpocząć kombo po trafieniu przeciwnika będącego w powietrzu.
- Latios – Luster Purge: Spowolniono prędkość, z jaką ładuje się Support Gauge oraz zmniejszono szansę na przełamanie bloku przeciwnika.
- Cresselia – Lunar Dance: Po wezwaniu walczący Pokémon już nie jest nietykalny.