Pokémon GO pobiło jakiś milion rekordów i przez kilka miesięcy było bardzo gorącym tematem w światku gier video, a także poza nim. Takiego obrotu sprawy nie spodziewał się Junichi Masuda, producent głównej serii, który w rozmowie z serwisem Gamespot powiedział:
Osobiście nie spodziewałem się, że okaże się to tak wielkim fenomenem. Gdy zaczynaliśmy prace nad grą, miałem nadzieję, że zagra w to sporo ludzi, ale będą oni traktować grę jako dodatek do spacerów czy umilenie drogi do pracy. Na to właśnie stawialiśmy podczas procesu produkcyjnego, chcieliśmy uczynić łapanie Pokémonów prostszym doświadczeniem – wychodzisz na dwór, chodzisz, znajdujesz Pokémony i łapiesz je. Chciałem wyrazić ten koncept rozgrywki właśnie dzięki Pokémon GO.
Japończyk przyznał, że sukces Pokémon GO może bardzo pomóc nadchodzącym odsłonom głównej serii, Sun i Moon, jak i całej marce Pokémon:
Czy sukces GO wpłynął na Sun i Moon? Nie, jeśli chodzi o prace nad grą i jakiejkolwiek jej funkcje, ale myślę, że mógł on zadziałać jako promocja marki. Więcej ludzi dowiedziało się o Pokémonach lub wróciło do nich dzięki Pokémon GO. Pokemony zakorzeniły się w świadomości jeszcze większej liczby osób, więc może to wpłynąć na Sun i Moon w pewien sposób.
ciekawe jak będą wyglądały wyniki sprzedaży Sun/Moon po pierwszym tygodniu 🙂