Bethesda o wsparciu dla NX: „Za wcześnie na takie decyzje”

Wydawcy takich hitów, jak The Elder Scrolls, Fallout czy Dishonored nigdy nie było po drodze z Nintendo – żaden z wymienionych tytułów nie zagościł na jakimkolwiek sprzęcie giganta z Kioto. O to, czy sytuacja ta może ulec zmianie po premierze NX, wiceprezydenta Bethesda Softworks zapytał portal Finder.com.au:

Cały czas prowadzimy rozmowy z Nintendo – jesteśmy dobrze poinformowani o tym, co przygotowują. Na pewno będziemy się temu przyglądać. Wydamy swoje gry na każdą platformę, która pozwoli im być takimi, jakie je sobie wyobrazimy i stworzymy – to nasza filozofia. Jeśli NX wpisze się w nią z technicznego punktu widzenia oraz pozwoli zrealizować wizję dewelopera, to nie widzę powodów, dla których mielibyśmy nie wydawać jakiejś gry na tę platformę. Jest za wcześnie by stwierdzić „na pewno będziemy wydawać nasze produkcje na NX”. To tak jak z telefonami – szukamy właściwych rozwiązań dla konkretnych formatów.

Warto dodać, iż w 2011 roku Hines w podobny sposób wypowiadał się o Wii U i ewentualnym wydaniu Skyrima na stacjonarce Nintendo:

Oczywiście jest to możliwe. Wesprzemy każdą platformę która pozwoli naszym grom rozwinąć skrzydła. To jest właśnie kluczowa sprawa – konsola musi pozwolić grze być taką, jaką została przez nas zaprojektowana.

Brak komentarzy

  1. Od Beth w najlepszym wypadku można liczyć na port Skyrima na NX, o ile da się łatwo przenieść edycję zwykłą lub specjalną manipulując głównie ustawieniami graficznymi – w tym mają doświadczenie, w końcu przenosili już ten silnik na Xbox One zanim była mowa o Edycji Specjalnej, a dodatkowa kasa od fanów Ninny zawsze się przyda. Na nic innego nie miałbym nadziei, zwłaszcza na coś dedykowanego.

  2. No, czyli bez owijania w bawełnę – nie będą supportować NXa bo sprzętowo prawdopodobnie będzie za słaby żeby ich nowe gry poszły na nim bez jakiejś konkretnej optymalizacji. A Bethesda mistrzem optymalizacji nigdy nie była. Zresztą pewnie już zacierają łapy na myśl o możliwości wydania Skyrima w wersji 4k dla PS4Neo i Project Scorpio, więc tym bardziej nie będą się oglądać na „wynalazki” Nintendo.

  3. czyli w skrócie bethesda mówi: nie. jaki można powiedzieć ze jest za wcześnie na takie decyzje gdy sprzęt ma premierę za ok 6 mcy? dziś cykl produkcji tytułu wynosi często kilka lat…. jak wystartują po premierze to mogą nie zdążyć, no chyba że myślą o portowaniu mobilnych badziewi i staroci z pastgenów.

  4. @a9LH xone scorpio i ps4 neo maja miec radeona 36CU – w ps4 taktowanego 900 mhz , w xone ma on osiagnąc ok 6Tflops czyli ~1.3Ghz

    36CU@ 1.2-1.4ghz to Radeon RX480 i akurat ta karta daje rade w 4K@30fps na wysokich (do ultra jej troszke brakuje). O ile ps4neo z 36CU@900mhz i jaguarem 2.1Ghz do 4k nie podskoczy to o prawie 1/3 mocniejsze od niej xone scorpio już będzie miał możliwość. oczywiście nie w ultra ,ale wysokie plus bez problemu.

Dodaj komentarz