Zelda: Breath of the Wild również na … PC.

6

The Legend of Zelda: Breath of the Wild oficjalnie trafiła do sprzedaży 3 marca zarówno w wersji na Nintendo Switch jak i Nintendo Wii U  i już po kilku godzinach została również uruchomiona na komputerach PC.

Jako, że na rynku od 2015 r. dostępny jest emulator Wii U – CEMU, jego autor – Exzap – postanowił uruchomić na nim najnowsze przygody Linka i …  się udało. Oczywiście na chwilę obecną grze brakuje bardzo dużo do pełnej emulacji i rozsądnej grywalności  bo 10-15fpsów to zdecydowanie za mało na komfortową zabawę.

Mimo młodego wieku emulatora na chwilę obecną jest on jedynym, który radzi sobie z uruchomieniem gry – pozostałe uruchamiają co najwyżej menu lub crashują się już przy samej próbie bootowania.

Udostępnione video pokazuje działającą Zeldę na PC z procesorem  i7-4790K oraz kartą graficzną GTX 780.

PODZIEL SIĘ

Zagrywa od lat 80 w w budach z automatami. Wielbiciel demosceny i wszystkiego z oldskool w tytule. Twórca kilku serwisów związanych z klasyką i grami m.in. emu#dreams i skizo.org. Obecnie wyłącznie mynintendo.pl (dawniej my3ds.pl)

6 komentarzy

  1. hater (313 komentarzy) w dniu:

    GTX 780 jest dosyć stara, nowsza imo odpaliłaby grę z glitchami w full hd nawet o ile ten emulator wspiera już zmianę rozdzielczości. Szkoda tylko, że nie ma prostej metody na legalne zgranie gry na komputer, bo obecnie z tego co mi wiadomo do tego potrzeba… WiiU xD

  2. bandi (317 komentarzy) w dniu:

    Tylko ze ten komp pewnie pobiera jakieś 500 W a nie jak wii u 45W … Na tej konfiguracji PC to Wiedzmin 3 działa w Ultra więc ja nie widze sensu męczyć sie z emulacja do tego tak rozbudowanej i długiej gry gdzie nie wiadomo w którym momencie zostaniemy pozbawieni rozgrywki nawet za jakiś czas bo podejrzewam, że teraz ta emulacja jest taka umowna – jak stojący stół z nogami poklejonymi taśmą klejącą

  3. Jakusashi
    Jakusashi (166 komentarzy) w dniu:

    Nie jestem pewien czy zmiana gpu miałaby w tym wypadku wielki wpływ na płynność. Na pewno istotnym elementem jest cpu. W tym wypadku to tylko (albo aż, zależy jak dla kogo) podkręcalne i7 4 generacji, gdzie najnowsza to 6. Nie wiemy nic o ramie, chociaż obstawiam standardowe 8GB, ew. 16. Oczywiście kwestia optymalizacji emulatora, ale sam chętnie bym ograł tego typu Zeldę na pececie. Przynajmniej nie było by potrzeby kupować Switcha ;P

  4. blackwaterpark
    blackwaterpark (194 komentarzy) w dniu:

    Normalna kolej rzeczy – taki Dolphin v6.0 lub jego następca, być może poradzą sobie z każdą grą z WiiU czy Switch’a w 30/60 klatkach na sekundę. Musimy tylko poczekać kilka dobrych lat.
    I nie nazywałbym tego profanacją, nie demonizujmy postępu – prawdziwy FAN i tak kupi oryginał. :-)
    PS. Ogrywam sobie na Wiilocie ”Super Mario Bros.” z Wii na PC – naprawdę pięknie to-to wygląda w rozdzielczości 1080p!

  5. hater (313 komentarzy) w dniu:

    @Jakusashi no dobra, w sumie nie wiadomo gdzie jest bottleneck;) Widziałem po prostu filmy z emulacją na lepszym sprzęcie gdzie inne gry śmigają. Czekamy na optymalizację.
    I o ile część gier zamierzam przejść na PC (jak choćby prześliczne Super Mario Galaxy), tak tą zeldę chyba jednak wolę na switchu – przenośność jest tu dla mnie najbardziej interesująca;)
    W ogóle mam głęboką nadzieję, że w przyszłości wyjdzie jakiś dobry pecet w formie switcha – dotychczas te próby chyba spełzły na niczym.

Zostaw komentarz

Aby dodać komentarz musisz się zalogować. | Zaloguj się | Jeszcze nie masz konta? Zarejestruj sie!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!