Zelda: Breath of the Wild również na … PC.

Ale jeszcze długa droga zanim będzie w pełni grywalna.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild oficjalnie trafiła do sprzedaży 3 marca zarówno w wersji na Nintendo Switch jak i Nintendo Wii U  i już po kilku godzinach została również uruchomiona na komputerach PC.

Jako, że na rynku od 2015 r. dostępny jest emulator Wii U – CEMU, jego autor – Exzap – postanowił uruchomić na nim najnowsze przygody Linka i …  się udało. Oczywiście na chwilę obecną grze brakuje bardzo dużo do pełnej emulacji i rozsądnej grywalności  bo 10-15fpsów to zdecydowanie za mało na komfortową zabawę.

Mimo młodego wieku emulatora na chwilę obecną jest on jedynym, który radzi sobie z uruchomieniem gry – pozostałe uruchamiają co najwyżej menu lub crashują się już przy samej próbie bootowania.

Udostępnione video pokazuje działającą Zeldę na PC z procesorem  i7-4790K oraz kartą graficzną GTX 780.

12 komentarzy

  1. GTX 780 jest dosyć stara, nowsza imo odpaliłaby grę z glitchami w full hd nawet o ile ten emulator wspiera już zmianę rozdzielczości. Szkoda tylko, że nie ma prostej metody na legalne zgranie gry na komputer, bo obecnie z tego co mi wiadomo do tego potrzeba… WiiU xD

  2. Tylko ze ten komp pewnie pobiera jakieś 500 W a nie jak wii u 45W … Na tej konfiguracji PC to Wiedzmin 3 działa w Ultra więc ja nie widze sensu męczyć sie z emulacja do tego tak rozbudowanej i długiej gry gdzie nie wiadomo w którym momencie zostaniemy pozbawieni rozgrywki nawet za jakiś czas bo podejrzewam, że teraz ta emulacja jest taka umowna – jak stojący stół z nogami poklejonymi taśmą klejącą

  3. Nie jestem pewien czy zmiana gpu miałaby w tym wypadku wielki wpływ na płynność. Na pewno istotnym elementem jest cpu. W tym wypadku to tylko (albo aż, zależy jak dla kogo) podkręcalne i7 4 generacji, gdzie najnowsza to 6. Nie wiemy nic o ramie, chociaż obstawiam standardowe 8GB, ew. 16. Oczywiście kwestia optymalizacji emulatora, ale sam chętnie bym ograł tego typu Zeldę na pececie. Przynajmniej nie było by potrzeby kupować Switcha ;P

  4. Normalna kolej rzeczy – taki Dolphin v6.0 lub jego następca, być może poradzą sobie z każdą grą z WiiU czy Switch’a w 30/60 klatkach na sekundę. Musimy tylko poczekać kilka dobrych lat.
    I nie nazywałbym tego profanacją, nie demonizujmy postępu – prawdziwy FAN i tak kupi oryginał. 🙂
    PS. Ogrywam sobie na Wiilocie ”Super Mario Bros.” z Wii na PC – naprawdę pięknie to-to wygląda w rozdzielczości 1080p!

  5. @Jakusashi no dobra, w sumie nie wiadomo gdzie jest bottleneck;) Widziałem po prostu filmy z emulacją na lepszym sprzęcie gdzie inne gry śmigają. Czekamy na optymalizację.
    I o ile część gier zamierzam przejść na PC (jak choćby prześliczne Super Mario Galaxy), tak tą zeldę chyba jednak wolę na switchu – przenośność jest tu dla mnie najbardziej interesująca;)
    W ogóle mam głęboką nadzieję, że w przyszłości wyjdzie jakiś dobry pecet w formie switcha – dotychczas te próby chyba spełzły na niczym.

Dodaj komentarz