Na zakończenie historii Monster Hunter Rise jeszcze sobie poczekamy. Podsumowanie Monster Hunter Digital Event April

Niby zbawiciele zawiedli, a jednak trochę dowieźli!


Kwietniowe cyfrowe show Capcomu poświęcone grom z uniwersum Monster Hunter już za nami! Poniżej sprawdzicie, czym będą zajęci łowcy przez następne miesiące.

Monster Hunter Stories 2


Pokaz rozpoczęliśmy nowym zwiastunem prezentującym zarys historii Monster Hunter Stories 2. Śmiało możemy założyć, że będą to najlepsze pokemony tej generacji. Dosyć szybko przywitali nas bohaterowie poprzedniej części — Lillia i Reverto. Do tego okazało się, że będą oni naszymi przeciwnikami! Szkoda tylko, że Capcom 5 sekund później pokazał, że dołączą do gracza w jego misji w poznaniu sekretu Razewing Ratha (świetne morderstwo na ciekawym plot twiście Capcom, ostatnie tak dobrze przywitał nas CP2077, jak zabili w trailerze Jackiego). Na filmie widzimy także tajemniczych jeźdźców, którzy współpracują z pewnymi łowcami i razem starają się schwytać Rathe, aby wykorzystać go do swoich celów. Tego, czy Ratha zniszczy cały świat, dowiemy się przy kolejnej okazji.

Po trailerze przyszło pora na mięsko — rozgrywkę! Capcom jak chce, to potrafi, a PokeMon Company niech patrzy, jak się robi najlepsze pokemony na rynku. Tak jak w poprzedniej instalacji, Stories 2 to RPG, gdzie podczas eksploracji dochodzi do setek potyczek z innymi potworami. Walki toczą się w systemie turowym, a nowe ulepszenia pozwolą graczom na nowe zagrywki strategiczne. Potwory będą miały swoje słabe punkty oraz inne słabości, więc dobierając odpowiednie monstrum za partnera wraz z odpowiednią bronią, będziemy mogli bardziej efektywnie sprostać kolejnym wyzwaniom. Typy ataków będą dzielić się na trzy typy: Power, Speed i Technical, więc pojedynki częściowo będą opierać się na grze w papier-kamień-nożyce. Odpowiedni atak da nam większe krytyczne obrażenia, a w trakcie walki będziemy mogli również skupić się na odpowiednich częściach ciała potworów. Jeśli się na nich skupimy, to przy połamaniu ich, przewrócimy potwora, lub przerwiemy jego specjalny atak. Nowością jest podwójny atak, który wykonamy, wybierając ten sam typ polecenia dla potwora i gracza. Po trafieniu takim atakiem nasz przeciwnik nas nie zaatakuje. W wale nie będziemy sami! Dołączyć do nas będą mogli battle buddies, co efektywnie podwoi ilość postaci, którymi pokierujemy podczas walki. Z walką napełnimy nasz Kinship Gauge, co pozwoli wykonać jeszcze silniejsze ataki.

Gra debiutuje już 9 lipca, a Capcom potwierdził, że jeszcze co nieco o grze usłyszymy przed jej premierą.

Monster Hunter Rise


Tutaj również zaczęliśmy od traileru, który przedstawił nadchodzącą darmową aktualizację 2.0. Apex Diablos i Apex Rathalos staną naprzeciw nas w Rampage oraz poza nim (Apex Misio też!). Nowymi nieapeksowymi potworami, jakie upolujemy już niedługo, będą: Teostra, Kushala Daora oraz Chameleos. Zwiastun zakończył się datą aktualizacji, która wypada jutro!

Pora na szczegóły aktualizacji! Apexowe monstra będziemy mogli od jutra upolować w zwykłych misjach. Oczywiście wraz z nimi pojawi się u kowala nowy oręż do stworzenia. Po tym, jak już gra będzie w najświeższej wersji, uzyskamy dostęp do nowych questów eventowych, które po ściągnięciu będą dostępne w trybie offline! Część z nowych zadań nagrodzi nas naklejkami lub gestami. Aktualizacja odblokuje też Hunter Rank, więc wraz z zabijaniem potworów, będziemy dostawać punkty, które zwiększą nasz poziom łowcy. W końcu możliwe będzie przerobienie orężu ze zwykłego na warstwowy, więc w końcu będziemy mogli się pokazać na wiosce, wyglądając w miarę spójnie. W jednym zdaniu nowa aktualizacja da nam nowe potwory, odblokuje poziom łowcy, nowe potwory zaczną wpływać na misję, samych misji będzie więcej zarówno w HUB-ie, jak i w wiosce, nowe drzewka orężu, nowe petalace, nowe umiejętności i zdolności furii, wyższy poziom ulepszeń zbroi, nowe dekoracje, możliwość tworzenia warstwowych zbroi dla łowców i zwierzaków, towarzysze będą mogły się szkolić do 50 poziomu, oraz ich podstawowy poziom rekrutacji zostanie zwiększony. To tyle z nowości, poza tym będziemy mogli zmienić wygląd naszej postaci, lub odblokować nowe karty gildyjne. No i błędy, kilka z nich zostanie naprawione.

Na tym kończą się darmowe smaczki dla graczy.

Jeśli zdecydowaliście się na to, że wesprzeć biednego dewelopera swoimi pieniędzmi, to w zamian możecie dostać:

  • Dubbing Łowcy – Fugen, Minoto
  • Zestaw Poz – Zestaw Poz Idoli
  • Zestaw Gestów – Wspaniały Taniec
  • Zestaw Naklejek – Specjalne Naklejki 1 (Ilustracje stworzone przez Azarasi Yuzuko)
  • Fryzury – Samurai, Podwójny Kucyk
  • Farba na Twarz – Łza, Drobna Twarz
  • BGM – Wioska Yukumo, Wioska Kamura (wersja fortepianowa)

Wszystko będziemy mogli upić osobno lub w jednej paczce: Monster Hunter Rise DLC Pack 2.

Poza tym do sklepu trafią:

  • Kupony na edycję postaci – Jeden Kupon, Dwa Kupony, Trzy Kupony, Jeden Kupon (DARMOWY!)
  • Zbroja warstwowa łowcy – Koszulka Jaskółki, Rękawice Jaskółki, Buty Jaskółki
  • Zbroja warstwowa kumpsa – Kołnierz kostny, Obroża w kształcie serca, Kolczasty kołnierz, Kołnierz z kokardą
  • Zbroja warstwowa koleżkota – Kołnierz kostny, Obroża w kształcie serca, Kolczasty kołnierz, Kołnierz z kokardą
  • Cohootowe stroje – As Pilot, Groźna Ara

Na koniec zapowiedziano kolejną aktualizację (wersja 3.0), która ma trafić do graczy pod koniec maja. Wprowadzi on nowe potworki do pocięcia oraz doda nowe zakończenie do podobno już zakończonej historii (Wtf CAPCOM?).

Brak komentarzy

  1. Szkoda że nie określili się co dalej po ver. 3.0, bo więżąc wdzięcznie brzmiące hasło „roadmap”, spodziewałbym się apdejtów na kolejne pół roku a tak człowiek pozostaje w niepewności co dalej. A kontentu niestety dużo nie ma. Nie liczyłem na cuda, ale miałem nadzieje na nieco więcej niż 5 kreatur z recyklingu. A w zasadzie to 3, bo zarówno Rathalos jak i Diablos w grze już były, tyle że w zwykłej, nie Apexowej formie. Najbardziej chyba cieszy odblokowanie zbroi warstwowych bo wreszcie będzie powód żeby tłuc słabsze stworki.

Dodaj komentarz