Nintendo zaktualizowało japońską stronę poświęconą grom, które ukażą się w niedługim czasie na Nintendo Switch, przy których pojawiły się dodatkowe informację o wielkości gier. Z tego co widzimy na poniższej liście, najbardziej „objętościowym” tytułem na kartridżu będzie Dragon Quest Heroes I-II, który zajmuje aż 32 GB i będzie wymagał zewnętrznej karty SD.
- Dragon Quest Heroes I-II – 32 GB
- Mario Kart 8 Deluxe – 7 GB
- Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence with Power-Up Kit – 5 GB
- Snipperclips – 1.60 GB
- I Am Setsuna – 1.40 GB
- Puyo Puyo Tetris – 1.09 GB
- Zelda: Breath of the Wild – 13,4 GB
<3
Waga Dragon Questow wcale nie dziwi, wszak są to dwie gry a ponadto gra wcześniej wyszła na Czwórę a tam gry mają nawet po 50GB.
Waga gier mówi sama za siebie, większe światy, grafika, lepsza jakość dźwięku itp.
Krótko mówiąc:
Chcesz grać w gry z e-dystrybucji (eShop) to kup sobie większą kartę pamięci.
Zelda tylko 13 gb , myslałem że więcej zajmie
@rez007 – o Zeldzie to już z miesiąc, półtora temu pisaliśmy jaki będzie rozmiar plików z grą… 😉
Musiałem przegapić 😉
13 gb z ponoć tak ogromnym światem to trochę mało mi się wydaje .
Red Dead Redemption miało 8GB….a gra była ogromna
Red Dead Redemption wyszło 7 lat temu…
Wielkość świata nie jest żadnym wyznacznikiem wagi gry 🙂 Takie No Man’s Sky które ma 18,446,744,073,709,551,616 planet nie dobija nawet do 3GB.
I wyglada wciąż dobrze.
Generalnie Wii U miało chyba 25 BG x2 – dwustronne Blu-Ray. Jesli karty w Switchu beda miały limit 16GB to może być mały problem jeśli chodzi o zewnętrznych deweloperow albo cześć gier bedzie zmuszac do dociagania teksture-packow itd. Jesli to ograniczy cene gier to ok ale wolałbym mieć pełną gre na nosniku działającą po 20 latach jak już serwery beda pozamykane
@bandi
Zgadzam się, dociąganie reszty gry z neta jest głupotą (chociaż ostatnio często stosowaną) gdzie czasami parędziesiąt giga trzeba jeszcze dociągnąć z sieci aby pograć multi vide Halo na XONE.
Carty powinny mieć taką pojemność by pomieściły całą grę. Kwestia DLC pominę.
Ja chyba nie rozumiem. Po zakupie gry na karcie, mam jeszcze dociagac dane z netu i by je pobrać jestem zmuszony dokupić kartę zawietrzną? To karty z grami nie będą zapisywać stanów itp?
Dobra przeczytałem źródło. Karta pamięci będzie potrzebna jeżeli grę chcielibyśmy kupić w eshopie.
OK. Caraty Switcha na chwile obecna będą miały Maks 32gb. Są w przeciwieństwie do tych z DSa czy 3DSa nie zapisywalne wiec sejvy będą trzymane lokalnie.
To tylko pokazuje jak śmieszne jest Nintendo znowu dając 32 giga pamięci w swojej konsoli… kilka updejtów i jesteśmy wszyscy obsrani. W dzisiejszych czasach mnóstwo gier na starcie ma ponat 1gb updejtu a po roku to już kilka-kilkanaście GB trzeba zassać. Więc jak kupisze roczną grę to już całą pamięć będziesz miał prawie zajętą… a co dopiero jak będziesz chciał dodatkowe DLC.
@Gipsi nie są śmieszni jeśli wezmiemy pod uwage ze ta pamięć w konsoli to nie to samo co karty SD za kilkadziesiąt zł. Ta pamięć jest droga bo jest traktowana jako systemowa a wpinana w slot jako storage i moze byc wolna i tania wiec moim zdaniem zrobili bardzo dobrze nie zmuszając nas do wyboru kilku wariantów gdzie za każde dodatkowe 32GB płacimy 400 zł jak u Apple (co jest tam uzasadnione bo maja przestarzały system plików i po prostu inaczej sie nie dało)