Bądźmy szczerzy – Wii U zostało już praktycznie zupełnie opuszczone przez Nintendo. Jedyną grą first-party zapowiedzianą na kolejne sześć miesięcy jest Paper Mario: Color Splash. Poza tym konsola od czasu do czasu dostanie gry niezależne, z których najciekawiej prezentuje się Shantae: Half-Genie Hero. Warto będzie dać szansę także indykom, w które można zagrać na innych platformach – jeśli nie stanie się nic niespodziewanego, Axiom Verge, SteamWorld Heist czy Stardew Valley dadzą posiadaczom Wii U wiele godzin dobrej zabawy.
Shantae: Half-Genie Hero
Premiera: 27 września
Seria Shantae cały czas ewoluuje, a Half-Genie Hero będzie pierwszą odsłoną z grafiką w stylu innym niż pixelart. W kwestii gameplayowej nie doszło jednak do tak drastycznych zmian – fioletowowłosa bohaterka znów będzie skakać i bić przeciwników swoim efektownym kucykiem oraz transformować w różnego rodzaju zwierzęta, co pomoże jej w eksploracji kolejnych podziemi. Jest to też pierwsza odsłona cyklu, w której będzie można wcielić się w innych bohaterów, w tym główną przeciwniczkę Shantae, Risky Boots.
Paper Mario: Color Splash
Premiera: 7 października
Kolejna część Paper Mario będzie bliższa ostatniej odsłonie, Sticker Star na 3DS-a – zaoferuje mniej elementów RPG-owych i nie będzie posiadać rozbudowanej fabuły czy zbyt wielu charakterystycznych postaci (na dotychczas zaprezentowanych gameplayach widać niemal same Toady). Fani pierwszych części cyklu, które ukazały się jeszcze na Nintendo 64 i GameCube’a zbierali nawet podpisy po petycją domagającą się… zaprzestania produkcji tytułu. Co by nie mówić o tej grze (bo zapewne nie będzie tak słaba, jak chcą to niektórzy przedstawić), jest to prawdopodobnie ostatnia gra od Nintendo na Wii U, nie licząc przyszłorocznej Zeldy.
Stardew Valley
Premiera: końcówka 2016
Kolejna gra od jednego człowieka. Eric Barone nie został przyjęty do żadnej z firm zajmujących się tworzeniem gier, więc postanowił podnieść swoje umiejętności w najlepszy możliwy sposób – realizując konkretny projekt. Owoc prac Amerykanina okazał się być naprawdę imponujący – wielu graczy sądzi, że Stardew Valley jest najlepszą grą harvestmoonopodobną od lat, dodatkowo tytuł zbiera fantastyczne oceny i świetnie się sprzedaje. Posiadacze Wii U będą mogli przekonać się o jakości dzieła Barone już pod koniec roku.
Axiom Verge
Premiera: 2016
Gra jednego człowieka, Thomasa Happa, który rozczarowany brakiem nowych Metroidów w 2D, postanowił stworzyć własnego, a przy okazji wzbogacił grę o elementy innych znanych serii, takich jak Contra, Blader Master czy Bionic Commando. Gracz kontroluje badaczkę Trace, która budzi się w obcym świecie rodem z mrocznych książek science-fiction. Tytuł skupia się na walce i eksploracji, a protagonistka może korzystać z ponad 60 power-upów. Wersje na PC i inne konsole zebrały bardzo dobre oceny, więc czekamy z niecierpliwością!
Jotun: Valhalla Edition
Premiera: 2016
Thora została zabita w walce, ale chce zaimponować bogom, by usiąść pośród nich w Valhalli. W tym celu musi stoczyć z nimi starcia na śmierć i życie, a jeśli uda jej się wygrać pojedynek, przejmie moc pokonanego bóstwa. Pomiędzy walkami mamy okazję rozwiązać zagadki przestrzenno-logiczne. Wszystko to w rysowanej klatka po klatce oprawie graficznej. Gra ukazała się już na pecetach i otrzymała bardzo przyzwoite noty (średnia na Metacritic 79/100).
Kerbal Space Program
Premiera: 2016
Symulator lotów kosmicznych meksykańskiego studia Squad wreszcie wyląduje na Wii U. Gra znana jest z ogromnej liczby możliwych do ustawienia szczegółów oraz… efektownych katastrof, w których giną będące pasażerami rakiet humanoidalne Kerbale. Tytułem interesuje się nawet sama NASA oraz Elon Musk i jego SpaceX.
SteamWorld Heist
Premiera: 2016
Strategia turowa z widokiem z boku to nieczęsty widok. A zwłaszcza tak świetnie wykonana. Bohaterami gry są Steamboty, napędzane parą konstrukty, które walczą pomiędzy sobą. Protagonistką gry jest Piper, która wraz z ekipą wyrzutków próbuje powstrzymać królową eksperymentującą na niewinnych robotach. Kontrolowane przez graczy postacie mają do dyspozycji najróżniejsze rodzaje broni palnej, a cechą charakterystyczną części z nich jest możliwość wystrzeliwania pocisków odbijających się od ścian, co pozwala choćby na zdejmowanie przeciwników kryjących się za osłonami. Nasze recenzja wersji 3DS-owej TUTAJ