Pokémon Direct – podsumowanie

21

Pokémon Direct nie dostarczył zbyt dużo informacji, ale najważniejsze, że maszyna  marketingowa ruszyła.

Ósma generacja Pokémon będzie się rozgrywać w regionie inspirowanym Wielką Brytanią – Galar.

 

Nowe odsłony będą się odpowiednio nazywać Sword oraz Shield.

Pokémon Direct

Zaprezentowano także nowe startery:

Grookey – trawiasty

Scorbunny – ognisty

Sobble – wodny

Poniżej znajdziecie wideo, które zostało wrzucone bezpośrednio po prezentacji:

Ponownie potwierdzono, że gra ma mieć premierę pod koniec tego roku.

PODZIEL SIĘ

Pierwsze słowa, jakie w życiu wypowiedział to "Grać!". Świat gier wideo zdobywał w towarzystwie Pegasusa oraz Commodore64. Jego odskocznią od wojaży w wirtualnych światach, było ganianie jak opętany na pobliskim boisku za piłką. Miłośnik sztuk walk oraz symfonicznych aranżacji growych soundtracków. Z powodu swego lenistwa, zamiast zostać władcą świata, skończył jako rolnik, produkujący wątpliwej jakości bimber.

21 komentarzy

  1. EKSTS
    EKSTS (54 komentarzy) w dniu:

    Grookey mnie urzekł od pierwszej chwili. Ogólnie spore zaskoczenie po tym jak mało kto spodziewał się ósmej geny.
    Na pewno biere na premiere!
    Graficznie dość ładnie, nowy świat super, lubię krajobraz UK, więc takie otoczenie bardzo mnie cieszy.
    Startery całkiem spoko, ale Grookey, miłość od pierwszego wejrzenia. Szkoda, że znów nie widać stworków w trawie.
    Ogólnie wrażenia pozytywne.

  2. suicune90 (66 komentarzy) w dniu:

    Cóż, koniec odkładania zakupu Switcha :) Marketingowo świetny ruch – ostatni sezon „Gry o tron”, czyli krainy a’la Wielka Brytania, wszędzie w mediach o Brexit’cie, ostatnio była Francja (Kalos), także następne pewnie Niemcy ;) Startery ciekawe, urzekające od pierwszej chwili. Do listopada daleko niestety… No ale cóż, CZEKAMY! <3

  3. natiss (21 komentarzy) w dniu:

    Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona, liczyłam właśnie na region inspirowany Wielką Brytanią lub chociaż Europą Zachodnią. Krajobrazy prezentują się przepięknie, cieszę się, że nie jest tak płasko jak w Let’s Go. Postaci również trzymają proporcje ustalone w Sun/Moon, co mnie bardzo cieszy. :)
    Startery wyglądają zachęcająco, mnie osobiście niezwykle urzekł wodny, no ale poczekamy w spokoju na finalne stadia. Z minusów to obawiam się, że ognisty znów skończy jako fire/fighting, no chyba że Game Freak i pod tym względem nas zaskoczy. Żałuję również, że powróciły random encountery zamiast frywolnego biegania poków po mapie, a także tego, że poki nie biegają za trenerem, choć ze względu na ilość stworków było to dość do przewidzenia.. Niemniej jednak pewien płomyk nadziei wciąż się tam gdzieś tlił.. :P
    Widać jednak, że część mechanik prawdopodobnie powróci – np. skradanie się znane z OR/AS. Oczywiście mogła być to równie dobrze zwykła animacja przemieszczania się po trawie. Nie zostaje zatem nic innego jak w napięciu czekać na więcej informacji. :D

  4. natiss (21 komentarzy) w dniu:

    @EKSTS
    Premiery Pokemonów niemal zawsze wypadają w listopadzie. Tak samo było z OR/AS i Sun/Moon (wówczas w trailerach też było zapowiedziane na „late rok-jakiś-tam”.

  5. EKSTS
    EKSTS (54 komentarzy) w dniu:

    @Suicune90
    @Natiss
    Ok, sorry, jak pisałem na forum w temacie o ósmej generacji, swoją przygodę z Nintendo zacząłem od Switcha, więc nie wiedziałem. Swoją drogą zapraszam do dyskusji w wyżej wymienionym temacie.

  6. Antari
    Antari (441 komentarzy) w dniu:

    Silnik to jakby kontynuacja tego z Alola. Raczej brak możliwości kontrolowania kamery – lipa. Trochę mnie smuci też, że raczej nie będzie patentów z Let’s Go, czyli pokemona śledzącego naszą postać ani encounterów widocznych na trawie… trochę widać, że tytuły były robione równolegle i mało było czasu na reakcję, dodanie czegoś. Nie ukrywam, że liczyłem na śledzącego Pokemona… dlaczego to znowu odpadło? Dalej – piłka nożna? Czyli teraz pora podebrać publikę Inazuma Eleven? Startery całkiem ok. Jak dla mnie ognisty królik jest super, choć trawiasta małpka też urocza. Wodnik raczej słaby design. Jeżeli chodzi o grafikę to szoku raczej nie ma… mamy tu kontynuację tego co było w 7 gen. Co ciekawe jednak wszystkie pokazane miejscówki mają jakiś taki przytulny klimat, czego nie odczułem w Alola. Fajne ale trochę za bezpieczne. Liczyłem na jakiś BOTW clone a tu mamy znów jazdę na szynach…

  7. Sent (233 komentarzy) w dniu:

    To ja będę pierwszym rozczarowanym lol

    Po pierwsze grafika jest nędzna. Super, że zostawili styl graficzny z 3dsa, ale rozdzielczość tekstur czy szczegółowość modeli wypadałoby jednak zwiększyć :|Brakuje tutaj nawet takich podstaw, jak znane od 2003 roku głupie bitmapy, które nadałyby choćby odrobiny głębi tym wszystkim cegłom, nie mówiąc już o choćby szczątkowym wygładzaniu krawędzi. I żeby to chociaż jeszcze jakoś działało, ale nope, wygląda brzydko a średni FPS i tak co rusz spada poniżej tych minimalnych 25 klatek.

    Po drugie, lokacje. Tylko ten zamglony las wyglądał unikalnie i z klimatem. Reszta zaś była bardzo meh i niczym szczególnym się nie wyróżniała, a miasto to wręcz sprawiało wrażenie jakby je przeniesiono z zupełnie innej gry. Mapa też nawet nie próbuje sugerować, że zobaczymy coś wyjątkowego, ot znane od dawna doliny, trochę lasu, portowe miasto i góry przed ostatnim gymem. A skoro już jestem przy mapie…

    po trzecie – serio, oni chcą doprowadzać liniowość do takiego absurdu, że nawet podróż przez region będzie się odbywała z dołu do góry w lini prostej, bez jakiejkolwiek odnogi w lewo i prawo?

    Po czwarte – nowe startery są chyba najbrzydsze w serii i w ogóle nie czuć od nich, że są jakieś wyjątkowe. Królik wygląda jak typowy HM slave spotykany w pierwszej trawie, małp też już był milion, zaś ta kijanka.. no powiedzmy, że wygląda dość autystycznie. Może drugie i trzecie formy zmienią moje zdanie, ale póki co będzie to chyba pierwsza generacja, gdzie mój starter nie zostanie ze mną do końca gry, ale szybko powędruje do boxa.

    Po piąte, sword and shield. Ja wiem ze pomysły się trochę kończą, ale srsly? Gdybym nie widział directa pomyślałbym, ze to kolejny „przeciek” prosto z czyjejś (_!_)

    Ale co by nie być takim totalnie negatywnym, podoba mi się logo tych nowych częsci. Nie jest moze jakies super, ale wilczy motyw daje nadzieję na fajne legendy. Również 3dsowa stylistyka odpowiada mi bardziej, niż ten dziwny shader z Go. Wszystko jest też ciągle WIP, więc może modele poków nie będą tak drastycznie odstawac od tła przypominającego wczesną betę dziesięcioletniego world of warcraft, i to jeszcze odpaloną na komputerze ledwo spełniającym jej wymagania. No i propsy za to ze całe siedem minut było o nowej grze, zamiast bawić się przez pół roku w idiotyczne zgadywanki jak to było ostatnio.

    Mam tylko nadzieję, że z czasem się rozkręcą, bo to co dzisiaj pokazali było imo mocno przeciętne, takie Kalos 1.2

  8. Sent (233 komentarzy) w dniu:

    A, i wyjątkowo zgadzam się z Antarim, widac, że gra robiona równolegle – super że z dzikimi pokami można walczyć, ale naprawdę to śledzenie czy brak randomów mogli z lets go zostawić, skoro to i tak były jedyne dobre patenty. Cóż, przynajmniej jest szansa na powrót dex nava, skoro widać animacje skradania

  9. EKSTS
    EKSTS (54 komentarzy) w dniu:

    @Sent
    @Antari
    W kwestii pokemonów w trawie i chodzących za nami jeszcze mogą coś zmienić.

  10. Jakusashi
    Jakusashi (166 komentarzy) w dniu:

    Znając moje zamiłowanie do kieszonkowych stworków (poza abominacją, jaką było Let’s Go), poleci pre-order. Tak jak już Natiss wspominała, cieszy mnie powrót proporcji postaci z SM, tzn. odejście od chibi. Graficznie wygląda jak 3DS z podbitymi rozdziałkami. Nie twierdzę, że to bardzo źle, ale znając GF, optymalizacja będzie równie kiepska, co na poprzednim handheldzie Nintendo.

    Startery… hmmm… Są ok. Czekam na 2gą i 3cią formę, by wyrobić sobie pełną opinię, chociaż wątpię, by zrobili coś gorszego, niż startowe paskudztwa z GenV

  11. Sent (233 komentarzy) w dniu:

    @Jakusashi
    no właśnie jak pokazuje citra, SM z podbitą rozdziałką wygląda lepiej niż te nowe poki :/ Ja wiele rozumiem, grafika nie jest też dla mnie najważniejsza, ale serio, trzeba być naprawdę leniwym/niekompetentnym by odwalić takie coś.

  12. wilellion
    wilellion (8 komentarzy) w dniu:

    Ano, ja także nie mam już prawie żadnych oczekiwań co do Pokemonów. I tak chyba najlepiej, bo później można się jedynie rozczarować. BW/B2W2 to były majstersztyki, natomiast VI i VII generacja porządnie zasmuciły. Raczej nie ma co liczyć na postgame równie obszerny, co w V generacji (o ile w ogóle będzie cokolwiek po pokonaniu ligi, bo każda kolejna część oferowała coraz mniej).
    Jako jeden z graczy, który w Pokemony gra nie dla fabuły, czy e-sportu, a dla kolekcjonowania, przyznam, że VII generacja w prosty sposób – zrezygnowanie z National Dexu – pozbawiła sensu jedno z podstawowych założeń Pokemonów – złapanie wszystkich 800+ już kieszonkowych stworów. Mam tylko nadzieję, że w przeciwieństwie do SM, w VIII generacji powróci National Dex. Bo co po tym, że złapało się wszystkie, jeżeli nie są one w katalogu?
    Co do starterów, powiem jedynie, że wyglądają całkiem dobrze. W tej generacji najbardziej do gustu przypadł mi ognisty.
    A grafika? No cóż, po pierwszych paru sekundach trailera odnosiło się wrażenie, że to tylko port SM 🤷‍ Jednak na otwarty świat jak w BoTW trzeba będzie jeszcze poczekać (o ile w ogóle się doczekamy).

  13. Sent (233 komentarzy) w dniu:

    Wilellion – a faktycznie je łapiesz, czy kopiujesz z banku? Bo jak to drugie, to mogę ci powiedzieć czemu z niego zrezygnowano :p

  14. wilellion
    wilellion (8 komentarzy) w dniu:

    @Sent – gdy pierwszy raz przechodzę nową część nie odpalam Banku, dopóki nie wypełnię w 100% Regional Dex’u. Nawet jeśli to oznacza siedzenie po pół godziny czy nawet i godzinę, zależnie od RNG, w jednych krzakach, bo jest 1% szansy (np. smoki) na danego Pokemona. Ale ja jestem z tych, którzy muszą każdą grę przejść w 100% :D
    Masz rację, że wystarczy przenieść Pokemony z banku, żeby mieć już gotowy National Dex, ale warto pamiętać, że prócz samego odhaczenia tych wszystkich Poków, mają one też krótkie wpisy, różne w kolejnych grach, których czytanie także urozmaica rozgrywkę :)

  15. Sent (233 komentarzy) w dniu:

    @Wilellion
    Ta, tylko jest z tym jeden problem, od którego odbiła się moja dziewczyna w ultramoon – nie każdy ma za sobą 20 lat doswiadczenia i wszystkie wczesniejsze poki w banku, a tez miala poczucie ze jak nie wypelni dexa to nie przeszla gry tak do konca. Już zlapanie tych czterystu od pewnego momentu było dla niej straszną męką, a co dopiero, jakby miała ich łapać dziewięćset. Już pomijam osobny problem, ze przeciez w zadnej grze nie idzie złapać kompletu poków i chcąc nie chcąc taki nowy, ambitny gracz zostaje z tytułem którego nie może do końca przejść – w zasadzie moze to zrobic tylko do polowy, a nawet jesli uda mu się wytrade’owac brakujące 500, to zostaje jeszcze problem mythiców.

    Dlatego imho lepiej ze tego national dexa nie ma, bo z czasem narosła wokół niego snobistyczna arystokracja

  16. Antari
    Antari (441 komentarzy) w dniu:

    Nie no daj spokój. Brak National Dexa to największa głupota 7 generacji i oczywisty skok na kasę z Banku. Marka mająca tyle lat doświadczenia i +800 stworków w portfolio, powinna uczynić z tego atut. A tymczasem dobrowolnie z niego zrezygnowano. Kłuci się to też ze sloganem „złap je wszystkie”. Wcale bym się nie zdziwił jakby w 8 generacji dowalili tylko ze 150 do złapania w grze a kolejne sobie prześlijcie z banku czy coś. Osobiście lubię gry dopakowane po brzegi contentem i marzy mi się odsłona Pokemonów, w której można by złapać wszystkie dostępne w grze stworki łącznie z legendami z wszystkich części. Ot taki myk jak w Smashu na Switchu gdzie władowali wszystkie postacie z serii. To by było coś. Gra naprawdę na lata.

  17. hater (311 komentarzy) w dniu:

    Ja tam nie wiem, bo dla mnie wszystkie części poków od gen 6 były nudne jak flaki z olejem i już mi się nawet na switchu patrzeć na to nie chce – ale wydawało mi się, że wywalono national dex’a ze słusznego powodu – właśnie żeby gracze nie czuli presji, że nie przeszli całej gry. Ale ja tam nigdy nawet nie wypełniłem regional dex’a nigdzie;d

    Tak, wiem dobrze, ze jest to nielogiczne, ale pokemony to taka idiotyczna seria gdzie brak logiki jest normą – jedyna gra która próbuje być skrajnie hardcore i skrajnie casual jaką znam.

    Dla mnie pokemony to już jest taka fifa na nintendo… Zmieniają się tylko składy.

  18. Martin (32 komentarzy) w dniu:

    Jako, ze gralem tylko w Ultra Sun z pokemonow, to jestem troche laikiem w temacie, ale moze jest troche takich jak ja, wiec dotzuce swoje 3 grosze. Region prezentuje sie jak dla mnie fajniej niz Alola, jest bardziej roznorodny, w czasie gry w US denerwoealy mnie random encountery, tutaj jest to samo, wiec niezbyt fajnie, slyszalem glosy, ze zepsuloby to balans, ale naprawde chcialbym zobaczyc poki na mapie, wiem, ze wielu sie naraze, ale lapanie pokemonow w US bylo meczace, jak dla mnie system w lets go przynajmniej na papierze byl ciekawszy, mogliby zrobic cos polaczonego w sensie walka i lapanie pokeballem. Poza tym slabe bylo modlenie sie, zeby wyskoczyl ten konkretny pok i przywolal tego konkretnego to byla masakra, mam nadzieje, ze choc odrobine to usprawnili, bo lubie miec nad czyms kontrole, poza tym licze na ciekawsze questy poboczne niz w US, mniej debilna fabule i wiecej takich mini gierek jak surfowanie

  19. Goral
    Goral (153 komentarzy) w dniu:

    Hmm.. Ja jestem nieco zdegustowany nową odsłoną, choć motyw brytyjski jest czymś świetnym w Pokemonach i fajnie, że się pojawił bo myślę, że pasuje to tak jak wiele fanów spodziewałem się czegoś bardziej eksperymentalnego niż kolejna zwykła odsłona. Nie wiem może to już za bardzo przebujało by serię i może dobrze, że jest tak jak jest ale ten styl graficzny średnio mi się podoba, inaczej bym sobie wyobraził Poke’London . Już chyba wolę kolorowość z Let’s Go, jak i to kiedy widziałem żyjące Pokemony w Kanto, chodzące po terenie niż tak jak zawsze były niespodzianką w trawie, jak zauważyłem każdemu się to podobało. Gra jeszcze nie jest skończona i pewnie te tekstury nieco poprawią. To chyba tyle na tę chwilę, może nowa odsłona będzie niezwykłą przygodą Pokemon.

  20. Antari
    Antari (441 komentarzy) w dniu:

    Brak Poków w trawie to dla mnie niewielka strata, z kolei brak podążającego za tobą Pokemona albo możliwości dosiadania stworka to już mocny minus (RIP mój ulubiony wierzchowiec RK9 *chlip*). Dla mnie ta mechanika mocno zwiększa immersję i buduje więź z danym stworkiem. Ograłbym Let’s Go! głównie z uwagi na ten aspekt. Od Sun/Moon spekulowano na ten temat, dokopano się nawet do animacji poruszania się po świecie wszystkich stworków zawartych w kodzie gry. Dlaczego nie chcą udostępnić tego aspektu jest dla mnie niezrozumiałe. Tu nie chodzi o klasyczny argument „bo to za dużo pracy żeby animować +800 stworków”. To jest bez problemu do implementacji, kwestia braku chęci developera. Wydaje mi się, że jest to jeden z najczęstszych postulatów odnośnie nowej odsłony serii, więc czemu nie mogą tego udostępnić i ograniczają się tylko do remake’ów typu HG/SS albo LGPE? A może jest jeszcze szansa i po zobaczeniu feedbacku na temat pokazanego trailera Sword/Shield zdecydują się jeszcze jakoś zareagować? Trochę czasu jeszcze jest do premiery. Całkiem możliwe, że będzie to miało miejsce dopiero w grudniu.

Zostaw komentarz

Aby dodać komentarz musisz się zalogować. | Zaloguj się | Jeszcze nie masz konta? Zarejestruj sie!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!