Pokémon Direct 5.06.19 – podsumowanie

13

Właśnie zakończyła się transmisja dzisiejszego Pokémon Direct poświęconego najnowszym grom z serii Pokémon – Pokémon Sword oraz Pokémon Shield. Zapraszamy do zwięzłego podsumowania informacji przekazanych przez Game Freak i Nintendo.

Data premiery

Na początek data premiery – Pokémon Sword i Pokémon Shield pojawią się w sprzedaży 15 listopada tego roku. Gra zadebiutuje tego samego dnia na całym świecie. Podobnie jak w przypadku poprzednich odsłon serii możliwe będzie zakupienie Dual Packa z obiema częściami gry w złotym steelbooku.

System Dynamax

Nową mechaniką, odpowiadającą Mega Ewolucjom i Z Power z poprzednich generacji, będzie system zwany Dynamax. Pozwoli on na powiększenie jednego Pokémona do ogromnych rozmiarów na trzy tury – po tym okresie Pokémon wróci do standardowego rozmiaru. Ataki powiększonego Pokémona będą zadawały więcej obrażeń, będzie można również użyć niezwykle silnego ruchu, oczywiście tylko jeden raz.

Gymy

Pokémon Sword i Pokémon Shield powracają do Gymów. Walki z Gym Leaderami odbywać będą się na stadionach wypełnionych publicznością. Podczas starcia zarówno gracz, jak i oponent będą mogli korzystać z systemu Dynamax.

Wild Area

Pomiędzy poszczególnymi miastami regionu Galar rozciąga się ogromny teren zwany Wild Area, pełniący rolę hubu. W zależności od dnia będzie można tu spotkać inne Pokémony. Pokémony będą widoczne na mapie.

W grze będzie można złapać nie tylko Pokémony z ósmej generacji, ale także z poprzednich. Czy wszystkie? Tego na razie nie wiadomo.

Max Raid Battles

W określonych punktach rozmieszczonych na terenie Wild Area będzie można przystąpić do Max Raid Battle – maksymalnie 4-osobowej kooperacyjnej walki z ogromnym Pokémonem. Podczas starcia tylko jedna osoba będzie mógła skorzystać z systemu Dynamax, potrzebna więc będzie komunikacja pomiędzy poszczególnymi graczami. Jeśli uda nam się pokonać ogromnego Pokémona, będziemy mogli go złapać. Max Raid Battles będzie można toczyć zarówno w lokalnej, jak i sieciowej kooperacji.

 

Przedstawiono również kilka nowych Pokémonów i postaci, które spotkamy podczas wędrówki po regionie Galar. Oto one:

Pokémony

Wooloo

 

 

 

 

 

 

 

Gossifleur

 

 

 

 

 

 

 

Eldegoss

 

 

 

 

 

 

 

 

Drednaw

 

 

 

 

 

Corviknight

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Znamy również legendarne Pokemony 8 generacji:

Zacian

 

 

 

 

 

 

 

Zamazenta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Postacie

Leon

Czempion regionu Galar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hop

Młodszy brat Leona, nasz rywal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Professor Magnolia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sonia

Asystentka Professor Magnolii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Milo

Jeden z Gym Leaderów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I jeszcze raz – Pokémon Sword i Pokémon Shield zadebiutują na całym świecie 15 listopada tego roku.

PODZIEL SIĘ
Redakcja

my3DS.pl to Twoje codzienne źródło informacji o konsolach Nintendo – przenośnej Nintendo 3DS i stacjonarnej WiiU. Nasza redakcja każdego dnia przegląda ponad 20 serwisów z całego świata w poszukiwaniu informacji i agreguje je w kompletne kompendium wiedzy.

13 komentarzy

  1. natiss (23 komentarzy) w dniu:

    Po prezentacji najnowszych newsów mam nieco mieszane uczucia na temat nadchodzącej odsłony… Niby wszystko fajnie, ucharakteryzowali region na – w przeciwieństwie do Aloli – lubujący się w walkach, co w sumie może być całkiem miłą odmianą. Do tego dochodzą malownicze widoki i – ku mojej uciesze – Wild Area, czyli rozwiązanie, o którym marzyłam od bardzo dawna. Wreszcie chodzące stworki staną się normalną częścią krajobrazu! Jest to ogromny krok w zdecydowanie dobrym kierunku.
    Niestety nie wszystko prezentuje się tak różowo. Nowa mechanika, czyli ten cały Dynamax, kompletnie do mnie nie przemawia. Na co to komu? Tyle tych różnych udziwnień do tej pory było, ale to wygląda zdecydowanie najgorzej. Jakiś taki wyraźny przesadyzm temu wszystkiemu towarzyszy… Bleh, zupełnie nie moje klimaty. Już wolałabym, żeby rozwinęli jakoś dotychczasowe koncepcje zamiast wprowadzać takie dziwactwa. Zdaję sobie sprawę, że poszli w taką stronę, by każda z gier cechowała się jakimś własnym, odrębnym systemem, ale moim zdaniem jest to całkowicie zbędne i nie wygląda ani trochę zachęcająco.
    Kolejna kwestia – wygląd poków. To już całkowicie kwestia gustu, choć w moim odczuciu nie ma tragedii. Nie wszystkie mi się podobają, ale też żaden dizajn jakoś szczególnie nie odrzucił. Ot, jakoś ujdzie. Z jednym wyjątkiem. Legendy.
    Tytuły Sword i Shield brzmiały intrygująco i sądziłam, że legendy nie zostaną przedstawione aż tak.. dosłownie? No cóż, nadzieja matką głupich xd Generalnie nie wyglądają aż tak źle, aczkolwiek wilk trzymający w pysku miecz i naparzający nim, mimo że aż razi, jak to dla niego jest niepraktyczne i niewygodne (tak, tak, wiem, że to tylko Pokemony, no ale kurde.. To wygląda tak bardzo karykaturalnie xD) przyprawia mnie o skręt kiszek.
    Podsumowując – pod pewnymi względami się rozczarowałam, mój ogólny hype nieco opadł, jednakże poczekam z ostateczną opinią do premiery gry. Póki co jest średnio, ale mam nadzieję, że pozytywne aspekty rozrywki finalnie przewyższą wszelkie negatywy.

  2. EKSTS
    EKSTS (69 komentarzy) w dniu:

    No cóż. Spoko. Tyle w temacie. Wooloo skradł moje serce. Wygląda na takiego….głupiego i nieporadnego, ale to słodkie xd. Co do legend…. Jak pisał kolega wyżej, potraktowano je bardzo dosłownie. Mimo to, według mnie wyglądają świetnie. Ja biorę wersję Sword. Generalnie wszystko mi się podobało, ale ten nieszczęsny Dynamax. Z tego co czytałem opinie, to nikomu się nie podoba. Wydaje się bezsensowne i nie potrzebne. Jeszcze odnośnie Wild Area – według mnie świetne. Najbardziej cieszy mnie możliwość kontrolowania kamery, o czym chyba nie wspomnieliscie.

    @Rolnik @Sent
    Będą oczekiwania przed E3?

  3. Martin (45 komentarzy) w dniu:

    Direct byl spoko, glowny plus dla mnie to Wild Area, Dynamax to przekombinowana i niepotrzebna ciekawostka. Sprawdzi sie raz i zapomni, wyglad legend szalu nie robi. W miastach i dziczy troche pusto, ale ogolnie jest ladnie. Jestem na tak, ale licze, ze maja jeszcze jakies asy w rękawie.

  4. Antari
    Antari (460 komentarzy) w dniu:

    Genialny Direct! Zdecydowanie przerósł moje oczekiwania i zrobił mi miesiąc. Praktycznie wszystkie zaprezentowane nowości to dla mnie strzał w dziesiątkę. Na dodatek wygląda na to, że twórcy poszli (odrobinę) po rozum do głowy i powrócili do pewnych klasycznych dla serii motywów likwidując głupoty z Sun i Moon i X/Y. Powraca rower (z możliwościami ulepszania np. o jazdę po wodzie), znikają debilne zwierzęta do ujeżdżania i kombinezony 10 latka z S/M. Będą też chyba zmienne warunki pogodowe a może i pory roku. Powracają klasyczne Gymy (koniec debilnych wyzwań!).

    Otwarte przestrzenie do swobodnej eksploracji to jest absolutny szok. Liczyłem na bardzo oszczędne i bezpieczne podejście do tematu pierwszej pełnoprawnej odsłony serii na Switchu, a widzę, że obszary do eksploracji będą dość spore! Do tego stworki pojawiają się na mapie świata! SZOK. Ponadto mamy potwierdzenie ruchomej kamery w tych sekcjach! Kolejny SZOK! Jestem po prostu zmiażdżony nowościami i daję ogromny kredyt zaufania. Co prawda lokacje otwarte nie zachwycały ilością detali i raczej wiało pustką (to wygląda jak gra z PSX’a pod względem bogactwa elementów) ale może jeszcze je do premiery upiększą. Dynamax to połączenie koncepcji Mega-evo i Z-Moves z wreszcie sensownym balansem (powiększenie trwa 3 tury, do użycia 1 raz w walce), więc będzie możliwość strategicznego rozplanowania tego ruchu. Kolejna zmiana na plus po głupotach z XYSM. Wspólne Raidy za pośrednictwem sieci to jest absolutny szczękopad! Nie wiemy póki co jak to będzie w praniu wyglądać (wspólny hub? randomy czy znajomi?) ale wygląda genialnie! Kibicuję temu rozwiązaniu, bo otwiera furtkę do udanego DLC. Np. czasowe eventy kalendarzowe na złapanie Shiny stworka X w dniu Y o godzinie Z.

    Nowe Pokemony również wyglądają bardzo fajnie. Tak dobrego designu potworków nie było już dawno! Corviknight to absolutnie genialny koncept. Od razu ląduje w mojej drużynie! Serce skradł mi też Drednaw, bo uwielbiam wodne, masywne, wolne stworki. Pudełkowe legendy wyglądają po prostu G-E-N-I-A-L-N-I-E. Gdy zobaczyłem psa z mieczem w pysku od razu wiedziałem, którą wersję wezmę. Super pomysł i odwołanie do klasycznych motywów z dzieł popkultury. Tarczo-pies też bardzo w porządku. Tak dobrych Legend nie mieliśmy od czasu 4 generacji. Bardzo dobre podejście do tematu. Już się bałem, że przemycą jakąś głupotę w stylu przedmiotowych stworków. Nie ma takiego partactwa jak było z Ultra Beasts z 7th gen. A było już tam naprawdę bardzo źle!

    Jeżeli chodzi o wizerunki postaci to jest rozdarcie. Płeć piękna – super, cud, miód, petarda. Sonia to instant waifu materiał. Ale postaci męskie? Dlaczego GameFreak uparli się żeby zrobić z nich bandę klaunów? Czempion to jakiś szajbus w majtkach, a przyjacielski rywal? Czyżby to podejście Nintendo do tematu LGBT? W ogóle ta cała koncepcja przyjacielskiego rywala to niezły oksymoron. Lider z Gymu wygląda fajnie. Klasyka pełną gębą. Babcia profesor absolutnie czadowa.
    Moje podsumowanie dzisiejszego Directa – twórcy bardzo celnie uderzyli w odpowiednie nuty na pięciolinii serii. Tytuł zdecydowanie wymaga jeszcze paru poprawek, a niektóre kwestie mogą budzić kontrowersje ale zdecydowanie jest na co czekać! Szykuje się pozycja, która spełni obietnice składane przed premierą X/Y! Czyli wreszcie Pokemony w 3D na jakie zasługują fani.

  5. mikaneko
    mikaneko (159 komentarzy) w dniu:

    Bez większych emocji. Fajnie rozwiązania to wild area i widoczność pokemonów na mapie – nareszcie! bo gdybym znowu miała biegać w kółko i zaczynać dziesiątki walk, żeby spotkać tego rzadkiego pokemona.. to cóż najpewniej bym tego nie robiła ;P Design średni, z nowych stworków jedynie Corviknight wygląda dla mnie ciekawie, legendarne to bardziej mi się kojarzą z koniotransformensami niż wilkami z mieczem i tarczą a Amaterasu to nie dorastają do łap.. A cały ten Dynamax i Max walki są po prostu śmieszne, żeby nie powiedzieć żałosne xD

  6. Antari
    Antari (460 komentarzy) w dniu:

    Dla mnie żałosne to były Mega-Evolucje (Mega Blaistoise… o matko ktoś wziął kasę za ten design) i Z-Moves z jakimiś tańcami dla 10 latków. A wszystko w pixelozie 3DS’a rodem z ery PSX’a. jakoś tam wam nie przeszkadzało i żałośnie nie było. Tutaj patent jest prosty, zwykłe powiększenie bez niepotrzebnych operacji plastycznych dobrych designów. Na dodatek jest balans, który sprawi, że będzie to ciekawy dodatek, a nie coś co na siłę zdominuje cały szkielet walk i zdefiniuje metę. Ponadto pokazane ataki w Dynamax wyglądają na widowiskowe. Te Z-Moves z S/M były po prostu koszmarne pod względem wizualnym i choreografii.

  7. hater (313 komentarzy) w dniu:

    Ooo widzę że gamefreak już się kompletnie nie chce nic robić:D Pustynia z pokemonami bo plansze robić za trudno:D. Fajne te duże ewolucje, takie bez designu i wysiłku;)

    Mogliby coś zrobić z jakością tekstur i kontrastem bo wygląda to strasznie szaro.

  8. Antari
    Antari (460 komentarzy) w dniu:

    Akurat dobór miejscówek standardowy, jak zawsze. Pustynia była już w Gen 3, tam też było standardowo. Seria nigdy nie miała miejscówek z polotem ani w 1-7 gen, ani w 8 też nie będzie. Poza tym wszystko już było, więc nikogo. Mnie bardziej razi jak na tych planszach free-roamingowych jest pusto. Płaskie pola i pare ganiających stworków. Na razie trzeba się wstrzymać z osądem, bo nawet na E3 może być wczesny build. Do premiery mogą jeszcze poprawić co nieco jakimiś duperelami.

    Aha i jeszcze sobie uświadomiłem właśnie dlaczego podobają mi się te duże formy i nowe ataki. Nie wiem czy zauważyliście, ale Pokemony w tych formach nie przenoszą się na jakiś wyimaginowany pusty plac jak w przypadku Z-Moves z S/M tylko dalej są na arenie i wszelkie ataki są widoczne na niej. Jakoś strasznie mocno kojarzy mi się z pierwszym sezonem anime, gdzie Ash pojedynkował się w Lidze (oglądałem z 20 lat temu). Zdecydowanie wzmaga immersję.

  9. natiss (23 komentarzy) w dniu:

    @Antari
    No widzisz, ja akurat należę do osób, którym Mega Ewolucje się podobały. Był to naprawdę fajny element urozmaicający rozgrywkę, który dodatkowo dawał niektórym Pokemonom drugie życie. Owszem, trafiły się dizajny mniej lub bardziej udane, jednakże w gruncie rzeczy sam koncept niezwykle przypadł mi do gustu. Dzięki niemu mniej popularne stworki, które do tej pory lekceważono, wreszcie zyskiwały jakiś atut (m.in. Mega Sceptile, Mega Beedrill) i generalnie strasznie żałuję, że nie pociągnięto tego dalej. Największym błędem było oczywiście wzmacnianie poków już dostatecznie silnych, ale właśnie głównie ze względu na odświeżenie tych słabszych, powszechnie nieużywanych stworków, była to dla mnie bardzo atrakcyjna mechanika. Z-Moves z kolei większej różnicy mi nie robił; fajne nawiązanie do tańców hawajskich, takiej poniekąd rytualności, ale jednak trochę OP. Większość przeciwników ginęła po jednym ciosie… Niemniej jednak w ostateczności dało radę jakoś to przetrawić.
    Natomiast idea powiększania pokemonów do kolosalnych rozmiarów wygląda dla mnie.. po prostu niedorzecznie. Nie chodzi o samą mechanikę, raczej aspekt wizualny. Niepotrzebne efekciarstwo, które aż razi po oczach. Naprawdę dałoby się zrobić coś działającego na podobnej zasadzie, ale subtelniejszego. Powiększanie Pokemonów po prostu kłóci mi się z jakimś wewnętrznym poczuciem, czym ta seria do tej pory była. Jest to po prostu dziwne, absurdalne wręcz. I o ile ciągły widok areny to rzeczywiście miły akcent (podobnie jak publiczność), widok dwóch gigantów zajmujących prawie cały obszar niweczy cały urok. Oczywiście to tylko moja osobista opinia, każdy ma prawo do własnej. Niemniej jednak jakkolwiek bym się nie starała, nie potrafię spojrzeć na system Dynamax przychylnym okiem. Po prostu ta koncepcja kompletnie do mnie nie przemawia (przynajmniej na tym etapie) i mogę mieć tylko nadzieję, że nie zostanie wykorzystana w kolejnych odsłonach.

  10. hater (313 komentarzy) w dniu:

    @antari No właśnie pisząc pustynia miałem na myśli wielką pustą lokację na której nic nie ma, więc żeby wypełnić pustkę to człapiące pokemony wrzucili. No, zobaczymy, może będzie spoko, ale powątpiewam.

  11. Antari
    Antari (460 komentarzy) w dniu:

    Powiększanie to też element kultury tego regionu. Pamiętacie to pole z wcześniejszego trailera, gdzie mieliśmy rzeźbę/malowidło jakiegoś kolosa? (https://static.gamespot.com/uploads/original/1575/15759911/3538390-pokemonss_art.png). Wcześniej myśleliśmy, że chodziło o nowego stworka prawdopodobnie legendę, a okazuje się, że to antyczna prezentacja systemu Dynamax. Ponadto chyba nie muszę mówić co to Kaiju i jak ogromnie zakorzeniony jest to element w kulturze japońskiej. Walki gigantycznych stworów to immanentny element popkultury japońskiej. Wizualnie dla mnie to wygląda bardzo atrakcyjnie. Widać, że motywem przewodnim tych części będzie rozmiar. Wszystko jest „big”. Duże otwarte przestrzenie do eksploracji, duże Pokemony, duże Pokeballe etc.

Zostaw komentarz

Aby dodać komentarz musisz się zalogować. | Zaloguj się | Jeszcze nie masz konta? Zarejestruj sie!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!