Nowe detale o rasach i klasach w Etrian Odyssey V

Najnowszy numer tygodnika Famitsu przyniósł nam całkiem sporą garść newsów na temat piątej części wspaniałego jRPGa na przenośne konsole Nintendo od Atlusa, Etrian Odyssey V. Wiadomości te dotyczą głównie nowych ras i klas postaci, które będą dostępne dla graczy.

Rasy

Earthrun (ludzie)

  • Mają dość zbalansowane statystyki, wyróżniają się nieco wyższą wytrzymałością
  • Najlepiej rozwijająca się rasa, żyjąca w wielu częściach kontynentu Arcadii
  • Ma dostęp do większej ilości klas od innych ras
  • Zdolności rasowe:
    • Wędkarstwo: Zdolność pozwalająca łowić ryby w specjalnych punktach rybackich w lasach Arcadii
    • Sztuki Walki: Zwiększa odporność przeciwko „pieczęciom” na każdej części ciała

Lunaria (elfy)

  • Posiadają wyższą inteligencję od reszty ras oraz są bardziej doświadczeni w używaniu magii
  • Żyją głównie w regionie Sidonii na północy kontynentu, gdzie przeprowadzają badania nad magią
  • Zdolności rasowe:
    • Magiczna Percepcja: Niewielki wzrost INT, pozwala odkryć pobliskie przedmioty czy obiekty naznaczone magią
    • Przywiązanie do Magii: Niewielki wzrost LUC, zwiększa siłę przedmiotów zadających obrażenia

Bronie (krasnoludy)

  • Wiedzą najwięcej ze wszystkich ras o świecie natury i lekarstwach
  • Żyją na rozległych stepach
  • Zdolności rasowe:
    • Ziołolecznictwo: Wzmaga efekty przedmiotów leczących użytych przez postać w walce
    • Organizacja: Niewielki wzrost VIT, dodaje pięć miejsc na przedmioty w torbie za każdego bohatera, który posiada tę zdolność

Therian (te ze zwierzęcymi uszami)

  • Podobno są potomkami prawdziwych bestii, żyją głęboko w lasach lub pasmach górskich
  • Przewyższają inne rasy swoją siłą i zwinnością
  • Zdolności rasowe:
    • Technika Łowiecka: Niewielki wzrost STR, pozwala na zdobycie w lasach bestii, które mogą zostać przetworzone na jedzenie
    • Czujność: Niewielki wzrost WIS, zwiększa szansę na atak z zaskoczenia za każdą postać, która posiada tą umiejętność

Klasy

 

Fencer/Szermierz (klasa ekskluzywna dla Earthrunów)

Klasa atakująca znana ze swoich szybkich ruchów, które pozwalają unikać ofensywy przeciwników i łaczyć ataki ze swoimi sojusznikami jednocześnie. Mają także łączone ataki elementarne, gdzie jeżeli sojusznik uderzy za pomocą ustalonego żywiołu, to Szermierz też wykona swój ruch.

Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:

  • Vision Thrust – Wykonuje atak z bliska, który ma szansę oślepić przeciwnika.
  • Chain Fire – Jeżeli sojusznik trafi przeciwnika atakiem o żywiole ognistym lub dźgnięciem w turze, kiedy zdolność Szermierza została aktywowana, ten pociągnie dalej ten atak.
  • Sylpheed – Kiedy Szermierz uniknie ataku przeciwnika, jest szansa, że wyprowadzi swoje własne uderzenie.

Dragoon (klasa ekskluzywna dla Earthrunów)

Posiada wysoką defensywę, nosi ciężką zbroję – ale zamiast bycia kliszową klasą typu „tank”, Dragooni mogą wyposażyć się w broń palną, z której mogą wystrzelić tuż po bloku.

Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:

  • Line Guard – Zmniejsza obrażenia fizyczne dla linii sojuszników podczas tury, w której zdolność została aktywowana.
  • Gun Mount – Pozwala na utrzymanie zdolności obronnej z ostatniej tury i jednoczesne wystrzelenie w przeciwnika, który znajduje się w dużej odległości od Dragoona.
  • Barrage Wall – Wystrzeliwuje serię specjalnych pocisków we wszystkich przeciwników i osłabia silę ich ataków fizycznych przez trzy tury.

Herbalist/Zielarz (klasa ekskluzywna dla Bronian)

Wyróżnia się zdolnościami leczenia dzięki używaniu różnych rodzajów ziół. Poza leczeniem ran, potrafią także atakować za pomocą trucizny. Najlepiej umieścić ich na tylnych liniach, żeby mogli się skupić na pomaganiu innym członkom drużyny i leczeniu ich.

Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:

  • Cure Herb – Leczy HP sojusznika za pomocą ziół leczniczych.
  • Poison Smoke – Rzuca kulką z trującym dymem, który ma szansę zatruć całą linię przeciwników. Zmniejsza też odporność przeciwników na truciznę przez trzy tury.
  • Dark Smoke – Rzuca kulką z gazem łzawiącym, która ma szansę oślepić całą linię przeciwników. Zmniejsza też odporność przeciwników na oślepienie przez trzy tury.

 

Warlock/Czarnoksiężnik (klasa ekskluzywna dla Lunarian)

Magicy, którzy atakują swoich nieprzyjacieli z pomocą żywiołów. Dzięki swoim zdolnościom są bardzo wszechstronni w walce z wrogami różnych rozmiarów.

Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:

  • Fire Ball – Wystrzeliwuje dalekozasięgową kulę ognia we wroga, która przy eksplozji obejmie jeszcze przeciwników na prawo i lewo od miejsca trafienia.
  • High Speed Chant – Umiejętności, które wymagają intonacji, mogą zostać użyte bez czekania przez kilka tur, ale spowoduje to zużycie większej ilości TP.
  • Chant: Compressed Technique – Magiczny atak użyty w następnej turze trafi tylko jednego nieprzyjaciela, ale z dodatkową (skoncentrowaną) mocą.

Masurao (klasa ekskluzywna dla Therian)

Wojownicy używający ostrych mieczy, aby przeciąć swoich nieprzyjaciół na pół. Specjalizują się w atakach, więc warto ustawić ich w przedniej linii. Jeżeli staną się mistrzami, będą w stanie używać nawet czterech mieczy na raz!

Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:

  • Demon Unrivaled – Kiedy Masurao używa ataku zadającego wielokrotnie obrażenia w jednej turze, siła kolejnych ataków wzrasta.
  • Flying Swallow – Pozwala na uderzenie przeciwnika z maksymalna prędkością i powtórzenie ataku tuż po zakończeniu ruchu wroga.
  • New Rival – Zdolność odkrywcza pozwalająca na wezwanie wroga do walki. Zwiększa szansę na spotkanie rzadkich oponentów i na wywołanie kilku następujących po sobie walk.

Poza tym, magazyn mówi o nowym, bardzo potężnym systemie Zdolności Łączonych, które mogą zostać użyte w walce przeciwko specjalnym potężnym przeciwnikom, oznaczonym jako F.O.E. Aby ich użyć, gracze muszą całkowicie wypełnić Pasek Jedności dzięki różnym sposobom, takimi jak wygrywanie poprzednich potyczek. Przykładem takiego ataku jest Tri Shield – zdolność pozwalająca kompletnie zablokować aż do trzech ataków przeciwnika w turze, kiedy ta została aktywowana.

10 komentarzy

Dodaj komentarz