Instant News #42

Zapowiedzi, zwiastuny i ciekawe informacje - a wszystko to w pigułce

Instant News to cotygodniowe zestawienie kilkunastu ciekawych wiadomości, którym nie poświęciliśmy uwagi w oddzielnych newsach. Wszystko to w krótkiej i zwięzłej formie.


Amerykański magazyn TIME wybrał Switcha najciekawszym gadżetem 2017 roku. Konsola Nintendo została uznana za bardziej interesujący kawałek sprzętu niż iPhone X czy laptop Microsoft Surface. Na 6 miejscu zestawienia znalazł się SNES Mini.

Oto pełna lista:

  1. Nintendo Switch
  2. Apple iPhone X
  3. Microsoft Surface Laptop
  4. DJI Spark
  5. Samsung Galaxy S8
  6. Super Nintendo Entertainment System (SNES) Classic
  7. Amazon Echo (Second Generation)
  8. Xbox One X
  9. Apple Watch 3
  10. Sony Alpha A7R III

Pisaliśmy o bardzo dobrym starcie Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon w Japonii, ale i w Wielkiej Brytanii nowe Poksy poradziły sobie nieźle. Jak wynika z danych podanych przez grupę Chart-Track, wersja „ultrasłoneczna” znalazła się na 4 miejscu listy najlepiej sprzedających się gier wideo w ubiegłym tygodniu, zaś „ultraksiężycowa” tuż za nią, na 5. Na podobnych pozycjach rok temu zadebiutowały zwykłe Sun i Moon.

Z innych gier na Switcha – Skyrim na konsolę Ninny sprzedał się gorzej od edycji na PlayStation VR, „przełącznikowa” wersja remastera L.A. Noire była kupowana najmniej chętnie spośród wszystkich, a w pierwszej dziesiątce, dokładnie na miejscu 9, nadal trzyma się Super Mario Odyssey.

Na czele zestawienia znalazły się multiplatformowe gry dużych wydawców zawierające lootboksy.


Niantic miesza w rajdach w Pokémon GO. Oto zmiany:

  • Wszystkie rajdy otrzymają ekskluzywne Golden Razz Berries, które znacząco zwiększą następną szansę na złapanie Poksa
  • Nagrodą w rajdach będzie teraz również Stardust, niezależnie czy odniesiemy sukces, czy nie
  • Nie będzie już takiej przewagi Potionów i Revive’ów, a oferowane Potiony będą potężniejsze
  • Szansa na otrzymanie TM-a będzie większa w rajdach Tieru 3 i wyższych
  • Magikarp wraca do rajdów!

Amerykanie zaktualizowali również wychodzące z bety Ex Rajdy, w których obecnie można złapać Mewtwo. Gracze nie będą już proszeni o rajdowanie bez końca na obszarze, na którym chcą otrzymać zaproszenie – gra weźmie pod uwagę również dawną aktywność w rajdach. Zaproszenie będzie zależeć także od posiadania wysokopoziomowej odznaki pochodzącej z Gymu, w którego Ex Rajdzie chcemy wystartować. Godziny rajdów zostaną zaś lepiej dopasowane do większości ich uczestników.


W najbliższym tygodniu na Switchu pojawią się:

28 listopada:

  • Resident Evil Revelations i Resident Evil Revelations 2, dwie części znanej serii survival horrorów Capcomu przystosowane do „Przełącznika”. Cena w eShopie: odpowiednio 79 zł i 99 zł. TRAILER

30 listopada:

  • Serial Cleaner, połączenie gry akcji i skradanki z widokiem z góry autorstwa polskiego studia iFun4All. Cena w eShopie: 60 zł. TRAILER
  • OPUS: The Day We Found Earth, przygodówka wydawana przez Flyhigh Works, w której kierujemy robotem Emethem pragnącym odnaleźć Ziemię, by ocalić ludzkość. Cena w eShopie: 5 dolarów. TRAILER

1 grudnia:

  • Xenoblade Chronicles 2, kolejne wielkie jRPG od Monolith Softu. Cena w eShopie: 249,80 zł. TRAILER
  • Gear.Club Unlimited, realistyczne wyścigi będące portem z komórek, lecz bez mikropłatności. Cena w eShopie: 200 zł. TRAILER
  • Super Putty Squad, usprawniona wersja platformówki ze SNES-a z 1994 roku. Cena w eShopie: 60 zł. TRAILER

Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon zawierają mały hołd dla zmarłego w 2015 roku byłego prezesa Nintendo Satoru Iwaty.

Jak poinformował na Twitterze Joe Merrick z serwisu Serebii, gdy udamy się do siedziby Game Freaku w mieście HeaHea i będziemy posiadać przy sobie Poksa przeniesionego z Pokémon Gold lub Silver, jedna ze znajdujących się w tym miejscu postaci wypowie następujące słowa:

Gdy mieliśmy problem ze zmieszczeniem wszystkich danych Gold i Silver i byliśmy w naprawdę ciężkiej sytuacji, ten wspaniały koleś przyszedł do nas i opracował program, który rozwiązał wszystkie nasze problemy. Niedługo potem został świetnym prezesem jednej z wielkich korporacji.

Miło, że Nintendo nadal pamięta o swoim dawnym szefie.


Thomas Happ, twórca metroidvanii Axiom Verge, poinformował na swoim blogu, że wydawca gry BadLand Games przekaże 75% zysków ze sprzedaży pozycji na leczenie jego syna Alastaira. Potomek Amerykanina cierpi na żółtaczkę jąder podkorowych mózgu, której wynikiem jest ciężka niepełnosprawność.

Oto tłumaczenie wpisu Happa:

Zanim skończę, chciałbym poświęcić chwilkę wydawcy BadLand Games. Jak być może czytaliście w innych wpisach na moim blogu bądź na Twitterze, próbowałem otwarcie mówić o sytuacji zdrowotnej mojego syna Alastaira. W skrócie: urodził się zdrowy, ale lekarze nie potrafili wyleczyć prostego przypadku żółtaczki, gdy miał tylko kilka dni. Spowodowało to zapadnięcie na żółtaczkę jąder podkorowych mózgu powodującą poważne zmiany w korze mózgowej, która to choroba pozbawiła Alastaira znacznej części jego motoryki oraz słuchu. Wspominam o tym, gdyż BadLand Games zaoferowało wpłacenie na leczenie mojego syna 75% zysków ze sprzedaży Axiom Verge. Nie chcieli o tym mówić, gdyż żadne z nas nie chciało wykorzystywać cierpienia mojego syna jako narzędzia marketingowego. Mam nadzieję, że pisanie o tym teraz nie sprawia takiego wrażenia. Chciałem im po prostu podziękować za hojność, bowiem z pewnością nie byli zobligowani tego robić.

Axiom Verge to znakomita gra, której switchowa wersja całkiem niedługo, bo 26 stycznia, dostanie w Europie wersję pudełkową. Być może powyższa informacja skłoni niektórych z Was do zakupu tego tytułu.


Hiroaki Yura, dyrektor nadchodzącej strategii turowej Tiny Metal, został oskarżony przez byłego pracownika swego studia Taqira Lacy’ego o defraudację środków zebranych na Kickstarterze na Project Phoenix w 2013 roku. Chodzi o nieco ponad milion dolarów wpłaconych przez osoby, które zdecydowały się wesprzeć powstanie tej pozycji. Gra do dziś nie ujrzało światła dziennego.

Yura tłumaczy się, że sprzedaż Tiny Metal, które ma zadebiutować 21 grudnia, pozwoli mu zebrać dodatkowe środki na Project Phoenix. Lacy uważa jednak, że Yura nie miał nigdy w planach tworzenia Project Phoenix i kazał mu, jako menedżerowi PR firmy, kłamać w mediach na temat pochodzenia pieniędzy użytych do produkcji Tiny Metal. Lacy nie zgodził się z szefem i poprosił o odsunięcie od wszelkich spraw związanych z projektem. Następnie Yura od czasu do czasu pisał nowe posty na stronie kickstarterowej Project Phoenix, by uspokoić osoby czekające na grę.

Z Yurą postanowił skontaktować się serwis Kotaku. Japończyk zareagował na post Lacy’ego wrogością, oskarżając swojego byłego pracownika o seksualne napastowanie żeńskich pracownic studia oraz bycie toksycznym. Lacy zaprzeczył tym posądzeniom.

Yura dodał, że jego studio stworzyło wczesny build Project Phoenix, który co prawda został słabo przyjęty przez osoby wspierające grę, ale w końcu istnieje. Do produkcji Tiny Metal użył zaś pieniędzy własnych (np. z prac nad I Am Setsuną) oraz pozyskanych od inwestorów z Australii i Sony Music Entertainment.

Na tę chwilę sprawa pozostaje nierozstrzygnięta.


Hideki Kamiya po raz kolejny przypomniał serie, nad którymi chciałby jeszcze kiedyś pracować. Tym razem Japończyk w wywiadzie dla Dengeki Playstation przyznał, że pragnie stworzyć remake Viewtiful Joe i Devil May Cry oraz prawdziwy sequel Ōkami. Problemem jest jednak fakt, iż licencje na wszystkie te serie posiada obecnie Capcom:

Chciałbym pracować nad remake’ami Devil May Cry i Viewtiful Joe oraz prawdziwym sequelem Ōkami. Kooperacja z Dante (z Devil May Cry) i Bayonettą również mogłaby być ciekawa. Drogi Capcomie, jeśli nie macie nic przeciwko mnie, pomogę wam w każdej chwili. Z pozdrowieniami. A teraz wszyscy ukłońcie się razem ze mną!

Warto dodać, że Capcom w grudniu wyda zremasterowaną wersję Ōkami na PS4, Xboxa One i PC. Piękniejsza edycja gry ominie jednak Switcha.


„Sanik” to wynaturzony wizerunek niebieskiego jeża krążący od lat po internecie. SEGA postanowiła wykorzystać ten mem i w Sonic Forces w ramach darmowego DLC pojawiła się koszulka właśnie z karykaturą maskotki firmy. By ją pobrać, musicie wejść na eShopową kartę pozycji.

Jak opisują to sami Japończycy, koszulka zawiera „przepięknie renderowany art” i jest wykonana z „wirtualnej, organicznej nici uprawianej wiele lat temu na ośnieżonych szczytach góry Fuji”.

Tak, to prawdziwa informacja.


https://youtu.be/Cijv-BTVT5o

Marvelous Games poinformował na swoim Twitterze, że nie ma w tej chwili w planach wydania Shinobi Refle: Senran Kagura na Zachodzie. Gra będąca spin-offem serii ukazała się w Japonii w ostatni piątek i od razu znalazła się na szczycie najchętniej pobieranych pozycji z eShopu.

Zaprezentowana rozgrywka polega na, cóż, wchodzeniu w interakcje z dwiema bohaterek cyklu: dostępną w podstawce Asuką i możliwą do zakupienia w ramach DLC Yumi. Zarówno gra, jak i DLC do niej kosztują w Nipponie 932 jeny (około 30 złotych).

Jeśli japońska firma zmieni zdanie co do wypuszczenia tytułu w Europie i USA, na pewno was o tym poinformujemy.


Gal Gun 2 pojawi się na Zachodzie wiosną 2018 roku, poinformował wydawca gry PQube. Dostępna będzie również edycja pudełkowa.

Gal Gun 2 to shooter autorstwa Inti Creates, w którym wcielamy się w chłopaka z jakiegoś powodu odganiającego się od płci pięknej (nienormalny). Do przegnania będzie ponad 70 dziewczyn. Premiera w Japonii nastąpi 15 marca.


The Box Hedge Games, deweloperzy Super Mighty Power Man, gry wzorowanej na Mega Manach, szybko zakończyli kickstarterową zbiórkę mającą ufundować pozycję. Jeśli czekaliście na ten tytuł, nie martwcie się – powodem tego stanu rzeczy jest zgłoszenie się do studia kilku wydawców, z którymi prowadzone są obecnie rozmowy. Wszystko wskazuje więc na to, że Super Mighty Power Man ukaże się bez konieczności wsparcia finansowego graczy.


Digital Foundry przeprowadziło porównanie trzech wersji L.A. Noire – oryginału z PS3 oraz edycji zremasterowanych z PS4 i Switcha. Nie ma za bardzo sensu komentować różnic pomiędzy grą uruchomioną na najnowszej konsoli Sony i „Przełączniku” – wersja na maszynkę Sony jest oczywiście ładniejsza i nie gubi klatek – ale warto pochylić się nad „starciem” PS3 vs. Switch.

Edycja switchowa działa w docku w 1080p, zaś w trybie handheldowym w 720p. W obu przypadkach gra jest okresowo dynamicznie skalowana i liczba pikseli w jednej z osi jest zmniejszana o 1/4. Wersja na PS3 działa stale w 720p.

Jeśli chodzi o tekstury, na „Przełączniku” niektóre z nich, na przykład podłoża, wyglądają lepiej niż na konsoli Sony z ubiegłej generacji; podobnie jest z cieniami. Gorzej niż na PS3 wypada zaś na Switchu rysowanie dalekich obiektów. W trybie przenośnym uchybienia na tym polu są mniej zauważalne z powodu mniejszego ekranu.

Jeśli chodzi o liczbę klatek na sekundę, to gra na każdej platformie celuje w 30 FPS-ów, jednak na Switchu nie zawsze udaje jej się osiągnąć ten rezultat – zdarzają się nawet spadki większe niż na PS3. Co gorsza ubytki płynności mają wpływ na szybkość samej rozgrywki, co czyni poruszanie się postacią dziwacznym.

Digital Foundry konkluduje, że L.A. Noire jest na Switchu w pełni grywalne, jednak widać, że konsoli przydałby się mocniejszy procesor. Z tego też powodu ewentualny port GTA 5 będzie dla Rockstara dużym wyzwaniem.


Switchowa wersja Blaster Master Zero dostała właśnie łatkę aktualizującą grę do wersji 1.5. Patch wprowadza Blaster Battle Mode, starcia 1 na 1, które pozwalają wybrać graczom jednego z dostępnych bohaterów i zetrzeć się na arenie. Dostępne są różne plansze i zestawy zasad, a Sophia tank każdego z bohaterów różni się specjalnymi umiejętnościami. Wszystko to, podobnie jak poprzednie łatki, za darmo.

Instant News #42

4 komentarze

Dodaj komentarz