Sprawa skomplikowanej konfiguracji czatu głosowego w Splatoonie 2 jest już powszechnie znana – potrzeba słuchawek, telefonu i specjalnej przejściówki, co sprawia, że łatwo utknąć w plątaninie kabli.
Okazuje się jednak, że podczas gry w sieci LAN takiego problemu nie ma. Użytkownik forum NeoGAF o nicku PetrCobra zauważył, że gdy kilka osób podłączy się do jednej sieci, a potem zmieni lobby na LAN, gracze słyszą się bez konieczności stosowania przejściówki i telefonu – wystarczą słuchawki z mikrofonem. Możliwa jest rozmowa w lobby oraz podczas gry lokalnej w trybie Salmon Run.
Rozwiązanie to zostało zapewne stworzone w celu zapewnienia dogodnej komunikacji pomiędzy członkami drużyn uczestniczących w turniejach e-sportowych, ale dlaczego Nintendo nie udostępniło tej opcji także podczas gry przez internet? Problemy z zapewnieniem odpowiedniej jakości czy intencjonalna decyzja? Tego się zapewne nie dowiemy – w końcu to Nintendo.
Być może nieudolna próba spopularyzowania aplikacji na telefony. Szkoda tylko że tym sposobem narobili więcej szkody niż pożytku. Chat głosowy powinien być dostępny dla wszystkich bezpośrednio z poziomu gry. W końcu na litość boską, mamy XXI wiek, a to nie są rozwiązania rodem z filmów i książek Sci-Fi.