Pokémon Let’s Go Eevee/Pikachu

Łącznie w temacie 20 odpowiedzi.

Posted In: Gry

  • 
    #111628

    rolnik
    Keymaster
    Postów: 196

     

    Data premiery: 16 Lisopada 2018

    Pokémon Let’s Go Eevee/Pikachu są najnowszymi częściami kieszonkowych stworków, które zostały zapowiedziane na Nintendo Switch. Gra będzie bazowała na Pokémon Yellow z Game Boya, ale nie jest to remake. W odróżnieniu od klasycznych odsłon rozgrywka została nieco zmodyfikowana, wykorzystując elementy zaimplementowane w Pokémon GO na urządzenia mobilne.

    Lista zmian oraz nowości prezentuje się następująco:

    – system łapania stworków jak w Pokémon GO. Rzucić pokéballem można będzie za pomocą przycisku albo stosownym gestem wykonanym Joy-conem. Do łapania Pokémonów jest konieczne korzystanie z funkcji ruchowych konsoli, niezależnie od tego, czy sprzęt jest zadokowany albo w trybie handheld. Służą one do celowania.

    – Do złapania będzie 151 stworków z pierwszej generacji oraz ich formy Alolan. Oprócz tego pojawi się jeden, całkowicie nowy stworek.

    – Punkty doświadczenia będą zdobywane głównie poprzez łapanie Pokémonów. Im większy stworek, tym więcej expa dostaniemy. Kolor aury sugeruje wielkość zwierzaka. Czerwony wskazuje, że jest większy niż zwykle, niebieski, że mniejszy. Za złapanie, cała drużyna otrzymuje punkty doświadczenia.

    – Walki nie ulegną zmianie. Jedyną nowością jest brak losowych pojedynków oraz możliwość walki tylko z trenerami.

    – CP wskazuje siłę stworka i jest wypadkową jego statystyk. Pokémona będzie można wzmacniać Candy.

    – Brak breedowania (jajka również są nieobecne) oraz brak HMów.

    – Wybrany stworek będzie podążał za nami po świecie. Jeżeli Pokémon jest wystarczająco duży to można na nim jeździć.

    – Online wymaga wykupionej subskrypcji Nintendo Switch Online. Jest możliwość wymieniania stworków po sieci albo lokalnie. GTS, wonder trade oraz battle spot będą nieobecne. Żeby móc połączyć się z innymi graczami, konieczne będzie udostępnienie Link Code.

    – Będzie dostępny lokalny co-op. Kolejna osoba może wziąć drugiego Joy-cona i dołączyć do gry, pomagając łapać stworki lub w walce.

    – Tytułowe stworki Eevee oraz Pikachu nie będą ewoluować. Jednak jeżeli złapiemy kolejnego Pikachu to będziemy mogli uzyskać jego wyższe stadium.

    – Pokémon z boxów nie będą już dostępne w PC w Centrach Pokémon. Zmian w składzie będzie można dokonywać wszędzie przez odpowiednie menu.

    – Będzie możliwość transferu stworków z Pokémon GO do Pokémon Let’s Go Eevee/Pikachu za pomocą GO Park, które zastąpi Safari Zone. Jednak przesłanie w drugą stronę będzie niemożliwe.

    – Ekskluzywne stworki dla poszczególnych wersji prezentują się następująco:
    Let’s GO Pikachu: Oddish, Sandshrew, Growlithe
    Let’s GO Eevee: Bellsprout, Vulpix, Meowth

    – Aby uzyskać dostęp do Pewter Gym, musisz mieć Pokémona wodnego lub trawiastego w zespole.

    – Specjalny gadżet Pokéball Plus będzie dostępny (cena 50$). Służył on będzie do łapania stworków. Każdy Pokéball Plus będzie zawierał w sobie mitycznego Pokémona Mew.

     

    Trailer:

     

    Zapowiada się fajna odskocznia od części z głównego nurtu. Ktoś już złożył pre-order? Może ktoś się skusił na wersję z Pokéball Plus?

    
    #111651

    Sent
    Participant
    Postów: 304

    ja na razie spasowałem. Nadal mam wrażenie że to gra adresowana do nikogo, bo cały czas mam wrażenie że zmieniają wszystko, tylko nie to co powinni. Artstyle z SM/USUM był lepszy. Blue jako rywal również. Safari też. Poziom trudnosci wydaje się idiotycznie niski i ciągnący za uszy, zaś z drugiej wywala się rzeczy które faktycznie działały i casualom pomagały (system „spojrzeń” z SM czy podpowiedzi nt efektywności). Rdzenia mechaniki nawet nie próbują ruszać, co może nie byłoby wadą, gdyby nie to że na casualowe standardy jest mało czytelna, a system CP więcej zamula niż cokolwiek podpowiada (alakazam jako special glass canon, po „uśrednieniu” statsów będzie niesłusznie uchodził za dobrego we wszystkim). Wyspy Sevi wyleciały. Ewolucje poków późniejsze niż gen1 również, co w kontekście jakiegokolwiek replayability po latach czy przybliżenia genwunnerom czegoś nowego jest strzałem w jaja. Local co-op to tryb ultra-easy. Tematu walk z dzikimi pokami nawet nie zaczynam. Jedyny plus, ze będzie split na ataki fizyczne i specjalne oraz odświeżone spojrzenie na znane i lubiane lokacje, no i ta jazda na pokach. No bo nawet chyba te nieszczęsne HMy mimo wszystko powrócą w jakiejś formie, jeśli teoria z krzaczkiem dostrzeżonym przez gameXplain się potwierdzi. Kupić w końcu pewno kupię, ale gra jest mi strasznie obojętna. Z większym zainteresowaniem czekam na poki 2019, ale szczerze mowiac też spodziewam się raczej więcej SM niż jakiejkolwiek rewolucji.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 miesiąc temu przez  Sent.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 miesiąc temu przez  Sent.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 miesiąc temu przez  Sent.
    
    #111656

    hater
    Participant
    Postów: 151

    @sent causale z zasady nie mają żadnego gustu więc nie ocenią tego źle jak ty. Gra jest adresowana wprost do dzieci, do fanów pokemon go. Uwierz mi, że tym trafili i dzieciaki będą szaleć (chociaż chwilę), a jak usłyszą o jeszcze lepszej, „hardkorowej”, „prawdziwej” wersji pokemonów na platformę którą już mają to będą się prześcigać żeby i ją zdobyć. Gra ma zainteresować nowych graczy i zrobi to bardzo dobrze.

    Jedyna wada tej gry imo to to, że oczywiście jest z napisami przez co wygląda jak z poprzedniego tysiąclecia. Gdyby był dubbing i to jeszcze polski (nawet kiepskiej jakości) to gra byłaby rozchwytywana. A tak sporo małolatów grę obejrzy na youtubie, bo przecież i tak nie będzie z niej nic rozumieć.

    Gra mnie także nie interesuje, choć mam nadzieję, że odciągnie casualowe zabiegi z normalnej wersji gry. Bo dla mnie cała seria trochę nie żyje i już nie mogę na to patrzeć. Trzeba być naprawdę głęboko zaangażowanym w te poksy żeby się w nie dobrze grało.

    
    #111658
    Jakusashi
    Jakusashi
    Participant
    Postów: 88

    Stety/Niestety moje odczucia w stosunku do tego tworu są również negatywne. Co odsłonę obserwuję regularne spadki poziomu trudności i tutaj będzie podobnie (tak, mam świadomość, że to bardziej spin-off niż core’owa odsłona). Do tego idea łączenia gry z bublem, jakim jest Pokemon GO (odbiłem się od tej gierki jeszcze przed oficjalną premierą w Polskim Google Playu, dlatego na szczęście „szał na PoGO” mnie ominął), kompletnie do mnie nie trafia.

    Miałem również nadzieję, że Pokemony na „nową generację” będą wyglądały po prostu lepiej. Niestety GF zdecydowało się pójść na łatwiznę i skorzystać z modeli poków z PoGO, przez co design świata i postaci jest jaki jest.

    Postaram się jednak produkcji z góry nie skreślać. Zakup używki parę miesięcy po premierze, za zdecydowanie mniejsze pieniądze jest możliwy. No i miejmy nadzieję, że ta zapowiedziana na 2019 core’owa odsłona zrezygnuje z casualowych rozwiązań z „gry” mobilnej i zaserwuje nam coś, na czym będzie można zawiesić oko

    FC:
    3DS - 0662-7024-9048
    NS - SW-0993-1672-3799

    Ulubiona trójca :D

    
    #111694
    Antari
    Antari
    Participant
    Postów: 274

    Gdzieś wyczytałem, że ponoć ma być jakaś blokada wejścia do Gymów. Jeżeli nie będziesz miał Pokemonów o danym typie w drużynie (np. wodnego gdy gym jest ognisty) oraz przynajmniej z 3 levele wyżej niż Gym Leader, to nie zostaniesz wpuszczony. Ma to zagwarantować przymusowy WIN, bo przecież nikt nie lubi przegrywać… ekhm wyzwań…

    Ciekawe jak będzie wyglądało Elite 4. Pewnie przymusowy Co-op z jakimś NPC, który będzie ci leczył Poki co turę.

    To smutne jak seria mocno upadła.

    GBForever.pl - Portal polskiej sceny Game Boy

    
    #111699

    rolnik
    Keymaster
    Postów: 196

    The official website for Pokémon: Let’s Go updated with new info on the story. In the “What’s a Pokémon Gym?” section it starts out by explaining the basics of it being a facility where Pokémon Trainers go to test their skills and to receive Gym Badges by defeating a Gym Leader.

    That sounds pretty standard, but the next part throws a curveball we haven’t seen in the series: In order to challenge the Gym, you’ll need to clear requirements presented at the entrance. Requirements vary from certain Pokémon types, levels, and plenty more. The info was available

    Dobrze, że takie zmiany robią w spin-offie. Oby kolejną, prawdziwą odsłonę nie starali się zbyt uprościć.

    
    #111701
    Goral
    Goral
    Participant
    Postów: 77

    Ajjh. Ja bym tak mocno nie kreślił nowego Let’s Go. Nawet bardzo podoba mi się ten pomysł ale popatrzcie na to w ten sposób, że za rok pojawią się pierwszy raz Pokemony na Tv w głównym wydaniu i dla mnie szkoda, że to nie będzie w końcu coś na miarę MMO z otwartym światem, łapaniem i współodczuwaniem z innymi graczami, Gym’y, Zone’y, Strefy, Battle duel’e i czat. (Nie znam granic :] ). I powiedzmy, że Let’s Go to nie jest coś dla każdego lecz od strony Nintendo to strzał w dziesiątkę by ci wszyscy – 800 mln, które zagrało w Pokemon Go mieli wyświetlony komunikat, że jest coś więcej i mogą połączyć się z jakąś konsolą, która uzupełnia ich grę na smartfonach, to oczyswista zachęta by posiadać Switch’a poprzez taki mały impuls, może niektórzy zaczną przygodę z konsolą i na przyszły rok z niecierpliwością będą czekać na właściwą odsłonę gry. Myślę, że Let’s Go Pikachu sprzeda się świetnie również zwłaszcza dla dzieci. Może i szkoda, że taka uproszczona i dla graczy Casuali i tych najmłodszych i tych, którzy dopiero poznają te całe uniwersum, ale chyba o to im chodziło. Osobiście z niecierpliwością po raz kolejny przejdę przez Kanto w tej miłej, pokemonowej etstetyce i zazdroszczę tym, którzy zrobią to pierwszy raz..

    
    #111705

    Sent
    Participant
    Postów: 304

    ta, też się zgadzam z rolnikiem – nie obrażam się za „poki light” tylko dlatego ze są „light”. Obrażam się o to, że z jednej dla noobów to i tak będzie za trudne bo nie ruszają podstaw mechaniki, zaś z drugiej marnują okazję na remake yellow robiąc go po łebkach (brak późniejszych eeveelucji, brak wysp Sevi, etc). Taka gra dla nikogo, bo nie widzę by zadowoliła którąkolwiek ze stron.

    
    #111708
    Antari
    Antari
    Participant
    Postów: 274

    The official website for Pokémon: Let’s Go updated with new info on the story. In the “What’s a Pokémon Gym?” section it starts out by explaining the basics of it being a facility where Pokémon Trainers go to test their skills and to receive Gym Badges by defeating a Gym Leader.

    That sounds pretty standard, but the next part throws a curveball we haven’t seen in the series: In order to challenge the Gym, you’ll need to clear requirements presented at the entrance. Requirements vary from certain Pokémon types, levels, and plenty more. The info was available

    Dobrze, że takie zmiany robią w spin-offie. Oby kolejną, prawdziwą odsłonę nie starali się zbyt uprościć.

    Daj spokój. To nie są „dobre zmiany”, tylko ciąg dalszy handholdingu i spoonfeedingu, a to nigdy nie jest dobre.

    Nie wejdziesz do Gymu bo masz za słabe Pokemony. Nie wejdziesz do Gymu bo masz typ bez przewagi/neutralny. O to chodzi. A nie o dodatkowe „wyzwania” przed wejściem do Gymu. Zobacz screeny z Gymu z Brockiem :) Na początku spekulowano że to tylko na 1 Gym, takie boczne kółka, dzięki którym gracze będą mogli się przyzwyczaić do mechaniki ale czarę goryczy przelał news, że to będzie dotyczyło wszystkich gymów, potencjalnie Elite 4 i wszelkich większych walk fabularnych. Już pomijam, że totalnie ginie pierwiastek niepewności, bo wiemy dokładnie co i na jakim levelu ma lider. To jest już po prostu samograj bez cienia przesady.

    Masuda naprawdę oszalał i zwracają na to uwagę nawet ludzie pracujący w GF. Gość zachowuje się arogancko i jest odporny na jakiekolwiek argumenty. Po prostu zwariował. Środkowy palec nie tylko dla fanów serii ale dla każdego myślącego fana RPG/jRPG.

    Graficznie gra też prezentuje się już naprawdę śmiesznie. GF robi z siebie pośmiewisko na wieli aspektach. Przez chorobę psychiczną jednego gościa marka niedługo legnie w gruzach.

    Porównanie z Yo-kai Watch ze Switcha.

    [/url]

    GBForever.pl - Portal polskiej sceny Game Boy

    
    #111709
    Antari
    Antari
    Participant
    Postów: 274

    Na dole Yo-Kai.

    GBForever.pl - Portal polskiej sceny Game Boy

    
    #111711

    hater
    Participant
    Postów: 151

    Co jest nie tak z oprawą graficzną tych poków, bo naprawdę nie wiem? Jedyne co zmienili od X/Y to inaczej ludziki wyglądają… co mnie w sumie kompletnie nie obchodzi… Przecież x/y, s/m chyba było ok?

    I co jest takiego niesamowitego w tym yokaiu? Ze widac horyzont do ktorego i tak nie da się dojść?

    
    #111713
    Goral
    Goral
    Participant
    Postów: 77

    Średnio rozumiem o co właściwie chodzi, ale przecież niektórzy z Was mają pretensję o poziom trudności czy inne ułatwienia ale kto powiedział, że one będą. Właściwa gra RPG wyjdzie za rok jako 8 generacja. Tak, Let’s Go Pikachu to jest gra dla dzieci, początkujących i inncyh nowych, świeżych graczy. A rozrywka zapewne będzie czymś innym niż typowa w głównej serii… może to przez to, że gra przypomina trochę zwykłe Pokemony :) Tak czy inaczej marzę już o rzucaniu do telewizora Pokeball Plus.

    
    #111716

    Sent
    Participant
    Postów: 304

    Goral – tworcy mowią :P Ale nie wrzucaj całej krytyki do jednego wora, bo ja w przeciwieństwie do Antariego nie obrażam się o to że gra przygotowana dla casuali jest grą dla casuali – mi przeszkadza to, że ta gra ma kryzys osobowości, bo zbyt desperacko stara się zadowolić obie grupy graczy, co nie wychodzi jej na dobre.

    Na marginesie grafika stylizowana jak w Let’s Go zawsze będzie ładniejsza niż pseudorealizm a’la Pokken czy rysowane postacie wklejone na teksturę realistycznego asfaltu (niewyraźny „screen” z yokaia). Problem w tym, że mi akurat taka przesadna stylizacja, z tymi wielkogłowymi, przesłodzonymi postaciami już przeszkadza, podobnie jak ten quasirealizm modeli poków. Co by o Sun/Moon nie mówić, realistyczne proporcje postaci oraz poki z tymi charakterystycznymi konturami wyglądały spoko, podczas gdy takie lets go bywa po prostu dziwne i brzydsze.

    Na marginesie @antari, ty to uwielbiasz wyciągać zdania z kontekstu tak jak ci pasują ;p ten sam wywiad, tylko pełna wypowiedź zamiast dziennikarskiego skrótu: „here was considerable debate within the team concerning the absence of wild Pokemon battles. Up until this point I had been steadfast in defending the mechanic as the series director; ” (https://nintendoeverything.com/pokemon-lets-go-pikachu-eevee-director-on-the-graphics-major-changes-go-mechanics-more/) tl;dr caly team od dluzszego czasu się zastanawiał co zrobić z tymi walkami i masuda przez ten cały czas był akurat tym, który nie chciał zmieniać za duzo. Teraz dał zielone światło, ponieważ to spin-off i gra adresowana do smartfonowych casuali. Zresztą ogólnie sugerowanie że masuda chce zmieniać za dużo jest śmieszne z definicji, biorąc pod uwagę że jest on największym hamulcowym serii :P

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 3 tygodnie przez  Sent.
    
    #111718
    Antari
    Antari
    Participant
    Postów: 274

    Co jest nie tak?
    – puste przestrzenie
    – płaskie, ascetyczne podłoże
    – ubogość elementów otoczenia
    – sterylne miejscówki
    – kanciaste elementy otoczenia
    – przestarzała perspektywa (kamera) polegająca na braku ukazania horyzontu, kiedyś dyktowana zbyt małymi osiągami, dziś arogancją Masudy i pseudo nostalgią (dorabianie teorii).
    – oprawa stoi w miejscu od czasów S/M i w żaden sposób się nie rozwija (popatrz sobie na SM na Citrze w 1080p), mimo, że Switch potrafi sporo więcej
    – mało szczegółowe wizerunki postaci (zespół R lol)
    To tak na szybko.

    Nie mam nic do kreskówkowej oprawy, bo widać, że idą w stronę Anime. Ale niech to zrobią na poziomie, bo to co pokazuje LGPE to poziom graficzny 3DS’a. Mamy 2018 rok, nie 2011.

    Już na 3DS Yo-kai Watch zjadało Poki na śniadanie pod względem oprawy graficznej, teraz to już szczerze wątpię czy GF jest w stanie się ogarnąć i zrobić grę na miarę B2/W2, pod dowództwem Masudy. Ten człowiek na cały fandom za jakichś idiotów niezdolnych ogarnąć podstaw prostego systemu.

    Poza tym sorry ale nie wiem o czym piszesz @sent, że oprawa LGPE zawsze będzie lepsza niż psudorealizm. Wystarczy niech będzie jak w DQXI i może być animcowo kolorowo bez robienia z ludzi idiotów. Jak niby to co pokazali w LGPE może być lepsze od czegokolwiek innego jest dla mnie niepojęte. Ten screen z Yo-kaia to tylko koncept, choć znając L5 pewnie mocno się do niego zbliżą i będzie można bez problemu odwiedzić te budynki na horyzoncie. Zobaczysz jak pod koniec generacji Switcha będzie się prezentował ten „twór” zwany LGPE. Ludziom nie będzie się mieściło w głowach jakie to było ubogie graficznie.

    GBForever.pl - Portal polskiej sceny Game Boy

    
    #111719

    hater
    Participant
    Postów: 151

    No Yokaie wyglądały o wiele lepiej na 3dsie od poków. Szkoda że kompletnie nie chciało mi się nawet skończyć dema.
    Jeżeli naprawdę nie rozumiesz co @sent miał na myśli to musisz mieć słabe poczucie estetyki. W pokemonach wszystko jest cholernie proste, ale na swoim miejscu. W tym screenie z yokaia masz z jednej strony animcowe kolorki, a z drugiej paskudne prawie realistyczne drzewa słabej jakości. Tekstura liści wygląda jak jakiś sprej z painta, a pień drzewa jak cylindry. Drzewo jest po prostu z jakiegoś generatora. Z kolei krzaki z pokemonów są tak charakterystyczne, że niemal mógłbyś je przenieść do innej gry i dałoby się stwierdzić z której gry naprawdę pochodzą.
    A jeżeli musisz mieć jakieś wymierne argumenty, to masz: screen u góry wymagał więcej pracy niż screen na dole (zakładając, że horyzont to niegrywalny obrazek). Naprawdę nie chce mi się tego udowadniać, ale w kilka godzin byłbym w stanie przygotować coś podobnego wyłączając postacie. Screena z pokemonów nie podrobię. Traktuj to jak chcesz.
    Naprawdę jakoś nie robi mi różnicy czy jest nasrane elementami na ekranie czy jest pusto tak długo jak będzie wystarczająco treści. Zamiast wymienionych przez ciebie wad mi doskwierają głównie postacie stojące jak manekiny i potrafiące co najwyżej spacerować bez sensu, prosty i mocno umowny świat (np. brak indoorów). A jak naprawdę będę chciał mieć super grafikę to odpalę sobie takiego wiedźmina 3 gdzie powstają takie mody: https://www.youtube.com/watch?v=-RwqxLZzrxY i gra nadal jest w pełni funkcjonalna.
    EDIT: jakby ktoś nie załapał o co mi chodzi z wiedźminem to tłumaczę: większość elementów otoczenia w grze tak bardzo nie ma sensu że w praktyce można je wyrzucić i nadal mieć tę samą grę. Tylko okazuje się, że gramy na pustyni na której nic nie ma. To komentarz tylko do grafiki ofc.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 3 tygodnie przez  hater.
Łącznie w temacie 20 odpowiedzi.

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.

Login:  

Hasło:  

  lub Załóż konto

Nie masz konta? Zarejestruj sie