Metroid Prime 4

Łącznie w temacie 9 odpowiedzi.

Posted In: Gry

  • 
    #112727
    Antari
    Antari
    Participant
    Postów: 301

    Kilka dni temu otrzymaliśmy informacje o zatrzymaniu dotychczasowych prac nad tym projektem (z uwagi na niezadowalające efekty poprzedniego zespołu, prawdopodobnie Namco Bandai) i przekazaniu pałeczki Retro Studios, którzy rozpoczną proces developingu od zera.

    Co to oznacza? Grę zobaczymy najszybciej za kilka lat. 2021 lub nawet wczesny 2022. Niewykluczone, że będzie to już końcówka życia Switcha. Niewykluczone, że nawet podejmą decyzję o zrobieniu wersji na następcę.

    Niekorzystnie wygląda cała ta sytuacja, bo rosną oczekiwania, które mogą nie spotkać się z rzeczywistością, co spowoduje, że marka Metroid zostanie pogrzebana na zawsze.

    Wielu ludzi stara się dostrzegać pozytywy tej sytuacji takie jak to, że za starami zasiądzie Retro Studios, czyli team odpowiedzialny za stworzenie Trylogii Prime. De facto właściwi ludzi na właściwych stanowiskach. Problem polega jednak na tym, że od czasu Prime 3 minęło 12 lat. Ile osób pozostało na dotychczasowych stołkach? Ile osób ze starego zespołu tworzącego tę ponadczasową trylogię nadal pozostało na pokładzie?

    Ogółem dla mnie, w tym momencie odpada jeden z głównych argumentów do zainteresowania się Switchem i potwierdzają się moje słowa o braku przygotowania Nintendo i nadmiernej opieszałości jeżeli chodzi o wysokiej jakości exy first party.

    Co sądzicie o całej sytuacji z tym tytułem?

    GBForever.pl - Portal polskiej sceny Game Boy

    
    #112728
    EKSTS
    EKSTS
    Participant
    Postów: 43

    Ja, z uwagi na mój wiek, nie miałem możliwość ogrania Trylogii, więc jakoś nie jest mi przykro. Cieszą mnie raczej fajne nadchodzące produkcje, jak Yoshi’s Crafted World, czekam też na Luigi’s Mansion 3, Animal Crossing Switch, Pokémon Switch i Fire Emblem Three Houses i choć ze wszystkimi tymi markami będę miał pierwszy raz do czynienia to i tak mam hype na nie.
    Cieszy fakt, że Nintendo nie wypuszcza crapów bądź półproduktów (dzień dobry EA) i myślę, że wiedzieli co robią wyrzucając Metroid Prime 4.
    Mam nadzieję, że na Directcie luty/marzec pokażą coś na ocieplenie wizerunku, np. zwiastun Poksów lub Luigi’s Mansion 3.
    Generalnie w necie ludzie raczej chwalą ich postępowanie.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 tygodnie przez EKSTS EKSTS.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 tygodnie przez EKSTS EKSTS.

    NS Friend Code SW-0866-4834-0788

    
    #112731
    Antari
    Antari
    Participant
    Postów: 301

    Mam nadzieję, że na Directcie luty/marzec pokażą coś na ocieplenie wizerunku, np. zwiastun Poksów lub Luigi’s Mansion 3.

    No ale sam widzisz jak ta granica się przesuwa. Jeszcze niedawno mówiło się o styczniowym Directcie, dziś już zakłada się luty/marzec. Potem będzie kwiecień, a później mrzonki o Treehouse na E3. Dalej brak trailera, loga czy cokolwiek takich produkcji jak Pokemony czy coś nowego o FE, o którym również niewiele wiemy. Nawet te wielkie premiery typu Luigi’s Mansion 3 czy Animal Crossing… co tak naprawdę o nich wiemy?

    Przykład Metroida pokazuje, że nieufność pewnych osób do działań Nintendo wydaje się mieć jakieś uzasadnienie. Można się zarzekać, że będzie masa premier w 2019, tymczasem wystarczy 1 dzień aby z premiery 2019 zrobiła się 2022. Czy to was nie martwi? Nawet choć trochę?

    PS. A ogranie Trylogii Prime polecam. Mało jest exów Nintendo, które zbliżyły się do jej geniuszu.

    GBForever.pl - Portal polskiej sceny Game Boy

    
    #112732
    EKSTS
    EKSTS
    Participant
    Postów: 43

    Faktycznie takie Animal Crossing wydaje się, że jest w fazie produkcji,,mamy modele postaci to dajmy już pseudo zwiastun, niech mają hype „. W zwiastunie Luigi’s Mansion 3 było chociaż chyba 5 sekund gameplayu xd.
    Z jednej strony jest to trochę niepokojące, że jedna decyzja Shigeru czy innego Reegiego i dodatkowe parę lat czekania, ale z drugiej strony, wolę grę 9+/10 za 3-4 lata, niż 6/10 za pół roku.
    Co do Trylogii Prime, gdyby wyszła na Switcha, na pewno ogram, ale aktualnie mam listę (szperanie w biurku) 39 gier do kupienia na Switcha, od poważnych zaległości (Smash, Bayonetta), przez indyki (Celeste, Guacamelee 2) i nieocenione perełki (Snipperclips), po nadchodzące, przynajmniej mam taką nadzieję tytuły (FE, AC, Bayonetta 3). Więc Trylogia pewnie trafi na 40 pozycję, w nadziei, że doczeka się swojej kolejki.
    I tak w moich oczekiwaniach te wszystkie Fire Emblemy i inne Bayonetty giną przy pewnych dwóch słowach…………..Następna Zelda. ☺️

    NS Friend Code SW-0866-4834-0788

    
    #112735

    rolnik
    Keymaster
    Postów: 212

    Z jednej strony fajnie, że marka jest znów pod skrzydłami Retro, ale czy będą oni w stanie odświeżyć formułę, którą zaproponowali w poprzednich częściach? I nie mam tutaj na myśli, żeby znów powstał taki potworek, jak Other M.

    Drugim problemem jest to, o czym wspomniał Antari, to nie jest to samo Retro co paręnaście lat temu. W dodatku ich ostatnią grą było Tropical Freeze , które zostało wydane pięć lat temu, więc nie wiadomo w jakiej formie są. Czy nadal mają dryg do tworzenia świetnych tytułów?

    
    #112736
    Antari
    Antari
    Participant
    Postów: 301

    Moim zdaniem ciekawe co tak naprawdę nie spodobało się Nintendo do tego stopnia, że odrzucili wizję poprzedniego zespołu.

    Osobiście widziałbym oprawę Meteoida w wersji Prime jako hiperrealistyczną, przyziemną, błyszczący metal kostiumu Samus, „organiczność”, pot kapiący z hełmu, brud może nawet krew po pokonanych wrogach (na to ostatnie chyba nie ma co liczyć). Broń boże nie jakieś bajkowe, cukierkowe, pastelowe kolory, cel-shading czyli kolejna gra Zeldo-Mario podobna dla publiki Pegi 3. Ciekawe w którą stronę widzą rozwój marki. Skoro byli w stanie przepuścić takie potworki jak Federation Force na 3DS i nie kasowali całego projektu – czyli uznali, że odpowiada ich standardom, pytanie czy aby tak nie będzie.

    Trylogia Prime była taka realistyczna w czasach gdy się ukazała, choć patrząc dziś można to interpretować inaczej. Wszystko w rękach Nintendo i ich oczekiwań.

    Myślę, że wydanie Trylogii na Switchu w postaci remastera to żaden problem i powinni to zrobić jak najszybciej w ramach przeprosin fanów aby podtrzymać hype na Prime 4. Nie tyle wydawać od razu ale chociaż zapowiedzieć, że w 2019-20 ukaże się Trylogia, która pomoże nowym graczom wejście w świat Samus. Mogliby nawet wzbogacić grę o jakieś duperele do zbierania. Wszyscy wydają remastery, więc tłumaczenie, że wydawca taki jak Nintendo nie ma mocy przerobowych albo funduszy jest dzisiaj śmieszne. Nic ich nie usprawiedliwia.

    GBForever.pl - Portal polskiej sceny Game Boy

    
    #112746

    rolnik
    Keymaster
    Postów: 212

    Podobno Trilogy na Switcha jest już gotowe [link]. Zobaczymy, czy w najbliższym czasie zostanie zapowiedziane.

    Szkoda, że nie pokuszą się też o składankę dwuwymiarowych odsłon. Fani z pewnością przyjęli takie coś z otwartymi rękami, ale Nintendo i słuchanie fanów nigdy nie szło w parze.

    Odejście serii Prime od realistycznej oprawy to najgorsze, co mogliby zrobić. Tak jak wspomniałeś, ta organiczność i sterylność tworzyła niesamowitą atmosferę. Eksploracja światów zaprojektowanych przez Retro była przyjemnością i nawet backtracking nie irytował tak bardzo. Pierwszego Prime ukończyłem grubo po premierze, gdy na rynku były już dawno gry bardziej zaawansowane graficznie, a i tak robił na mnie piorunujące wrażenie. I to uczucie osamotnienia. Gracz czuł, że znajduje się na niegościnnej planecie i jest zdany tylko na siebie. Podobne uczucie miałem tylko podczas grania w Dead Space.

    Może powinni wykorzystać tę atmosferę osamotnienia i do głównego rdzenia gry — eksploracji, dodać mocniejsze akcenty horroru? W Fusion całkiem dobrze to się sprawdziło, a w kolejnych częściach motyw ten został porzucony.

    
    #112751
    Antari
    Antari
    Participant
    Postów: 301

    Pytanie czy wydadzą to na karcie czy tylko elektronicznie jak na Wii U.

    W jedynkę też nie grałem od razu, tylko ładnych parę lat po premierze. I mimo, że widziałem sporo ładniejszych (czysto graficznie) gier to stylistyka, dopracowanie elementów, lokacji pozostawiło mnie w szoku na długo. Mkniesz przez nowe korytarze i zastanawiasz się kiedy fajerwerki się skończą… a one się nie kończą po prostu!

    Zgadzam się co do atmosfery osamotnienia, choć nie wiem czy będzie to produkt dla dzisiejszego gracza. Podobało mi się też jak to rozwiązali w MP3, gdzie mieliśmy już kilka postaci w wątku fabularnym, a mimo to gra nie straciła na klimacie. Grunt żeby z tym nie przesadzić i nie robić potworków fabularnych jak Other M. Boże… jakie było moje zażenowanie w tych scenach z salutowaniem kciukami…

    Z elementami horroru masz 100% rację. Pamiętam była taka jedna lokacja w Prime albo Prime 2 (już nie pamiętam), gdzie wchodziłeś do opuszczonego laboratorium Metroidów. W pewnym momencie zgasły światła i musiałeś odnaleźć drogę w ciemności, uważając na czające się za rogiem potwory. Coś pięknego! Albo w Fusion, gdy była scena gdzie od starcia z SA-Xem dzieliła nas tylko cienka ściana. Elementy horroru były od zawsze w jakimś stopniu obecne w serii i świetnie się tutaj komponują.

    Ja bym sobie życzył żeby z Prime 4 zrobili coś na miarę BOTW. Duży kosmiczny świat, tona eksploracji, dungeonów, zagadek i platformówkowego rzemiosła.

    GBForever.pl - Portal polskiej sceny Game Boy

    
    #112766
    EKSTS
    EKSTS
    Participant
    Postów: 43

    Jeszcze tak odnośnie FE, to według mnie w lutym musi się odbyć Direct, bo z tego co wiem to Three Houses nadal jest,, zarejestrowane” na wiosnę 2019, czyli gra powinna się ukazać do 22 czerwca, więc według mnie w lutym, ewentualnie w pierwszych dniach marca powinniśmy dostać zwiastun, może Story Trailer z datą premiery. Jeśli weźmiemy sobie takie Yoshi’s Crafted World, to tak naprawdę do niedawna też wiedzieliśmy, że premiera jest planowana na wiosnę tego roku i w pierwszych dniach stycznia, około 3 miesiące przed premierą dostaliśmy konkretną datę. Na FE chyba jest większy hype, więc myślę, że ujawnienie daty premiery w lutym jest prawdopodobne. O ile się nie mylę to na pierwszą połowę roku jest też zaplanowane Deamon X Machina, więc myślę, że na Directcie luty/marzec albo kolejnym dostaniemy również datę premiery tego tytułu, o którym swoją drogą mało kto tutaj wspomina.

    NS Friend Code SW-0866-4834-0788

Łącznie w temacie 9 odpowiedzi.

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.

Login:  

Hasło:  

  lub Załóż konto

Nie masz konta? Zarejestruj sie