Detale na temat nowości w Monster Hunter XX

W ostatnim numerze Weekly Famitsu zamieszczono trochę informacji na temat nowości, które spotkają graczy w Monster Hunter XX (Double Cross), ulepszonej wersji Monster Hunter X, u nas znanej jako Generations, która pojawi się w japońskich sklepach 18 marca 2017 roku. Dzięki serwisowi Gematsu mamy te informacje przetłumaczone na język angielski, a ja postaram się napisać to po polsku.

.

Styl Brave:

Jest to styl bardzo ofensywny, oparty na ciągłym atakowaniu wroga. Możliwe jest założenie jednego hunter arta. W stylu tym postać wyposażona jest w pasek „Brave Gauge”, który napełnia się, gdy blokujemy ataki monstrów. Gdy pasek zapełni się, możliwe jest włączenie trybu zwanego „Brave State”.

W trybie zwykłym możliwe jest parowanie ataków oraz „cancelowanie” ich. Obu ruchów używa się do szybkiego napełniania Brave Gauge, by jak najszybciej aktywować Brave State.

W trybie Brave State unikanie ciosów jest łatwiejsze, możliwe jest także używanie potężnych ataków łączących oraz specjalnych technik unikalnych dla każdego z typów broni. Podczas przebywania w trybie Brave State napełnienie paska Brave Gauge stale się zmniejsza, więc ważne jest, by ciągle atakować i odnawiać jego stan.

W trybie Brave State możliwe są następujące ruchy:

  • “Strong Charged Moving Slash” – Potężny ładowany atak podczas używania Great Sworda, możliwy do wykonania w ruchu,
  • “Step Shot” – wystrzelenie specjalnego pocisku z light bowguna,
  • “True Charge” – Dodatkowy ładowany atak młotem po standardowym ładowanym ciosie, a następnie jeszcze silniejszy ładowany atak.

.

Styl Renkin:

W stylu tym kluczowe będzie używanie bomb, jednak na razie nie wiadomo nic więcej.

.

Inne informacje:

  • W grze pojawi się młodsza siostra Meowstress,
  • Prace nad grą nadzoruje Daisuke Ichihara, głównym planistą jest Takurou Hiraoka. Obaj pracowali jako planiści nad Monster Hunter Generations. Yasunori Ichinose, który był główną osobą odpowiedzialną za poprzednią grę, nadzoruje teraz cały koncept oraz tempo prac,
  • W tytule nie będzie literki G, jak w przypadku Monster Hunter 4G (u nas znanego jako 4 Ultimate), bo X jest znakiem specjalnym. Tak specjalnym, że zostanie potraktowany specjalnie,
  • Balfark to pradawny smok zamieszkujący bardzo wysokie góry. Będzie łączyć w sobie elementy, które podobno trudno sobie wyobrazić,
  • Balfark i Ouma Diablos odgrywają rolę w historii gry,
  • Brave Style ma być „sprytnym” stylem gry, jednak nieco innym niż Adept, który uważany jest za styl dla doświadczonych,
  • Styl Renkin będzie przeznaczony dla osób, które lubią energiczne łowy,
  • Jest przygotowywanych wiele elementów, które nie zostały jeszcze pokazane,
  • Gra jest ukończona w 70%.

Przy okazji zapraszam do analizy czwartkowego trailera przeprowadzonej przez Antariego. Możecie ją przeczytać TUTAJ

Brak komentarzy

  1. Czyli w stylu Brave będzie tylko jeden slot na Hunting Art, ciekawe. W sumie było to dość oczywiste, bo styl ten sprawia wrażenie wyraźnie lepszego od pozostałych, w tym „przegiętego” Adepta. Musieli go jakoś zbalansować. Najlepsze w Brave jest to, że nowych ciosów (po naładowaniu paska) możemy używać kiedy chcemy przez dłuższy okres czasu. Sam pasek opada dość powoli, nie zdziwiłbym się gdyby można na niego wpływać skillami np. Focus (w LS i Switchaxe szybciej ładuje pasek). W przypadku GS’a, który i tak korzysta z Focusa, może to być naprawdę solidna alternatywa dla jedynego słusznego stylu dla GS w Generations czyli Guild.

Dodaj komentarz