Ostatnie miesiące były prawdziwym eldorado dla miłośników mniejszych gier. Mina the Hollower, najnowsze dzieło studia Yacht Club Games, miało kontynuować ten trend, jednak premiera gry niestety nie odbędzie się w planowanym terminie — 31 października 2025 roku. Twórcy gry postanowili dać sobie więcej czasu na doszlifowanie tytułu i za pośrednictwem swojej strony tak uzasadnili swoją decyzję:
W tym tygodniu nasz zespół podjął trudną decyzję. Postanowiliśmy opóźnić premierę Mina the Hollower. Cała ekipa pracowała bez ustanku dzień i noc, żeby zdążyć z ukończeniem gry na 31 października, ale niestety nie udało dotrzeć się do etapu finalizacji. To nie jest duże opóźnienie. Potrzebujemy odrobinę więcej czasu, żeby wszystko dopiąć na ostatni guzik i odpowiednio zbalansować, aby gra naprawdę błyszczała.
Z tego miejsca chcemy Was przeprosić. Jednak nie chcemy mieć żadnych kompromisów, jeśli chodzi o jakość produkcji. Naszym celem jest zapewnienie zespołowi deweloperskiemu czasu i zasobów potrzebnych do stworzenia niesamowitej przygody i dokładnie to Wam dostarczymy. Nie jest to pusta obietnica!
Nie będziemy ogłaszać nowej daty premiery, dopóki gra nie zostanie oficjalnie zgłoszona na platformy, więc prosimy jeszcze o trochę cierpliwości – jesteśmy już naprawdę blisko mety.
Gra jest niemal ukończona. Gramy w nią od początku do końca każdego dnia. W tych ostatnich godzinach zespół pracuje nad:
- finalizacją projektu, grafiki i dźwięku,
- ogólnym balansem rozgrywki,
- implementacją lokalizacji,
- jedzeniem sera,
- oraz — testowaniem, testowaniem i jeszcze raz testowaniem… na wszystkich platformach!
Dziękujemy za Wasze zrozumienie i cierpliwość.
Z poważaniem, Zespół Yacht Club Games
No cóż, lepiej mieć dopracowaną grę na premierę, niż później czekać na łatkę naprawiającą poważne błędy. Na osłodę obejrzyjcie jeszcze raz zwiastun z ostatniego Nintendo Direct i trzymajmy kciuki, żeby gra wyszła jeszcze w tym roku.

Wielkieś mi pustki uczyniła w kalendarzu growym moim, moja droga Mino the Hollower tym opóźnieniem swoim 🙁