Jeśli macie 7 lat lub więcej to pewnie trzęśliście się na samą myśl o tym, że dzisiaj dowiemy się więcej na temat nowej nadchodzącej części Donkey Konga Bananza! Pokaz rozpoczął się w iście Disnejowskim stylu i jakaś księżniczka odśpiewała jakiś ckliwy utworek. ZŁOTE BANANY! Po chwili okazało się, że to Paulinka, która tak jak Donkey Kong została uwięziona w nieznanej krainie. Ona chce wrócić do domu, on zjeść banany, więc łączą siły, aby spełnić swoje marzenia.
CRASH SMASH AND BASH
Po uroczym wprowadzeniu pokazano, do czego jest zdolna małpa. Biega, skacze i przede wszystkim niszczy wszystko, co stanie na jej drodze. Jeśli chcecie w grze stworzyć nowy Wielki Kanion, to śmiało! Na mapie spotkamy Ogromne Złote Banany, które po rozbiciu wzbogacą naszą sakiewkę o Banandium Gems. Które pozwolą nam ulepszyć nasze statystyki. Destrukcja może doprowadzić od wielu odkryć! Oto kilka z małpich umiejętności:
- Punch – Prawy prosty, który niszczy i odrzuca twardsze cele.
- Dive Punch – DK skacze i nurkuje pięścią w dół, tworząc dziurę. Głębokość zależy od terenu.
- Roll – Fikoła robi i da się to łączyć z innymi umiejętnościami.
- Hand Slap – Klaskanie używane do wykrywania ukrytych przedmiotów.
- Tear Off – DK wyrywa kawałek terenu spod swoich nóg i robi niezły burdel. Ewentualnie wyrywa rzepy lub kończyny wrogom…
- Swing – Tym co wyrwie, tym macha i niszczy wszystko przed sobą.
- Chunk Jump – Jeśli DK ma w ramionach kawałek skały, to może jej użyć niczym podwójnego skoku.
- Throw – Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyrwaną skałą rzucić. Jeśli wyrwiemy jakieś piaskowce, to możemy je przelepiać do innych elementów i stworzyć np. most.
- Turf Surf – Mając skałę, DK może na nią wskoczyć i serfować przez tereny.
- Make Music – Jako iż na plecach zawsze towarzyszy nam Paulinka, to może ona nam pośpiewywać, co wskaże drogę do naszego celu.

Paulinka Ma Talent!
Bananzowy świat zamieszkany jest przez szereg kolorowych postaci. W tym gigantyczne małpy, które mogą nauczyć Paulinkę nowych piosenek. Jak tylko zaśpiewa jedną z nich, to Donkey Kong ulega transformacji! Dostępnych będzie kilka przeobrażeń:
- Kong Bananza – DK zyskuje ogromną niszczycielską moc!
- Zebra Bananza – DK transformuje się z Zebrę i znacznie zyskuje na szybkości. Będzie mógł nawet biegać po wodzie, lub niszczyć ścieżki!
- Ostrich Bananza – DK zamienia się w latającego strusia i zrzuca no wrogów jajeczne bomby.

Transformacje mają limit czasowy. Aby ponownie zamienić się, trzeba uzbierać odpowiednią ilość bananergii. Nie będzie żadnego niewyjaśnionego ograniczenia i zmianami będziemy mogli żonglować, aż nie zabraknie nam energii.
W trakcie pokazu zostali również zaprezentowani małpi antagoniści – Void Company. Grumy Kong, Poppy Kong, Void Kong to trojka, która odpowiada za kradzież bananów z podziemia. Dodatkowo to oni zablokowali niższe poziomy świata! Nie ładnie! Pojedynki z nimi przybiorą na skali.
Ile banandium, to wystarczająca ilość banandium?
W otwartym świecie będziemy mogli wykonać trochę wyzwań. W specjalnych ruinach czekać będą na nas zadania, które znacząco odmienią koncepcję rozgrywki. Np. przeniosą nas w dwuwymiarowe realia!

Poza bananowymi gemami, na całym świecie znajdziemy jeszcze monetki. Te z kolei będziemy mogli wymienić w sklepie na banadium gemy. Zbierać jeszcze będziemy złoto, które zamienimy w użyteczne przedmioty, takie jak soczki, czy balony itp. Naszego włochatego bohatera i rozśpiewaną bohaterkę będziemy mogli również przebrać! Za każdym razem jak znajdziemy w trakcie eksploracji skamieliny, wymienimy je na nowe szmatki. Każdy ciuszek będzie miał wpływ na rozgrywkę, ponieważ będą dodawać statystyki. Ostatnią znajdźką są mapy skarbów, które nas doprowadzą w miejsca z kosztowną nagrodą.

Aby przerwać marazm rozgrywki i wychillowac bombę na chwilę, będziemy mogli sobie zbudować mini rodzinny ogródek działkowy. Zregenerujemy tam nasze hp i posłuchamy sobie ścieżki dźwiękowej z gry. Jak tylko będziemy mieli ochotę wrócić do zabawy, to możemy za pomocą węgorzy przemieszczać się po odkrytych rejonach.
Razem raźniej!
Poza trybem fotograficznym, w grze znajdzie się jeszcze opcja kooperacji dla dwóch graczy. Drugi gracz może wykorzystać okrzyki Paulinki do atakowania wrogów i otoczenia. Poza lokalną opcją można jeszcze skorzystać z opcji gameshare. Switch 2 działa wtedy w trybie lokalnym i przez sieć. Przez sieć można nawet podzielić się grą z kolegą na pierwszym Nintendo Switch!
W grze znajdzie się Assist Mode, który pomoże nie zgubić się nawet największym gapciom. Najmłodsi mogą również docenić tryb DK Artist, który jest wariacją kolorowanki i zabawy plasteliną za pomocą pięści.

Na koniec pokazano nowe amiibo, które da nam bonusy w grze. Wszystkie inne amiibo również zadziałają w grze.

I to by było na tyle. Donkey Kong Bananza debiutuje na Nintendo Switch 2 już 17 lipca! Tego samego dnia do sprzedaży trafi amiibo.
Szczerze? To nie mam pojęcia co sądzić o tym direkcie i tej grze.
Nadal nie czuję się kupiony, ani nie jestem przekonany czy będę tą grę chciał kupić. Jak dla mnie ta prezentacja to było szybkie przejście przez długaśną listę umiejętności DK, szczątkowe zaprezentowanie świata, chwalenie się tym, ze gra jest super, bo wszystko da się rozwalić i w sumie tyle.
Ja wiem, że dla DK to całkiem spora zmiana, bo do tej pory królował głównie w platformówkach 2d. Podobnie było z Kirbym jak wchodził w swoją pierwszą grę 3d, ale tam coś mnie do tej gry ciągnęło, a tutaj jest jakaś taka obojętność. Jasne, nie będę ukrywał, ze DK nigdy nie należał do serii, które jakoś mocno lubiłem i ogrywałem i nie wiem czy ta odsłona to zmieni.
Czy kupię? Cóż… biorąc pod uwagę ile tytułów od Nintendo jest zapowiedzianych na najbliższy czas, to pewnie nie będę miał wyboru, jak będę chciał zagrać w coś nowego, a nie gry kupione jeszcze na Switcha 1. No bo o czym wiemy? Pokemon Z-A gdzieś na jesieni oraz gdzieś tam Metroid Prime 4 kiedyś (i żadnych wieści o części drugiej i trzeciej).