Lost Eidolons to turowy RPG, który został wydany PC i duże konsole w październiku zeszłego roku. Gra została na tyle dobrze przyjęta, że uniwersum będzie dalej rozwijane. Ocean Drive Studio zdecydowało, że nie chcą robić kontynuacji, a chcą spróbować czegoś nowego. Lost Eidolons: Veil of the Witch będzie spin-offem, gdzie jednym z nowych gimmicków będzie wplecenie w grę elementów roguelike. Gra ma trafić na Nintendo Switch po tym, jak przejdzie fazę wczesnego dostępu na komputerach osobistych. Twórcy wydali pierwszy blog deweloperski, w którym powiedzieli to i owo na temat gry. Przetłumaczoną całość znajdziecie pod zwiastunem gry.
Co się zmieniło od czasu Lost Eidolons?
Jednym słowem: prędkość.Lost Eidolons to liniowa gra RPG oparta na fabule, która rozwija się stopniowo. Z drugiej strony Veil of the Witch jest szybka, oparta na rozgrywce i natychmiast uderza w ziemię. Jedną z najbardziej natychmiastowych zmian jest to, że pozbyliśmy się rozległych drzew klas, których dotarcie do najfajniejszych rzeczy zajmuje 30 godzin.
W Veil of the Witch wszystko jest znacznie bardziej uproszczone. Każda postać ma jedną klasę, ze stałą bronią i zbroją oraz bardzo specyficznym stylem gry. Wciąż pozostaje postęp i trzeba dokonać wyborów (umiejętności do odblokowania, ulepszenia sprzętu itd.), ale ogólnie rzecz biorąc, teraz wszystko jest znacznie bardziej rygorystyczne i skoncentrowane.
Wprowadziliśmy także szereg zmian w samym systemie walki, a ogólna struktura gry radykalnie różni się od Lost Eidolons. Szczegóły zachowam na inny dzień, ale na razie powiem po prostu, że jestem wielkim fanem takich gier jak Hades i Slay the Spire, a one miały ogromny wpływ na Veil of the Witch.
Rezultatem tego wszystkiego jest prostsza i bardziej podła gra, oferująca więcej emocji, większą głębię strategiczną i swobodę podejścia do bitew według własnego uznania.
Nie oznacza to jednak, że doświadczenie związane z historią nie jest dla nas ważne.
Podobnie jak w przypadku większości pozostałych części gry, tym razem nasze podejście do narracji jest następujące: „Mniej znaczy więcej”. Mamy świetną oprawę, zwartą obsadę postaci, które ludzie pokochają, i nowe podejście do przedstawiania historii, które (choć skromne), mamy nadzieję, będzie znacznie bardziej skuteczne.
Aha, i obraliśmy kierunek artystyczny postaci i interfejsu użytkownika w zupełnie nowym kierunku. Osobiście podoba mi się wygląd tej gry i nie mogę się doczekać, aż wkrótce usłyszę wasze opinie na jej temat.

Po co robić spin-off zamiast Lost Eidolons 2?
Chociaż podjęcie tej decyzji wymagało wielu wewnętrznych dyskusji, ostatecznie nasze powody są dość proste.
Nikogo nie zdziwi stwierdzenie, że chociaż jesteśmy dumni z Lost Eidolons, istnieją pewne elementy, które nie do końca połączyły się w całość tak dobrze, jak byśmy sobie tego życzyli, i wielu z Was czuło to samo.
Kiedy zagłębiliśmy się w opinie graczy na temat gry, raz po raz pojawiały się dwie istotne kwestie.
Po pierwsze, gracze stwierdzili, że podoba im się historia i postacie z Lost Eidolons, ale w rzeczywistości wykonanie było czasami niewystarczające i często niespójne.
Po drugie, większość graczy uwielbiała system walki, ale uważała, że w postępie brakuje znaczących wyborów, a projekt potyczek może być sztywny i bezlitosny.
Po rozważeniu tych opinii i wewnętrznym omówieniu ich zdecydowaliśmy się wypróbować coś nowego, co pozwoliłoby nam bazować na silniku, który już stworzyliśmy, ale jednocześnie skierować się w nowym kierunku, z lżejszym i prostszym podejściem do opowiadania historii.
Poza tym: zawsze chciałem stworzyć grę, która wprowadzi elementy rogue-lite łacząc je z turową grą taktyczną! Zdecydowaliśmy więc, że zanim zajmiemy się kontynuacją, spróbujemy stworzyć spin-off i zobaczymy, co się stanie.
Chcę jednak wyrazić się jasno: to nie jest jakiś mały projekt pilotażowy ani pseudo-DLC mające na celu wyciągnięcie pieniędzy. Bardzo poważnie podchodzimy do uczynienia Veil of the Witch doskonałą grą RPG, która stoi całkowicie na własnych nogach i oferuje mnóstwo głębi i powtarzalności.

Kiedy więc będę mógł w to zagrać?
Tym razem będziemy korzystać z modelu wczesnego dostępu i tworzyć otwarte gry przy stałym zaangażowaniu społeczności.
Jedną z rzeczy, których najbardziej żałowałem w związku z Lost Eidolons, było to, że nie przeprowadziliśmy publicznych testów, dopóki większość projektu gry nie została już zamknięta i trudno było (lub w niektórych przypadkach było to niemożliwe) zmienić.
Jednym z głównych powodów, dla których to zrobiliśmy, był fakt, że była to gra liniowa, oparta na fabule i stale otrzymywaliśmy opinie, że gracze nie chcą grać w niekompletną wersję tego rodzaju gry. W końcu nikt nie chce czytać niechlujnego pierwszego szkicu powieści, który psuje fabułę.
Ponieważ jednak Veil of the Witch jest tytułem bardziej opartym na rozgrywce, czuję się znacznie pewniej, dzieląc się wczesnymi wersjami, dzięki czemu możemy zbierać i integrować opinie społeczności. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, chciałbym wystartować we wczesnym dostępie gdzieś w 2024 roku, ale prawdopodobnie wcześniej przeprowadzimy kilka testów beta.
Ponadto, ponieważ naprawdę mam nadzieję wydać grę na Switcha, nasz zespół włożył wiele wysiłku w obniżenie ogólnych wymagań sprzętowych. Mamy nadzieję, że do czasu premiery pełnej wersji gra będzie dostępna na wszystkich konsolach. (Jednak nie obiecuje się jednoczesnego uruchomienia).
Jestem bardzo podekscytowany, że w końcu mogę podzielić się naszym drugim projektem Lost Eidolons! Planujemy udostępniać więcej szczegółów na regularnych blogach deweloperów (zaczynając od tego).
szkoda że 1cz nie przeportują, całkiem udana