Premiera Ys X: Nordics w Japonii coraz bliżej, więc Falcom dzieli się kolejnymi oficjalnymi informacjami. Tym razem przedstawiono kolejną czwórkę nowych bohaterów oraz zaprezentowano nowy system w grze — Release Line. Na koniec zdradzono, jak będzie wyglądać okładka gry.
Nowi bohaterowie
Phylleia (głos podkłada Risa Shimizu)
Wiek: 23 lata
„Wspaniała okazja dla nikogo innego jak naszej księżniczki. Bądź przygotowany, bo będę cię bardzo uważnie obserwowała.”
Przywódczyni trzeciej floty marynarki wojennej Balta jest wojowniczką o doskonałym dowcipie, znaną z tego, że jest połową „bliźniaczych klejnotów” u boku wodza Gunnela. Oprócz tego, że jest prawą ręką wodza Grimsona, opiekuje się także jego jedyną córką, Karją. Pierwotnie nie była Normanem, ale z powodu różnych okoliczności zdecydowała się wstąpić do marynarki Balta.
Ezer (głos podkłada Yuuki Sakakihara)
Wiek: 15 lat
„Jesteś ranna, księżniczko Karja?”
Chłopiec, który pracuje jako szambelan w domu Karji, gospodarstwie Balta. Mimo młodego wieku ma uprzejmą i rozważną osobowość. Zawsze przede wszystkim myśli o swojej pani Karji i odpowiednio do tego postępuje. Podobnie jak Phylleia, on też nie urodził się Normanem. Najwyraźniej mieszkał gdzieś indziej.
Yolds (głos podkłada Tomoyo Takayanagi)
Wiek: ???
„Nienawidzę robić więcej, niż muszę. To mnie irytuje.”
Wysoce inteligentna humanoidalna Grieger. Wulgarna sadystka, która atakuje mieszkańców Zatoki Obelia i znęca się nad nimi, jakby byli niewolnikami. Jest intensywnie wściekła na Karję, która zraniła ją mocą Many. Jak diabeł podąża za Adolem i grupą, obierając ich za swój cel.
Larg (głos podkłada Masahiro Itou)
Wiek: ???
„Wy, ludzie, jesteście interesujący. Naprawdę interesujący.”
Wysoce inteligentny humanoidalny Grieger. Interesuje się kulturą i zwyczajami stworzonymi przez ludzi, pojawia się przed Adolem i grupą, by zadawać osobliwe pytania. Nie wykazuje tak agresywnego zachowania w porównaniu do Yorsa i Orsa, a jego ciągła beztroska postawa utrudnia odczytanie jego prawdziwych intencji.
Odr (głos podkłada Kazuki Kyan)
Wiek: ???
„Zbudujcie swoją siłę, Adol i Karja. Potem przyjdźcie i mnie zabijcie.”
Wysoce inteligentny humanoidalny Grieger. Szczyci się wybitnymi umiejętnościami bojowymi, nawet spośród humanoidalnych Griegerów. Interesuje się Adolem i Karją, którzy walczą, używając mocy Many. Prowadzi nawet z nimi bitwy. Są chwile, kiedy wygląda na to, że pokłada duże nadzieje w ich potencjale umiejętności. Szczególnie jeśli chodzi o Karję, wydaje się nawet zachęcać ją do rozwoju jako wojownika.
Nieśmiertelni Griegerzy
Imię nieśmiertelnych istot, które pojawiają się wokół Zatoki Obelia.
Nie można ich zabić, ponieważ każda rana zadana jakąkolwiek bronią zostanie natychmiast uleczona. Jedynym sposobem na wygraną z nimi jest pokazanie poprzez walkę swojej absolutnej dominacji nad nimi i sprawienie, że stracą wolę walki. Moc many Adola i Karji może pomóc im zadać druzgocące ciosy.
Istnieje wiele potwierdzonych doniesień o ich bestialskim wyglądzie, ale krążą też pogłoski, że wśród nich są wysoce intelektualne, humanoidalne Griegery.
System Rozwoju: Release Line
Uwolnij moc many i osiągnij pełny potencjał Adola i Karji!
W Ys X: Nordics znajdziecie zupełnie nowy, specjalny system drzewka umiejętności o nazwie Release Line. Odblokowując moc Many, będziecie mogli wzmocnić umiejętności bojowe indywidualnie dla Adola i Karji.
Wyjaśnienie systemu Release Line:
-
1. Awansuj w walce i zdobywaj punkty many.
- Odblokowane punkty pozwolą nam zdobyć umiejętności charakterystyczne dla Adola i Karji w trybie solo, a także w trakcie bójki.
- Odblokuje się Mana Ability zgodnie z gałęzią nasion, którą wybierzemy.
- Zagłębiając się głębiej, będziesz mógł zdobyć specjalne umiejętności dla Trybu Kombinacji.
2. Używając punktów many, odblokuj różne miejsca umieszczone na Release Line.
3. Umieść Mana Seed w odblokowanym punkcie.
4. Kontynuując proces awansowania, zejdziesz dalej w dół Release Line i odblokujesz nowe opcje.
Adol i Karja mają swoje własne drzewka Release Line. Korzystając z punktów Many uzyskanych poprzez zdobywanie kolejnych poziomów, możliwe jest indywidualne odblokowanie nowych umiejętności.
Cztery Struktury Zdolności Many
Ustawienie przedmiotów zwanych nasionami many aktywuje zdolność many. Istnieją cztery gałęzie, na które się dzielą. A ponieważ te same typy można łączyć, istnieje wiele możliwości dostosowania. Możesz ustawić wiele umiejętności z gałęzi „Valor” i stworzyć postać specjalizującą się w atakach lub możesz ustawić taką samą liczbę z każdej gałęzi, aby ustawić się na wszechstronną akcję.
- Valor – umiejętność skoncentrowana na ataku. Efekty, takie jak zwiększone zadawane obrażenia i silniejszy cios powalający.
- Strength – umiejętność ukierunkowana na obronę. Efekty, takie jak zmniejszone otrzymywane obrażenia i zwiększona szybkość leczenia dolegliwości.
- Optimism – Zdolność, która podnosi wszystkie umiejętności poza atakiem i obroną. Efekty, takie jak zwiększona prędkość doskoku i wydłużony czas łańcucha umiejętności.
- Darkness – Zdolność, która ma zarówno zalety, jak i wady. Efekty specjalne, takie jak zwiększone obrażenia zadawane podczas nienormalnego stanu i zwiększenie częstości trafień krytycznych, gdy HP jest niskie.
Wiele zdolności zostanie aktywowanych, gdy zostaną ustawione nasiona many, które mają trzy właściwości gałęzi. Zdolności many są aktywowane, gdy określone ziarno many zostanie ustawione w gałęzi Release Line. Jednak niektóre nasiona many należą do specjalnej gałęzi zwanej Dream. Nasiona Many gałęzi Dream mają właściwości Valor, Strength i Optymism, dlatego można je łączyć z innymi Ziarnami Many. Będziesz mógł aktywować zdolności każdej gałęzi w znacznie wydajniejszym tempie.
Dobrze, że do premiery światowej zostało jeszcze trochę czasu, bo na razie skończyłem tylko część ósmą (która mi się bardzo podobała). Trzeba znaleźć czas na ogarnięcie dziewiątki.
jak zwykle designem i pomysłem na gameplay nadrabiają modele ciosane z kamienia 😛 kiedy przerzucą się na lepszy silnik