Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes to JRPG, które ma wypełnić lukę po Suikodenie. Gra odniosła również ogromny sukces w swojej kampanii na Kickstarterze i właśnie w ostatniej aktualizacji dla osób, które ją wsparły, wypowiedział się Yoshitaka Murayama. Pan Dyrektor zabrał głos w sprawie tego, jak powinno się prezentować UI:
„Nie ma potrzeby, aby taki ekran pojawiał się cały czas, kiedy możesz przełączać się między warunkami za dotknięciem przycisku… Nie sądzę, aby ekran stanu, który wyświetla wszystkie dane w grze, był dobrym pomysłem. Posiadanie ekranu wypełnionego rzędami liczb prowadzi do niezrozumiałości. Chcemy przedstawiać szczegółowe informacje, których szukają gracze, w sposób łatwy do zrozumienia. Struktura ekranu stanu jest zgodna z tymi rozważaniami”.
Podzielono się także screenshotem z menu, na którym możemy zobaczyć takie informacje jak: podstawowe statystyki postaci, wyposażone przedmioty, ich efekty i dostępne umiejętności. To wszystko ma zapewnić równowagę między wysoką funkcjonalnością a łatwością zrozumienia dla wygody gracza.
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, które było pierwszą grą zapowiedzianą na sukcesora obecnej konsoli od czerwonych, pojawi się na Nintendo Switch w tym roku. Moją recenzję prequelu – Eiyuden Chronicle: Rising sprawdzicie [tutaj].
pod względem perspektywy walki/UI Eiyuden wygląda jak zagubione ogniwo ewolucji jRPG, oby więcej zaczeło się na nim współcześnie wzorować