Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MyNintendo.plMyNintendo.pl

Nintendo Switch

[Recenzja] Aquadine

Urocza nowelka debiutanta

Aquadine to debiutancki projekt od studia SoftColors. Twórca inspirował się wodnymi motywami Atlantydy i Wenecji. Szczegóły oparł na motywach Mojej Małej Syrenki i Aria the Animation (swoją drogą polecam to świetne anime) oraz celował w atmosferę Clannad.

Aquadine jest kinetyczną powieścią wizualną – czyli nie mamy wpływu na fabułę poza momentem wyboru, którą z czterech ścieżek dziewczyn pójdziemy. Zawiera częściowe udźwiękowienie, głównie pojedyncze słowa (w angielskim dubbingu) i odgłosy akcentujące emocje. Tła ukazujące świat przedstawiony to najmocniejszy element produkcji, są naprawdę pięknie wykonane i tworzą natychmiastowo klimat scen. Postacie również są dobrze narysowane, ostro i szczegółowo. Posiadają wiele póz oraz dedykowane sceny. Przejścia dialogowe są dynamizowane obracaniem się postaci w lekkim podskoku, co czasem wygląda dziwnie, ale można się przyzwyczaić. Za to przestrach tudzież zaniepokojenie autor chciał wyrazić trzęsieniem się postaci. Tyle że te wręcz telepią się jak w jakimś ataku padaczki i nieraz robią to co drugie zdanie. Dosłownie każda postać to robi i za pomocą dokładnie takiej samej animacji. Wygląda to okropnie, w większości jest niepotrzebne, a jeśli nie przewijamy szybko tekstu, może przysporzyć o chorobę lokomocyjną.

Postacie są też dobrze nakreślone fabularnie. Tego nie można jednak powiedzieć o samej narracji. Brak jest ich wprowadzenia i zarysowania wzajemnych relacji. Poza chwilową zajawką tajemnicy, której doświadcza protagonista, wątek nagle się urywa i przez długi czas do niego nie wracamy. Główny bohater prowadzi podwójne życie szkolnego mola książkowego i ekstrawertycznego gondoliera, czego przyczyny też nie są wyjaśnione przez długi czas. Pierwsza część gry aż do momentu rozwidlenia ścieżek jest strasznie chaotyczna i polega na przewijaniu kolejnych losowych kliszowych scenek fabuły bez wyraźnego celu i z porzuconym haczykiem tajemnicy. Pojawiają się też żenujące żarty pokroju bekania przy jedzeniu, z których żadna z postaci się nie śmieje, chyba że to ogólne skonfundowanie ma być śmieszne.


Z wywiadu wynika, że twórca outsorcował grafikę i zajmował się kodowaniem, ale skryptu prawdopodobnie już nie powierzył komuś bardziej doświadczonemu. To pokazuje istotę oddzielenia reżyserii od scenariusza nawet przy małych projektach.

Miałem wrażenie, że po wybraniu ścieżki postaci nagle historia odrobinę zyskuje. Może przez to, że autor w trakcie projektu uczył się na tyle szybko, a może po prostu wyprowadzenie postaci i nakreślenie wydarzeń świata przedstawionego nie leży mu tak, jak opisanie relacji między 2-3 postaciami. Tak więc końcówka była nawet przyjemna, choć relacje romantyczne wydawały się dziwnie przyśpieszone, tudzież uproszczone. Początkowo wybrałem Dianę, ale prawdziwa ścieżka to ta Anyi. Nie było żadnej wskazówki, którą należy wybrać w pierwszej kolejności, więc porzucając grę tylko po jednym zakończeniu, stracilibyśmy większość istotnej historii.

Z kwestii technicznych warto dodać, że na plus działa tu coś, o czym zapominają nawet dużo więksi twórcy – czyli obsługa dotyku. To zawsze przyspiesza nawigowanie po menu i przeskakiwanie dialogów.

51 Recenzent
Plusy
  • - tła i postacie
  • - pomysł na historię i sposób jej przedstawienia
  • - obsługa dotyku
  • Minusy
  • - wykonanie w każdym aspekcie poza tłami i postaciami
  • - irytujące telepanie postaci
  • Podsumowanie
    Czy poleciłbym komuś tę VN? Tylko seryjnym pochłaniaczom VN bez choroby lokomocyjnej. Dla tych, którym okazyjnie zdarza się zagrać w VN i polują tylko na ciekawsze historie, nie warto. Myślę jednak, że projekt przejawia pewien potencjał i już kolejna produkcja powinna wyglądać lepiej.
    Criterion 1
    2
    3

    Kliknij, aby dodać komentarz

    Musisz być zalogowany, żeby dodać komentarz Login

    Zostaw komentarz

    Join Us!

    Gorące wpisy

    Nintendo Switch

    Jesień pełną gębą. Z drzew spadają liście. A gdyby w październiku było 60 dni, to i tak by nie wystarczyło, na ogranie wszystkich premier!

    Recenzje

    Więc chodź, pomaluj mój świat...

    Po godzinach

    Emocje po pokazie opadły i redaktorzy są gotowi, aby podzielić się chłodną i spokojną opinią na temat prezentacji Nintendo.

    Nintendo Switch

    Koniec pokazów od Nintendo na ten rok! Jesteście zadowoleni z nadchodzącej zimy? Jeśli nie stać was na węgiel, to możecie ogrzać dłonie swoją konsolką,...

    Nintendo Switch

    Tak zwany hidden gem, który wyrwałem za 18 złotych na ostatniej promocji w Nintendo eShop!

    Nintendo Switch

    Urocza nowelka debiutanta

    1. Hej! Na oryginalnym sofcie, ale okazało się, że wszystko w porządku. Przypadek sprawił, że akurat kupiłem Nintendogs+Cats i jednocześnie zaktualizowałem…

    2. Sorry, Nintendo, za te errory to najwyżej 70/100, a jak tak będzie dalej, to jeszcze bardziej obniżę!

    Najnowsze posty na forum

    Recent Topics

    Ankieta

    Co padnie Waszym łupem w październiku 2022? (można zaznaczyć kilka opcji)

    Pokaż wyniki

    Loading ... Loading ...

    Nadchodzące wydarzenia

    Bayonetta 3

    Data: 28 października, 2022
    Godzina: 12:00 am - 12:00 am
    Premiera

    Ten moment nadszedł, Bayonetta 3 powinna zadebiutować w 2022 roku! Tylko 4 lata zajęło Platinum Games przypomnienie całemu światu, że pracują nad trzecią przygodą czarującej wiedźmy. Niestety na ten moment, nie znamy żadnych nowych szczegółów, więc nie pozostaje nam nic innego, jak ponownie pooglądać niedawno wydany trailer, przyzwyczaić się do nowego wyglądu Bayonetty oraz rzucić […]

    Lord of the Rings: Gollum

    Data: 30 grudnia, 2022
    Godzina: 12:00 am - 12:00 am
    Premiera

    Trochę to smutne, że tak wiele gier będzie mieć swoją premierę w tym roku, tylko z tego powodu, że ziemią rządzi wirus. Jednak kolejne pojawiające się informacje, skłaniają nas ku myśli, że prace idą w dobrym kierunku. Jedna z najbardziej charakterystycznych postaci uniwersum J.R.R. Tolkiena, w końcu stanie w pełnym świetle reflektorów. Może się wydawać, […]

    Spidersaurs

    Data: 31 grudnia, 2022
    Godzina: 12:00 am - 12:00 am
    Premiera

    Zainspirowany klasycznymi grami akcji i kreskówkami z sobotnich poranków, Spidersaurs to dwuwymiarowa gra kooperacyjna typu „run 'n gun”, w której jeden lub dwóch graczy walczy z pożerającym ludzi zmutowanym zagrożeniem.

    Zobacz też