Podsumowanie Xenoblade Chronicles 3 Direct

Jeśli w świecie Aionios będzie się działo tyle, co na tym Direct'cie, to czeka nas godna uczta w sam raz na zakończenie trylogii.

Direct poświęcony Xenoblade Chronicles 3 już za nami i trzeba przyznać, że przyniósł tyle same odpowiedzi, co i pytań. Przedstawienie rozpoczęło się od nowego traileru fabularnego, z którego najciekawszą informacją było to, że głównie bohaterowie są sztucznie stworzeni i ich okres życia równy jest dekadzie. My za to poznajemy ich na 3 miesiące przez 10 urodzinami. Więcej smaczków/spoilerów znajdziecie w trailerze, do którego was odsyłam.

Następnie zaprezentowano nam świat gry – Aionios. To na nim będzie przemierzać zróżnicowane biomy i będziemy walczyć z wszelakimi monstrami. Te tak samo, jak we wcześniejszych grach, są neutralne lub agresywne. Na polu bitwy spotkamy również żołnierzy oby krajów Keves i Agnus, którzy będą walczyć między sobą. Twórcy postanowili wprowadzić nawigatora, który nie pozwoli nam się zgubić podczas naszej podróży. Przemierzając świat, natrafimy na kolonię, w których będziemy mogli zaopatrzyć się w nowy ekwipunek, dobrze zjeść, czy też stworzyć wzmacniające kryształy. Na całym świecie spotkamy 'ogniska’ przy których odpoczywając, poznamy trochę bliżej naszych głównych bohaterów.

Walki będą odbywać się bez żadnego ekranu ładowania i po prostu postacie wyciągną broń, kiedy zostaniemy zaatakowani lub sami zechcemy zaatakować. Auto ataki są automatyczne, a my tylko decydujemy, kiedy użyć umiejętności – Arts. W zależności od tego, w jakim miejscu na polu bitwy się znajdziemy, tak umiejętność będzie miała silniejszy lub słabszy efekt. Każda umiejętność jest przypisana do jednego przycisku, więc nie będzie trudnym użycie ich i odpowiednie skoordynowanie. Postacie podzielone są na trzy typy z tak zwanej świętej trójcy: DPS – Attacker, Tank – Defender i Support – Healer. W każdym momencie będziemy mogli bez problemu przełączyć się na innego bohatera lub bohaterkę. Najskuteczniejszą taktyką będzie łączenie ze sobą ataków. Najpierw połamiemy wroga (break), później go przewrócimy (topple), następnie wyrzucimy w powietrze (launch) i na koniec roztrzaskamy (smash). Wracają też ruchy łańcuchowe (chains attack), gdzie będziemy wskazywać kolejność ataków. Każda postać ma swoją własną klasę: Swordfighter, Zephyr, Medic Gunner, Tactician, Heavy Guard i Ogre, a co najlepsze możemy je dowolnie wymieniać, aby stworzyć jak najlepszy zestaw. Każdą klasę będziemy rozwijać, aż w końcu nauczymy się Master Arts, co pozwoli nam używać umiejętności jednej klasy, będąc drugą. Jeśli nadal wam mało, to w grze znajdą się jeszcze Fusion Arts, które pozwolą nam łączyć dwie umiejętności w jedną.

Po zaprezentowaniu nam systemu bitewnego, przedstawieni zostali Bohaterowie Aionios: Ashera, Valdi, Riku & Manana, Fiona, Alexandria, Gray. Będą oni naszym siódmym członkiem drużyny i będziemy mogli sobie wybrać, kto ma być. Oni również mają swoje własne klasy postaci, a główni bohaterowie mogą również je podbierać! Żeby tego było mało, to całą drużynę będziemy mogli przebrać w inne ciuszki.

Po Bohaterach zaprezentowano Potęgę Ouroboros, czyli połączenie dwóch postaci w jednego mecha. W trakcie walk będziemy mogli się zamienić w te potężne roboty, aby zadać tonę obrażeń. Mimo że to dwoje bohaterów łączy się w jednego Ouroboros, to tylko jeden z nich przejmuje kontrolę nad robotem. Oznacza to to, że Ouroboros będą mogły przybierać różne formy, w zależności od tego, kto jest 'pilotem’. Ouroboros będziemy mogli wzmacniać poprzez pasywne drzewko skilli. Ouroboros będą również mogli wziąć udział w chain attackach.

Na zakończenie ogłoszono rozszerzenie do gry, czyli Expansion Pass. Za 29.99€ dostaniemy następujące przedmioty w następujących datach:

  • 29 lipca 2022 (premiera) – Przydatne przedmioty oraz warianty kolorystyczne ubrań.
  • do 31 grudnia 2022 – Wyzwanie bitewne, nowi Bohaterzy oraz zadania, nowe ubranka
  • do 30 kwietnia 2023 – Wyzwanie bitewne, nowi Bohaterzy oraz zadania, nowe ubranka
  • do 31 grudnia 2023 – Zupełnie nowy scenariusz historii

Wsparcie amiibo, również nie ominie Xenoblade Chronicles 3. Każdy amiibo da nam jakiś przedmiot, a amiibo Shulk’a zmieni wygląd miecza na Monado dla Noaha. Przypomniano również, że wydanie kolekcjonerskie też kiedyś będzie dostępne.

Premiera już za miesiąc (29 lipca 2022)! Xenoblade Chronicles 3 możecie znaleźć w eShopie gdzie została wyceniona na 249,80 zł.

2 komentarze

  1. No nie powiem, trochę urus. Niby nie widać jakichś przełomowych zmian w rozgrywce, ale ujednolicanie strojów postaci to rzecz, której nie wiedziałem, że potrzebowałem. Zastanawiam się tylko, czy gra nie będzie przekombinowana. Jak patrzę na te wszystkie menusy i drzewka rozwoju, to mam flashbacki z dwójki.

  2. Ja sobie ponarzekam klasycznie na performance, który sprawia, że oczy krwawią przy każdym pojedynku ale tak już zostanie. Ciekawe co będzie w przypadku większej zadymy na ekranie. Stylistyka dla mnie nadal poniżej tego co było w XCX ale to rzecz gustu. Fajne te nowe postacie, które pokazali, zwłaszcza Gray no i całkiem ciekawy system klas. Co mnie ciekawi – czy walki będą samograjem przy tylu postaciach na ekranie? Pokazali naprawdę wielowarstwowy system i zachodzę w głowę czy przyjdzie nam go w pełni wykorzystać przy zwykłych walkach z fabuły? No i informacja na temat DLC jeszcze przed premierą… Niby dziś standard ale jednak trochę psuje to ogólne wrażenie.

Dodaj komentarz