Podsumowanie majowego pokazu Monster Hunter Rise: Sunbreak

Nowy zwiastun przyniósł nowe potwory, w tym ulubieńca fanów — Stefana. Zobaczyliśmy nowy system followersów oraz nowego pada.

Dosyć skromne przedstawienie przygotowali nam dzisiaj twórcy z Capcomu. Na 16-minutowym pokazie Monster Hunter Rise: Sunbreak poznaliśmy nowe potwory, zobaczyliśmy nowe umiejętności i poznaliśmy nowych kompanów, którzy pomogą nam w specjalnych misjach solo. No i jest jeszcze nowy pad.

Przedstawienie wspólnie rozpoczęli Ryozo Tsujimoto (producent serii Monster Hunter) oraz Yoshitake Suzuki (dyrektor Monster Hunter Sunrise: Sunbreak) i od razu zaprosili nas na nowy zwiastun poświęcony grze. W jego trakcie główne skrzypce grał Malzeno, główny potwór rozszerzenia. Poza nim pokazano dwa nowa podgatunki znanych z Rise potworów: Magma Almudron i Aurora Somnacanth. Powrócił także jeden z faworytów fanów tak zwany Steve lub oficjalnie — Seregios. Na trailerze zobaczyliśmy nowe umiejętności dla wszystkich broni oraz pokazano nowych pomocników, z którymi wykonamy specjalne solowe misje.

Chcę wyssać Twoją krew!

Po zwiastunie obaj wcześniej wspomniani panowie zaczęli przybliżać szczegóły tego, co przed chwilą pokazali, a rozpoczęli od omówienia potworów. Malzeno jest wzorowany na motywie krwiopijcy, a jego efekt ataków – Zaraza Krwi wzmocni go, jeśli zarażony umrze. Seregios z kolei używa łusek niczym ostrzy do wywoływania krwawienia, a gracze, obserwując jego wygląd, będą wiedzieli czego się po nim spodziewać. Magma Almudron to magmowa wersja potwora znanego z Rise i jego stopione kamienie wzmacniają jego ataki. Ostatnim zaprezentowanym stworem był Aurora Somnacanth, czyli lodowa wersja jaszczurki, która zamiast trującego pyłu używa zamrażającego laseru. Następnie pokazano pomocników, z którymi przyjdzie nam wspólnie wyruszyć na polowania. Są to specjalne misje, dostępne tylko w trybie dla pojedynczego gracza. Będziemy mogli zrekrutować kilku towarzyszów zarówno z nowej osady, jak i z wioski Kimura. Ostatnią nowością była możliwość zmiany umiejętności natychmiastowo podczas walki. Pozwala to również użyć specjalnego uniku, które nie raz uratuje nam życie. Twórcy wspomnieli także o wielu usprawnieniach względem oryginału, które powinny nam uprzyjemnić rozgrywkę.

Nasi ‘Followersi’ są gotowi na polowanie!

Panowie potwierdzili, że wraz ze zbliżającą się premierą do sieci trafi szereg filmików instruktażowych, a na początku przyszłego miesiąca, dostaniemy kolejne informacje o Monster Hunter Rise: Sunbreak. Standardowo przypomniano o bonusach za preordery i o amiibo oraz o gratisach, jakie ze sobą niosą. Niespodzianką była prezentacja specjalnego Pro Controllera, który został ozdobiony wzorem na kształt Malzeno. Kontroler trafi do sprzedaży w dniu premiery dodatku Sunbreak.

Xbox ma nadal więcej padów. Nintendo do roboty!

Jeden komentarz

  1. Pokaz OLBRZYMIEGO DODATKU nie porwał kolejny raz.
    Capcom zaprezentował 2 warianty oraz Steve’a… no spodziewałem się trochę więcej (baby shark tutututurututu albo aknaktora).
    Nowy system zmiany skillów pozwala na używanie wszystkich umiejętości w walce… po co więc wybór? Skoro i tak mamy dostęp do wszystkich.
    Brak informacji o *najlepszym* trybie podstawki czyli rampage… czyżby capcom zrozumiał że nikt nie lubi strzelać ze stacjonarnej broni przez 20 minut?
    Ehh… nie o taki G rank nic nie robiłem! Preorderowane.

Dodaj komentarz