[Aktualizacja] Podsumowanie cyfrowego wydarzenia Monster Hunter Rise

Demko już jutro w eShopie! Przygotujcie konsole i ruszajcie na limitowane łowy

Aktualizacja

Do sieci trafiły zdjęcia zbroi, jakie dostaniemy skanując amiibo Magnamalo. Wszystkie zdjęcia znajdziecie na końcu wpisu.


Monster Hunter Rise zadebiutuje już za 78 dni, a dzisiaj Capcom zdradził masę nowych informacji, które istotnie wpłyną na zmiany w serii. Poniżej sprawdzicie wszystkie informacje, jakimi się z nami podzielono, a jeśli one wspólnie z demem, przekonają was do zakupu, to możecie opróżnić portfel [tutaj].

Pokaz rozpoczął główny producent serii Ryozo Tsujimoto, który od razu przedstawił nam najświeższy trailer Monster Hunter Rise. W trailerze przedstawiono nowe potwory oraz lokacje, a krótko po jego zakończeniu rozpoczęto omówienie tego, co przedstawiono. Najpierw opowiedziano o skutej lodami Frost Island, które było legowiskiem lodowego smoka, gdzie spotkamy potwory typu zimowego. Potworami, jakie tam spotkamy, są:

  • Goss Harag – lodowy niedźwiedź (przypominający designem Volibeara z League of Legends), za pomocą swojego oddechu tworzy lodowe szpony, którymi rozrywa na strzępy nierozważnych łowców.
  • Barioth – latająca wiwerna (przypomina mix jaszczurki z tygrysem szablozębnym), jego ciało pokrywa sporo kolców, których długością może swobodnie kontrolować.
  • Khezu – latająca wiwerna (glizda z kończynami i skrzydłami), straszna poczwara żyjąca w jaskiniach, rozprawiająca się z przeciwnikami z pomocą elektryczności.
  • Great Baggi – ptasia wiwerna (w niczym nie przypomina ptaka), pokryta niebieskimi łuskami, pluje usypiającym jadem.
  • Lagombi – bestia z kłami (koala na sterydach), swojej gładkiej skóry na brzuchu używa w celu ślizgania się na śniegu niczym bobslej.
  • Tigrex – latająca wiwerna (latająca jaszczurka z tygrysimi paskami), agresywna paskuda używająca swoich mocno rozwiniętych kończyn do siania terroru.

Oprócz nich przedstawiono 2 potwory z innych lokacji:

  • Mizutsune – wygląda na smoczego psa połączonego z konikiem morskim, wytwarza specjalny płyn, który następnie z pomocą własnego owłosienia, zostaje zamieniony w bąbelki, które przy kontakcie spowalniają cel.
  • Magnamalo – główny boss z okładki, potężnie opancerzony, do ataków wykorzystuje swój ogon, oraz gaz przypominający ogień piekielny.

Poza tym przedstawiono Wyvern Riding, czyli możliwość jazdy na potworach. Po spełnieniu odpowiednich wymagań, za pomocą linki dosiądziemy grzbietu zwierza i zaprzęgniemy go do pracy dla nas. Poza transportem przyda nam się do atakowania innych potworów, a im więcej ataków trafimy, tym dłużej utrzymamy się na grzbiecie. Dosiąść potwora możemy także po to, aby wbić go własnoręcznie w ścianę, co pozwoli łatwiej się z nim rozprawić.

Kolejnym przedstawionym elementem jest nasza baza, którą zamieszkują następujący NPCe:

  • Fugen – starzec z osady, szanowany przez innych, certyfikowany użytkownik Long Sworda.
  • Minoto i Hinoa – śpiewające bliźniaczki, pełniące funkcję Village Quest i Hub Quest.
  • Yomogi – młoda roześmiana dziewoja, prowadząca lokalną herbaciarnię.
  • Guild Master Hojo – najstarszy osobnik w wiosce, zarządza wszystkimi questami
  • Master Ursushi – lider łowców w wiosce.
  • Iori – zajmuje się naszymi zwierzęcymi towarzyszami.
  • Felyne Chief Kogarashi – zarządza Meowceneries.
  • Rondine – handlarka zza wielkiej wody.

W naszym wioskowym hubie znajdziemy również inne użyteczne miejsca, a jednym z nich będzie miejsce treningowe, które pozwoli nam przetestować nasz oręż w akcji.

Tylko kilka sekund zostało poświęcone tematyce Ramapge, które wyglądają na najazd naszej wioski przez potwory. Capcom ma powiedzieć o tym coś więcej wkrótce.

Pokaz zakończył się przedstawieniem informacji o demie, które zadebiutuje jutro w eShopie. Do naszej dyspozycji zostaną oddane 4 questy w Ruinach Świątyni:

  • Slay a Great Izuchi – Zadanie dla początkujących, w których celem jest upolowanie Great Izuchiego.
  • Slay a Mizutsune – Zadanie dla zaawansowanych, w których celem jest upolowanie Mizutsune.
  • Basic Training Quest – W tym zadaniu nauczymy się jak korzystać z Wire Buga (linki).
  • Wyvern Riding Training Quest – pozwoli nam zapoznać się z nowym system ujeżdżania wyvern.

We wszystkich misjach użyjemy dowolnej broni, a dostępny będzie każdy z 14 typów orężu. Dwa pierwsze questy wykonamy solo lub będziemy do tego mogli zaprzęgnąć przyjaciół, zarówno lokalnie, jak i przez sieć. Na wyprawy zabierzemy ze sobą Palamuta lub Palico, więc będziemy nawet w stanie sprawdzić jazdę i walkę na Canyane.

Demo będzie dostępne tylko do 1 lutego i do pokonania pierwszych dwóch questów, będziemy mieć tylko 30 prób (grająca solo, lub w lokalnym co-opie)! Po 30 podejściach dostępna zostanie tylko rozgrywka online, aż do czasu sunięcia dema z eShopu.

Oczywiście przedstawiono wszystkie wersje gry, jakie można nabyć oraz zaprezentowano trzy nowe amiibo, które będą dostępne do zakupu w dniu premiery Monster Hunter Rise.

Po zeskanowaniu amiibo Magnamalo, otrzymamy zestaw Sinister Seal, w którego skład wchodzi set dla łowcy, Palamute’a i Palico.

Zadowoleni po pokazie? Czekacie już z portfelem w ręku na końcówkę marca?

Brak komentarzy

  1. Z directa jestem ogólnie zadowolony. Hype na grę jest
    Czekam na demo
    Ale info, że demo ma tylko 30 prób to złe info – przypominają mi się mroczne czasy wersji demonstracyjnych gier na 3DSie. I jeszcze to ograniczenie czasowe które jest wg mnie niepotrzebne – miałby w człowiek grać do tego 26go marca

  2. Przecież limit 30 uruchomień nie dotyczy online… jak ma się Nintendo online to limit ilościowy nie dotyczy bo będzie można grać do czasu aż demo przestanie być dostępne. Bardzo dobrze, że usuwają 1 lutego, bo tak ludzie graliby do 24 marca i gra zdążyłaby się znudzić. Pewnie wrzucą jeszcze drugą wersję dema w lutym, a na początku marca tę co będzie teraz.

    Chętnie kupiłbym limitkę z amiibo Magnamalo ale nie wiem jak z nią będzie w Europie, a już tym bardziej w Polsce. Ktoś ma jakieś przecieki ze sklepów?

    Zwrócę uwagę jeszcze na coś na co chyba niewiele osób zwróciło. Bardzo dobry design postaci. Jeżeli chodzi o panny prezentujące questy to seria wraca na właściwe tory po tym pasztecie z World. Super wygląda też przywódca łowców (Kakashi z Naruto?).

  3. Myślę, że zarówno te 3 Amiibo jak i limitka nie będzie mocno dostępna w Polsce ale może Ultima da radę sprowadzić. Ich oferta Amiibo jest dość obszerna.

    PS. Warto doprecyzować, że zeskanowanie Amiibo da nam dostęp do wersji „layered” tej zbroi, czyli nakładki, którą możemy ubrać na dowolny rodzaj zbroi. Nie jest to osobny set tylko nakładka.

  4. A ja mam mieszane odczucia. Strasznie dużo tu rozwiązań zaczerpniętych z MH Worlda co dla mnie nie koniecznie jest zaletą. Klimat bardziej przywodzi mi na myśl jakiegoś Toukidena czy Nioha niż MH, a ujeżdżanie wyvern i ta „linka” jak z Tenchu czy Spidermana – no nie wiem gdzie nas to zaprowadzi w pełnej grze. Na pewno kupie, ale mam sporo watpliwości. Chyba nawet więcej niż przy MHW z dużych konsol. Mam nadzieję że chociaż online zrobią po ludzku, czyli jak w starszych odsłonach bo ten z Worlda to moim zdaniem była kapa i przerost formy nad treścią.

  5. Wszystkie zmiany względem World z dużych konsol są na plus. Oj będzie co robić w marcu. Jedyne do czego mam zastrzeżenia to do tego, że trochę za dużo dzieje się na ekranie, co momentami wpływa na czytelność. Zwłaszcza widać to gdy na mapie zapada zmrok i gramy bronią, która zadaje dużo ciosów. Przy 4 osobach robi się papka na ekranie a do tego frame rate spada dość mocno (to wybaczam bo demo).

Dodaj komentarz