Wiemy kiedy zagramy w Sakuna: Of Rice and Ruin

"Oda do artyzmu uprawy ryżu"


Japoński Direct Mini był o kilka minut dłuższy od tego, który był przeznaczony dla nas. Poza Atelier Ryza 2 i Momotaru Dentetsu, Nintendo pokazało jeszcze jedną grę – Sakuna: Of Rice and Ruin. W końcu zdradzono kiedy zagramy w tą produkcję, łączącą siekanie potworów, z zabawą w farmera. 10 listopada gra zadebiutuje w Ameryce Północnej, 12 listopada w Japonii, a 20 listopada w Europie i Australii. Podstawowa wersja gry została wyceniona na €39.99, a specjalna edycja „Divine” na €59.99.

Sakuna: Of Rice and Ruin to zupełnie nowy tytuł autorstwa Edelweiss, utalentowanego niezależnego zespołu, stojącego za wysoko cenionym tytułem Astebreed. Sakuna: Of Rice and Ruin wyznacza zupełnie nowy kierunek dla tego uznanego dewelopera, łącząc side-scrollowaną akcję, z głębokim rzemiosłem i symulacją rolnictwa. Gracze wcielają się w Sakunę, dumną, ale samotną boginię żniwa, która zostaje wygnana na niebezpieczną wyspę wraz z grupą niechcianych ludzi. Oswajając wyspę, pokonując demony w przepięknych, tajemniczych okolicznościach przyrody, znajdzie również dom w górskiej wiosce, udowadniając, że jest godna swojego tytułu, zbierając ryż i poprawiając życie ludzi. Sakuna: Of Rice and Ruin to nie tylko list miłosny do japońskiej mitologii, ale także oda do artyzmu uprawy ryżu i wciągająca symulacja rzemiosła, stojącego za rolnictwem.


Kluczowe elementy gry:

  • Udoskonalona side-scrollowana platformówka – używaj narzędzi z farmy jako broni, łącz w kombosy szybkie, ciężkie i specjalne ataki, aby pokonać demoniczne bestie, a jednocześnie opanuj magiczne „boskie szaty” niezbędne do skoków na odległe platformy, unikania niebezpieczeństw i pokonywania potężnych wrogów.
  • Rozgrywka symulacyjna w pełnym 3D – poznaj starożytną sztukę rolnictwa, wykonując szczegółowe kroki od sadzenia po zbiory, aby zebrać idealne plony. Jako bogini zbiorów, siła Sakuny rośnie wraz z każdą udaną uprawą ryżu, a cechy takie jak estetyka i smak są bezpośrednio powiązane z jej zdolnościami bojowymi.
  • Tworzenie domu na pustyni – śmiertelnicy, którzy towarzyszą Sakunie – wytwarzają dla niej broń, zbroje i posiłki, używając materiałów i składników, które zbiera podczas swoich przygód, a wykonywanie dla nich zadań odblokowuje jeszcze więcej opcji.
  • Świeże spojrzenie na mitologię japońską – bohaterka jest częścią panteonu bogów i demonów, inspirowanych tradycyjną mitologią japońską, ale opowieść zawiera wiele unikalnych zwrotów akcji. Historia i świat są pełne pięknie oddanych szczegółów, z których niektóre są znajome, a inne całkowicie oryginalne.

Dodaj komentarz