Azure Strike Gunvolt 2 – trochę nowych informacji

Niedawno studio Inti Creates, zajmujące się produkcją megamanopodobnej gry akcji na 3DSa Azure Strike Gunvolt 2, na specjalnym wydarzeniu przedstawiło światu demo swojej kreacji, przy okazji ujawniając pokaźną ilość nowiutkich detali na temat tytułu. Najwięcej dowiadujemy się o postaciach, fabule i, rzecz jasna, o gameplayu!

Na początek materiał, o którym mówimy – poniżej przedstawiamy fragment nagrania z NicoNico, który pokazuje to demo:

https://www.youtube.com/watch?v=sFY-ZdhG_JI

 

Stronka Skybane skompilowała wszystkie nowe informacje, które zostały pokazane podczas dema i ogólnie podczas całej prezentacji:

Demo

  • Przedstawiany poziom to Orbital Elevator, znany już z poprzedniej części. Protagonista grywalny w demie, Acura, wspomina, że to już jego druga wizyta w tym miejscu. Podczas misji rozmawiają z nim dwie osoby – RoRo, jego asystentka oraz Nowa, jego kamerdynerka i przyjaciółka. Ta druga przypomina mu, że ostatni raz, kiedy tu był, dostał niezłe manto od Psychica i stracił swój pistolet.
  • Acura mówi też o „Michuru” – prawdopodobnie to imię jego siostry.
  • Cała trójka porusza także temat Projektu Divy z pierwszej części Gunvolta – wygląda na to, że ktoś próbuje go odtworzyć.
  • Bossówa występująca na tym poziomie pojawiła się na pierwszym trailerze gry, jej mocą jest… kontrolowanie swoich włosów. Jak widać, jest to na tyle imponujące, że niektórzy przeciwnicy na tej planszy odnoszą się do niej jak do bogini. Ta w zamian za ich oddanie i bezwarunkową adorację stworzyła dla nich rampy łączące ściany. Cudnie.
  • Na Orbital Elevator porozmieszczane są różowe platformy, które są bardzo delikatne i łatwo rozpadają się w drobny mak przy dotyku. Oczywiście, RoRo wykorzystuje to jako okazję, aby powiedzieć Acurze, żeby poszedł na dietę, ale ten sucho odpowiada, że łatwiej będzie zmniejszyć wagę jego ekwipunku. Ogólnie nasz protagonista zgywa – nazwijmy to po imieniu – cichego złodupca przez cały poziom, sucho i krótko odpowiada na wszystkie pytania, nie okazuje zaskoczenia przez całą planszę.
  • Zatrzymajmy się na chwilę na designie RoRo – dwa skrzydłopodobne urządzenia rozmieszczone na jej bokach są tak zwanymi „Speaker Podami”, które mogą się otworzyć i odtwarzać piosenki.
  • Nasz protagonista podczas wykonywania techniki „Blitz Dash” (to chyba ten atak polegający na wbiegnięciu w przeciwnika i odbiciu się od niego, pozbawiając go tarczy) zużywa coś podobnego do punktów EP, których używa Gunvolt. Paski energii znajdują się w dolnym lewym rogu, podobnie jak jego punkty Special Skilli. Paski te można odnowić, wciskając dwa razy dół na krzyżaku 3DSa. Dowiadujemy się też, że Acura posiada specjalny atak, nazwany „Strike Saw”.
  • Kilka spraw na temat dema – prezenterzy nie mogli pokazać nam bossa tego poziomu, ponieważ nie ma go w demie. W dodatku, pokazywany fragment gry będzie trudniejszy w gotowym produkcie, ponieważ gracz nie tracił punktów Kudos po wpadnięciu w przeciwnika lub otrzymaniu obrażeń. Zasugerowano nam też, że w grze pojawi się kilka poziomów trudności.

Ogólne wiadomości

  • Oficjalną nazwę gry w Japonii można przetłumaczyć na Azure Striker Gunvolt: Claw – ten „claw/pazur” w nazwie jest nawiązaniem do atakow Acury, ponieważ atakuje on w sposób, który można porównać do walki pazurami. Przez jakiś czas podczas tworzenia gry używano tytułu „Gunvolt Acura”, ale dość szybko go zmieniono.
  • Fani mogą pamiętać z ostatniego pokazu drugiego tytułu Gunvolta zamaskowanego człowieka – Inti Creates potwierdziło, że niestety nie wykorzysta jego designu. Na początku postać ta miała przedstawiać jakiegoś przeciwnika w grze lub samego Gunvolta, ale pomysł ten trafił do kosza.
  • Twórcy na początku nie chcieli zmienić wyglądu głównego protagonisty pierwszej części gry, ale chcieli oni w jakiś sposób pokazać, przez co przeszedł i co w nim się zmieniło w porównaniu do poprzedniego tytułu.
  • Co do drugiego najważniejszego elementu gry tuż za gameplayem, czyli muzyki – Inti Creates śmieje się, że dodanie RoRo do tytułu było pretekstem do dodania dwukrotnie większej liczby piosenek do Azure Striker Gunvolt 2! Deweloperzy planują też dodanie kolejnej partii melodii w postaci DLC. Znana fanom serii nutka „Reincarnation” powróci do gry, ale będzie miała lekko zmienione słowa, rytm i gameplay (?)
  • Na koniec otrzymaliśmy informację, że gra może być troszkę trudniejsza od poprzedniczki. Czy to troszkę oznacza rzeczywiście lekką zmianę czy przeskok do Dark Souls pod względem trudności – tego dowiemy się, gdy gra wyjdzie na naszym rynku!

 

Brak komentarzy

  1. Świetnie wyglada, nie moge sie doczekac, chociaz patrzac na gameplay copenem troche ciezko mi uwierzyc ze gra bedzie trudniejsza niz gv1 (Copen może latać, zbija przeciwników na 3 hity. Jedyna jego wada to to, ze nie moze niszczyc wielu przeciwnikow na raz xd)

Dodaj komentarz