Więcej nowych detali o Etrian Odyssey V – klasy, zdolności, trailery

Magazyn Famitsu znów zasypuje nas masą newsów o piątej części świetnego 3DSowego jRPGa od Atlusa, Etrian Odyssey V. Dzisiejsze informacje skupiają się na nowych klasach, nowych zdolnościach dostępnych dla postaci, które osiągną mistrzostwo w swojej klasie i Zdolnościach Łączonych.

Klasy

Żniwiarz/Reaper (klasa ekskluzywna dla Earthrunów)

etrian-1

  • Używa unikalnego stylu walki polegającego na osłabianiu przeciwników i wywoływania u nich negatywnych statusów za pomocą miazmy.
  • Sieje spustoszenie w szeregach wroga za pomocą swojej kosy.
  • Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:
    • Miasmic Armament – Żniwiarz poświęca część swojego HP, aby wejść w tryb bojowy.
    • Exorcism Scythe – Postać atakuje wroga z bliska – jeżeli wcześniej użyto Miasmic Armament, atak ten ma szansę na wywołanie Klątwy.
    • Spirit Approach – Pozwala na rozrzucenie miazmy, aby przyciągnąć do siebie pobliskich przeciwników w lochach. Zwiększa to na określoną liczbę kroków szansę na spotkanie wroga i otrzymane doświadczenie za jego pokonanie.

 

Bojownik/Cestus (klasa ekskluzywna dla Earthrunów)

  • Wojownik skoncentrowany na ciosach specjalnych, który precyzyjnie walczy za pomocą swoich pięści, potrafiący nakładać pieczęcie na różne części ciała swojego oponenta.
  • Umie też poświęcać swoje HP, żeby użyć wielu potężnych zdolności.
  • Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:
    • Arm Break – Uderzenie, które ma szansę na nałożenie pieczęci na rękę wroga.
    • Blood Rampage – Kontratak, który odbija z powrotem obrażenia zadane przez przeciwnika; za każdym razem, kiedy obniża się HP bojownika, jest szansa, że ten wyprowadzi atak takiego samego żywiołu, co używana przez niego broń.
    • Demon Man Fist – Bojownik poświęca część swojego HP, aby rzucić się na przeciwnika oraz na jego ziomków na lewo i prawo od niego.

 

Nekromanta/Necromancer (klasa ekskluzywna dla Lunarian)

  • Wszechstronna klasa znana ze swoich technik opierających się na wzywaniu zmarłych dusz i używaniu ich w celach ofensywnych, defensywnych i wspierających.
  • Klasa, którą można wykorzystać na wszystkich frontach, ale jest dość trudna do opanowania.
  • Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:
    • Summon Dead Spirit – Nekromanta zużywa część swojego HP, aby przywołać duszę zmarłego. Zdolności tej można użyć także poza walką.
    • Flame Bomb – Przekształca wezwaną duszę w bombę, wyrzucając ją w stronę przeciwnika. Zadaje dalekozasięgowe obrażenia ogniste wszystkim wrogom.
    • Compensation to Life – Przemienia zmarłą duszę w energię życiową, lecząc wszystkich sojuszników.

 

Ogar/Hound (klasa ekskluzywna dla Therian)

etrian-3

  • Łowczy namierzający twoją zwierzynę za pomocą łuku; otrzymuje też wsparcie od swojego orła, który zawzięcie atakuje wroga, oraz psa łowczego, który potrafi leczyć sojuszników i pieczętować części ciała przeciwnika.
  • W zależności od wyuczonych zdolności, ogar będzie mógł wezwać orła i psa jednocześnie.
  • Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:
    • Hawk Flute – Postać wzywa swojego orła; zdolności tej można użyć także poza walką.
    • Twin Wing Flash – Ogar wykonuje błyskawiczny dalekodystansowy atak kłujący o najwyższym priorytecie, po czym orzeł przebija się przez linię wroga atakiem tnącym.
    • Dog Flute – Postać przyzywa swojego psa; zdolności tej można użyć także poza walką.
    • Rescue Order – Rozkazuje psu, aby wyleczył sojusznika, odnawiając jego HP i pozbywając się jego zmian statusu.

 

 

Szaman/Shaman (klasa ekskluzywna dla Bronie)

etrian-2

  • Kapłani, którzy potrafią komunikować się z niewidzialnymi istotami, leczyć przyjaciół i wzmacniać defensywę.
  • Specjalizuje się we wspieraniu reszty drużyny z tylnego rzędu.
  • Charakterystyczne ataki/zdolności klasy:
    • Prayer: Tutelary God – Wzmacnia obronę wszystkich sojuszników na trzy tury.
    • Gospel – Odnawia HP sojusznika, na którym szaman używa zdolności wzmacniającej.
    • Oracle: Wild Dance – Zdolność, która użyta z Prayer: Blaze, Ice Rain lub Purple Lightning przekształca czar w dalekozasięgowy atak o żywiole odpowiadającym modlitwie, trafiający wszystkich przeciwników. Obniża on też odporność wrogów na ten żywioł, dopóki tura się nie skończy.

 


Zdolności Mistrzowskie, Drugie Imię

Dzięki spełnieniu specjalnych warunków, każda klasa może zostać awansowana do mistrzowskiej. Kiedy postać osiąga taki poziom, może wybrać jedną z dwóch ścieżek, nazwanych tu Drugimi Imionami, które dają jej zestaw Zdolności Mistrzowskich, specyficzny dla wybranego Drugiego Imienia.

Dla przykładu, Szermierz może osiągnąć takie Drugie Imiona:

Szermierz Iluzji/Illusion Swordsman (specjalizują się w unikach)

Zdolności Mistrzowskie:

  • Bewitching Swords Dance – Zdolność ta dezorientuje zmysł akomodacji wrogów, powodując obniżenie celności całego rzędu przeciwników na trzy tury.
  • Sharp Thrust – Lekko atakuje przeciwnika, aby skupić na sobie jego uwagę, przy okazji wzmacniając swoją zdolność unikania na turę.

Szermierz-Błyskawica/Lightning Swift Swordsman (specjalizują się w zabójczych kombinacjach)

Zdolności Mistrzowskie:

  • Resonance – Silne pchnięcie z bliska; zadane obrażenia zwiększają się, bazując na ilości ataków aktywowanych przez zdolności łańcuchowe w ostatniej turze.
  • Chain Killer: Jeżeli przeciwnik w turze, kiedy zdolność ta została aktywowana, otrzymuje zmianę statusu czy pieczęć na którąś część ciała od sojuszników Szermierza, ten wykonuje kolejne atak kłujący.

 


Ciekawostki

W wielkim mieście Aeolis drużyna, którą steruje gracz, może sprzedać materiały znalezione w lochach, aby odblokować nowe przedmioty i ekwipunek w sklepach. Możliwym też jest użycie tych materiałów do ulepszania posiadanych broni u kowala.

Kolejna ciekawostka – przy tworzeniu postaci możliwa będzie zmiana fryzury, kształtu i koloru oczu oraz odcienia skóry!


Nowe trailery!

Atlus dodał także kilka trailerów wyjaśniających nowe elementy tytułu, okraszając fragmenty gameplayu muzyką prosto z gry. Wszystkie trailery są niestety po japońsku, może kiedyś w sieci pojawią się ich przetłumaczone wersje.

1) System Imion:

2) Zdolności rasowe i Zdolności Łączone

3) Klasa Czarnoksiężnika

4) Klasa Dragoona

Brak komentarzy

Dodaj komentarz