Chociaż do premiery Fire Emblem: Awakening na Starym Kontynencie jeszcze troszkę nam zostało (nie mamy jeszcze oficjalnej daty premiery) praktycznie każdego dnia dostajemy nowe informacje na temat samej gry i mechanizmów w niej zawartych. Dziś przyjrzymy się tematowi zmian profesji poszczególnych jednostek:
- gdy jednostka dobije do 10 poziomu może ulepszyć klasę używając Master Seal (niektóre mogą wybrać między dwoma ścieżkami rozwoju, np. Myrmidon może zostać Asasynem lub Mistrzem Miecza);
- na dolnym ekranie będziemy mogli porównać zmiany w statystykach jednostki oraz podejrzeć jakie umiejętności będzie mogła nabyć;
- każda jednostka może zmienić klasę po osiągnięciu 10 poziomu dzięki Second Seal;
- po zmianie klasy jest ona na 1 poziomie, zmiany są ograniczone przez poprzednią profesję (Kawalerzysta może stać się Łucznikiem lub Myrmidonem, Lord może zostać Kawalerzystą lub Łucznikiem etc., jedynie Taktyk posiada nieograniczone możliwości w tym zakresie);
- Second Seal możemy użyć na jednostce z Advanced Class by przywrócić im poprzednią profesję, jednak znów na poziomie 1;
- każda jednostka uczy się dwóch umiejętności przy zdobyciu nowego poziomu doświadczenia;
- zmiana profesji na Złodzieja daje tej jednostce umiejętność Locksmith na starcie, dzięki czemu mogą otwierać drzwi i skrzynie bez klucza. Będzie możliwość powrotu do pierwotnej klasy z zachowaniem tej umiejętności;
- dobiłeś do maksymalnego 20 poziomu? Zmień klasę na nową;
- Jeśli wymaksowaliśmy jednostkę z Advance Class, możemy użyć Seal by „zresetować” ją do poziomu pierwszego, zachowując statystyki;
- każda jednostka posiada własne, wrodzone statystyki-pewne klasy mogą do nich nie pasować, w dodatku przy zmianie klas będziemy tracić bonusy przysługujące danej profesji.