W zeszłym roku pisałem o nowej składance gier od Level 5, która trafi na rynek japoński pod tytułem „Guild 01”. Wczoraj w sieci pojawiły sie pierwsze obrazki jednej z gier, która znajdzie się na składance i będzie to RPG – Crimson Sharoud.
Gra oprócz typowego dla gatunku gameplayu, posiadać będzie mocno rozbudowany „tryb książkowy” co oznacza, że dosyć sporo przyjdzie nam się naczytać w trakcie zabawy. Jeśli tylko historia będzie interesująca to … czemu nie?
Update: info by enkidou / kontownia
Znaczenie tytułu:
– akcja toczy się w epoce, w której ludzie od 1000 lat posiadają zdolność posługiwania się magią…
– … magia nie jest jednak czymś, czego można się nauczyć…
… aby jej używać niezbędne są przedmioty nazywane “darami”, które wg ludzi mają pochodzić od Boga
– posiadanie jednego takiego przedmiotu oznacza specjalizację w jednej dziedzinie magii
– wg legend wszystkie “dary” mają jedno źródło, które nazywane jest “Crimson Shroud” (albo ew. Original Gift)
– w magazynie pada też wzmianka, że ilustracja ukazująca kobietę zatrzymaną przez zakutych w zbroję żołnierzy przedstawia generalnie wizję świata gryFrea – dziewczyna, która trzyma klucz do rozwiązania zagadki
– główny bohater historii to Giauque i jest on Chaserem, czyli kimś, kogo wynajmuje się do odnajdywania zaginionych osób itd.
– Frea to jedna z jego znajomych
– podobno nie wyznaje tej samej religii co większość ludzi w świecie gry, cechuje ją raczej pewien unikalny zestaw wartości
– posiada dużą wiedzę o “darach” mającą ogromne znaczenie dla przygody
– jeszcze przed rozpoczęciem Crimson Shroud Frea zostaje ranna; wspomnienie tego incydentu, kiedy z opresji wyciągnął ją człowiek w czarnej zbroi. stanowi zarazem wprowadzenie do grySystem, setting:
– akcja Crimson Shroud rozgrywa się w pozostałościach “złotej świątyni Rahabu”
– niegdyś był to wspaniały budynek, który popadł jednak w ruinę
– fabuła przybierze formę “text adventure”, lecz po zakończeniu narracji będziemy mogli swobodnie poruszać się po ruinach
– gdy dotrzemy do konkretnego miejsca, rozpocznie się walka lub włączy scenka popychająca fabułę
– przechodząc grę więcej niż raz zyskamy możliwości wyboru rozegrania wątku fabularnego na inny sposób/y (za pierwszym razem taka opcja będzie niedostępna)
– przygotowano więcej niż jedno zakończenie
– walki polegać mają przede wszystkim na wybieraniu komend, lecz od czasu do czasu pojawi się też ekran na którym potrząsamy kośćmi
– początkowo system w całości opierać się miał na rzutach nimi, ale zmieniono to rozwiązanie, gdyż uderzało w dynamikę gry
– w Crimson Shroud nie ma czegoś takiego jak obecny w większości RPG ostatni dungeon; punkt kulminacyjny fabuła ma osiągnąć nagle i od tego momentu budować narrację
– czas gry nie będzie zbyt długiPostanowienia:
– Matsuno tłumaczy, że nie mógł tym razem zrobić pełnoprawnego eRPeGa, dlatego poprosił o możliwość zadecydowania, gdzie i jak położyć nacisk…
– … nacisku nie położono zatem na grafikę
– Matsuno wyraził opinię, że chyba udało się stworzyć grę, która wg Akihiro Hino — szefa Level 5 — miała być “kompaktowa”O Guild 01:
– twórca Vagrant Story powiedział, że ze względu na to, iż gracze oczekiwali po Crimson Shroud po prostu “gry Matsuno”, chciał on ich początkowo zaskoczyć tworząc tytuł w lekkich klimatach
– nie zrobiłby jednak na pewno gry logicznej, to — jak twierdzi — na pewno nie byłaby “gra Matsuno”
– koncepcja jaka stała za Guild 01 to bezproblemowe umożliwienie twórcom stworzenia gry, jaką zawsze chcieli stworzyć; Matsuno wykreował więc w Crimson Shroud świat jakiego oczekiwali gracze
– Matsuno wyraził pogląd, że pomysł taki jak Guild 01 może odnieść sukces w branży, która nie stawia na oryginalne pomysły
– chciałby też następnym razem stworzyć grę ‘lżejszą’, przyznaje, że jest już zmęczony swoim dotychczasowym stylemPrzesłanie:
– Choć wiele elementów stanowiących o grze tak-w-ogóle zostało w Crimson Shroud zepchniętych na dalszy plan, zespół chciał stworzyć coś prostego, co jednocześnie nie będzie oznaczać ubogiej zawartości. W tym sensie opisywany tu tytuł jest według Matsuno niczym espresso.