Nintendo jak wiadomo w swoim 3DS’ie nie stawia na zadziwiającą grafike, ale na innowacyjne gry w 3D. Mimo tego, pokazane już tytuły na niego nie prezentują się wcale źle, a nawet lepiej niż moglibyśmy przypuszczać. Jaką naprawdę posiada moc 3DS? Poniżej możecie przeczytać wypowiedź Yoshinori Ono z Capcom:
Mój pierwszy kontaktz 3DS-em odbył się na krótko przed zeszłorocznym E3. Kilka tygodni przed show dostałem telefon od Takeuchi-san [producenta Capcomu], powiedział, że chce mi coś pokazać. Pojechałem do Osaki, a on niespodziewanie pokazał mi 3DS-a z działającą wersją Resident Evil 5! To było zaskakujące, mogliśmy zamieścić tą „moc” w handheldzie i to do tego w 3D. […] Zainspirowało mnie to do stworzenia czegoś nowego. Zaczęliśmy eksperymentować z 3DS-em, wspólnie stworzyliśmy SSFIV w zaledwie parę tygodni i zaprosiliśmy Nintendo. Efekt końcowy tak im się spodobał, że chcieli to pokazać na E3. […] To zaskakujące jak mocna jest ta mała maszynka.
Jak widać z jego wypowiedzi 3DS jest mocniejszy niż mogłoby się wydawać i na testowym sprzęcie poszła gra z Play Station 3 i XBOX’a 360! Skoro w kilka tygodni stworzyli taką grę, że szczęki Nintendo opadły, to co mogą stworzyć w parę miesięcy/ lat?
„Nintendo 3DS jak XBOX 360/ PS3!”
bo stworzyli na 3DS’a grę o tym samym tytule?
bardzo się cieszę, że Pan Yoshinori Ono z Capcom jest zaskoczony wydajnością konsoli, podzielam jego radość, dlaczego więc zniesmaczać tę piękną nowinę tak nadwyrężonym tytułem.
Tak, RE5 pewnie działał, pytanie z jakim framerate… lepiej skupili by się na produkcji a nie próbowali na siłę, pod marketing, przebić sztuczną mocą zapowiedziane PSP2.
Kto wierzy w takie brednie ? To jeszcze wieksze marketingowe sciemnianie niz moc psp2 ktorej takze bardzo daleko do ps3.
Ciesze się że ma moc jak x klocek i Ps3, ale jak wyżej, jaki framerate?
3DS moze i ma duza moc, ale po wiekszosci tytulach jej nie widac. Popatrzmy na odswiezona Zelde, gra wyglada, jakby nie patrzec, srednio. Wszystko jest kanciaste, tekstury nie najlepsze, a w okolo pusta przestrzen. Moze i wyglada to lepiej niz wersja na n64, ale za tak wysoka cene, oczekuje wiecej. Gdyby odswierzyli jeszcze druga czesc z n64, wszystko ladnie nazwali, dodali jakies trofea, podobnie jak to robi SONY z grami na PS2. Nie wiem, moze sie czapiam, ale na razie ponad polowa zaprezentowanych gier nie wyciaga za duzej mocy, w porownaniu do NGP, na ktorym mozna ujrzec gry zblizone do tych z PS3. Podsumowujac, 3DS na razie nie jest zbytnio meczony zrzerajacymi duzo mocy grami, a wrecz pozwala sie zastanowic jak mocna jest ta konsolka, mocna jak X360 ? mocna jak NGP ? Mocna jak PSP ? A moze slabsza od tego wszystkiego ? Ja nie wiem, na razie nie planuje kupno zadnej konsoli, ale za jakis rok raczej zakupie 3DS’a 😛 sorry za brak polskich znajkow 🙁
Jeśli chodzi o zeldę, to najważniejsze to przenieść klimat i epickość. Grafika jest w tej grze drugorzędna.
Co do samego artykułu…
Nie wydaje mi się, żeby tak wysoko postawiona w branży komputerowej osoba, w firmie, wydającej gry na wszystkie konsole, mogłaby „tak o” ściemniać, jak niektórzy tutaj sugerują. To już są wypowiedzi, które idą w świat i które muszą mieć potwierdzenie, inaczej mogłyby być z tym problemy.
Jedrek13 patrzac na specyfikacje cpu sa sporo slabsze niz w smartfonach ,a gpu … wiemy co tam siedzi ale nie znamy do konca wydajnosci tego ukladu. Nie jest to uklad stosowqany masowo i nie ma zadnego odniesienia.
W NGP sytuacja jest jasna i bebechy otrzymalismy prawie na poziomie pierwszego xboxa pod wzgledem rzeczywistej wydajnosci .Gry nie wygladaja nawet prawie jak te na ps3 … Za duzo uproszczen w kazdym aspekcie … Od ega kanciastej geometrii po shadery ograniczone do granic .
Tak czy siak porownywanie tego do x360 / ps3 jest poprostu smieszne i az sie dziwie ,ze ludzie to lykaja .
Eerion owszem moze bo zwykli gracze raczej nie wiedza co i jak jest robione i nie orientuja sie na ile sprzet mobilny uzyty w danej maszynce moze sobie pozwolic.
Jest to wykorzystywane w gloszeniu marketingowej papki.
Moze i jakis port byl ,ale na 100% byl tak sciety ,ze poza tytulem ciezko byloby sie domyslec ,ze to gra z duzej konsoli . 3DS geometrycznie jest mega slaby ,fillrate jak na mobilki takze slabo ,shadery prostrze niz te 8 lat temu … Nie da sie na tym zrobic czegos bliskiego oryginalowi choc by sie bardzo chcialo.
Nawet w tym co pokazano na NGP ciecia sa drastyczne .