Specyfikacja 3DS. Grafika na poziomie X360!

W serwisie iGN.com pojawił się krótki materiał an temat specyfikacji Nintendo 3DS. Informacje pochodzą od zaufanego developera, jednak nie są oficjalnie potwierdzone przez Nintendo. Redakcja serwisu wysłała zapytanie do Ninny, ale jak na razie nie otrzymała żadnej odpowiedzi. Wg autora materiału na pokładzie Nintendo 3DS pojawią się:

– Dwa procesory 266MHz ARM11,
– 133MHz GPU,
– 4MBs dedykowanej pamięci VRAM,
– 64MBs RAM,
– 1.5GBs wbudowanej pamięci flash na save’y i gry z 3DSWare,
– DMP’s PICA200 GPU.

W materiale pojawia się również informacja, iż developerzy obecnie pracujący nad grami dla 3DS, porównują możliwości graficzne konsoli do obecnej generacji konsol stacjonarnych: X360/PS3, jednak, co oczywiste, generujących obraz znaczne w mniejszej rozdzielczości.

nintendo 3ds

Brak komentarzy

  1. No nie tylko w rozdzielczości będzie różnica, ale też w całej gamie innych rzeczy. Mimo tego, grafika prezentuje się na poziomie pierwszego x’a, prześcigając go masą efektów shaderowych (i to bardzo!). Ale za to z niższą ilością polygonów. Czy to nie starczy, aby się dobrze bawić?

  2. Jeszcze za nim przeczytałem tego newsa przejrzałem ten materiał na IGNie, no i chyba można by się zgodzić z autorem odnośnie grafiki. Faktem jest że to nie jest kieszonkowa 360tka, ale graficznie jest naprawdę dobrze. Czekam na jakieś nowe filmiki z gier, najchętniej zobaczyłbym jakiś z Residenta.

  3. Po specyfikacji nie wnioskuje aby to bylo bliskie pierwszemu xboxowi :] . Marketingowa paplanina na wyrost 😀 . Co z tego ,ze ma jakeis tma ficzery jak wydajnosci stanowczo temu energooszczednemu malenstwu na to zabraknie :] . Trzeba myslec racjonalnie :] .
    Co do cpu mam nadzieje ,ze to chociaz mocniejszy cortex a8 ktory na arm11 sie opiera :]

  4. Ojj, skizo troche przesadził z tym poziomem X360 :). W obrazie może rzeczywiście można porównywać do X360 i tak samo do ps3, ale trzeba dodać, że wynik uzyskiwany jest przy o wieele niższej rozdziałce. Liczyłem na lepszą specyfikacje sprzętową, no ale zobaczymy jak to co jest poradzi sobie z grami i grafiką którą mieliśmy już okazje zobaczyć na screenach niektórych tytułów. Szkoda tylko, że cena nie będzie równa temu co będzie w konsoli :(.

  5. Przesadziłem i to sporo, przynajmniej jeśli patrzeć tylko na parametry, które przy takiej Zumie HD (CPU 800MHz ARM11, GPU NVIDIA Tegra i RAM 128MBs) czy iPhone 4 wypadają dosyć blado. Ale nie możemy zapominać, że 3DS to dedykowana zabawka do grania a nie kobyła z systemem operacyjnym pożerającym większość zasobów. Ja nigdy nie przepadałem za porównaniem mocy – mnie interesują konkrety czyli fajne gry 🙂

  6. No tak, racja, ale nie ma co porównywać gier z X360 i 3DSa bo to jednak inna liga, mimo, że grafike dają na ekranie ładną, jednak warto pamiętać, że 3DS pokazuje ją na 2 ekranach 3-4 calowych, a na Xie (np. ja) gra się na ok. 37-46 calach :). W zasadzie można wszędzie podpiąc Xa co ma wejście Composite/Component/HDMI ale jednak większość gra na dużych Tv.

Dodaj komentarz