3DS. W serwisie game.watch ukazał się obszerny materiał opisujący możliwości silnika MT Framework, który mogliśmy zobaczyć oglądając tech demo Resident Evil Revelations na 3DS. Z materiału wynika, że engine jest opracowywany specjalnie z myślą o Nintendo 3DS i nosi nazwę kodową “MT Framework Mobile“. Revelations jest pierwszą grą, która korzysta ze wsparcia MTFM.
Takeuchi zapewnia, że Resident Evil 3DS to projekt pisany całkowicie od początku do końca z wykorzystaniem platformy 3DS, a nie jak w wielu innych przypadkach programowany na innej, mocniejszej maszynie, a następnie dopasowywany do hardwaru docelowej konsoli.
W artykule też możemy zobaczyć kilka przykładów jak renderuje się grafika z wykorzystaniem różnych funkcji silnika. U nas poniżej mała próbka a do obejrzenia całości materiału zapraszam na forum neoGaf, gdzie przetłumaczono też trochę tekstu z japońskiego źródła na angielski.
Po lewej engine z wyłączonym HDR*, po prawej z włączonym.
HDR rendering (rendering z użyciem szerokiego zakresu dynamicznego, ang. High Dynamic Range Rendering) – technologia generowania sceny w grafice trójwymiarowej, której efektem jest renderowanie świata z realistycznym oświetleniem, przy użyciu szerszego niż normalnie zakresu jasności oświetlenia.
3DS.
Grafika prawie jak na X360/PS3 w konsoli Nintendo i to przenośnej? Nie spodziewałem się czegoś takiego 🙂
Grafika super, chcę to zobaczyć w akcji bo wygląda to za dobrze.
Prawdę mówiąc obrazek po lewej wydaje mi się lepszy – więcej widać, kolory są bardziej naturalne.
Moim zdaniem już sam fakt te konsolka wspiera HDR to spore osiągnięcie, gdyż dzięki temu można osiągnąć naprawdę ciekawe efekty, tak dobrze znane ze stacjonarnych konsol. Dla porównania gdyby ktoś chciał wiedzieć czym ten hdr jest, polecam zagrać DiRT na PC z włączonymi detalami na maximum, a później ściągnąć patcha, dzięki któremu można wyłączyć efekt hdr i zobaczyć jaka jest różnica. Dodam tylko że różnica jest kolosalna.
Podrabiany HDR ,milo ,ze graficznie jest dosc blisko pierwszego gacka z kilkoma ficzerami wiecej :] .
Hiki prawie robi sporą różnice . Może za 5 lat :] .
hydzior, podrabiany czy nie, skoro efekt jest do osiągnięcia, to już sposób w jaki konsola go generuje dla potencjalnego gracza nie ma znaczenia, a wizualnie to wydaje mi się że moc gacka jest, może nawet coś ponad. Jak zwykle wszystko w rękach developerów, którzy tak naprawdę pokażą jak bardzo dają sobie rade z hardwerem i ile są z niego w stanie wycisnąć.