INSTANT NEWS, 17 grudnia

Instant News to cotygodniowe zestawienie kilkunastu ciekawych wiadomości, którym nie poświęciliśmy uwagi w oddzielnych newsach. Wszystko to w krótkiej i zwięzłej formie.


Nadchodzi kolejna, ostatnia (w tym roku) duża aktualizacja ARMS, sygnowana numerem 5. Jej główną atrakcją będzie nowa postać, której wizytówkę możecie obejrzeć na powyższym klipie. Uaktualnienie ma zadebiutować jeszcze przed końcem roku.


Deweloperzy z Tequilla Works pracują nad patchem dla Rime. Jak zapewne wiecie (np. z naszej RECENZJI), gra zmaga się z ogromnymi problemami wydajnościowymi, znacznie uprzykrzającymi rozgrywkę. Raul Rubio Munarriz, CEO Tequilla Works zapewnia, że jego zespół w pocie czoła pracuje nad łatką, która rozwiąże problemy switchowej wersji gry. Trzymamy za słowo.


Dragon Quest Builders na Nintendo Switch otrzymał japońską datę premiery. Gra zadebiutuje 1 marca, a w lutym do eShopu trafi jej demo.


Japończycy ze zniecierpliwieniem wyczekują premiery Persony Q2. W najnowszym wydaniu magazynu Famitsu, to własnie Q2 znalazła się na pierwszym miejscu rankingu najbardziej wyczekiwanych premier na konsole Nintendo. Co ciekawe, kolejne miejsca podium zajęły Shin Megami Tensei V i Project Octopath Traveler.

  1. Persona Q2 (3DS) – 284 głosów
  2. Shin Megami Tensei V (Switch) – 179 głosów
  3. Project Octopath Traveler (Switch) – 142 głosy
  4. Dragon Quest XI: Sugisarishi Toki o Motomete (Switch) – 121 głosów
  5. Fire Emblem (Switch) – 110 głosów
  6. Mario Party 100: Mini Game Collection (3DS) – 101 głosów
  7. Yokai Watch Busters 2: Hihou Densetsu Banbaraya (3DS) – poniżej 95 głosów

Adventure Time: Pirates of the Enchiridion zmierza na Switcha. Gra będzie pierwszą produkcją cyklu na „przełączniku” i zaoferuje eksplorację otwartego świata, zupełnie nową historię oraz taktyczny model walki. Premiera wiosną przyszłego roku.


Switch nadal króluje w Japonii. W minionym tygodniu konsola sprzedała się w ponad 160 tysiącach egzemplarzy (wzrost o 40 tysięcy względem poprzedniego zestawienia), zostawiając konkurencję daleko w tyle. Warto zauważyć, że w czołowej dziesiątce najlepiej sprzedających się gier znalazło się miejsce dla aż siedmiu tytułów na konsole Nintendo.

  1. [PS4] Yakuza: Kiwami 2 (Limited Edition Included) (Sega, 12/07/17) – 131,931
  2. [PS4] Earth Defense Force 5 (D3 Publisher, 12/07/17) – 111,075
  3. [3DS] Pokemon Ultra Sun / Ultra Moon (Nintendo, 11/17/17) – 106,094 (1,050,168)
  4. [NSW] Super Mario Odyssey (Nintendo, 10/27/17) – 95,816 (949,470)
  5. [NSW] Splatoon 2 (Nintendo, 07/21/17) – 50,594 (1,460,370)
  6. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo, 04,28,17) – 33,315 (894,553)
  7. [PS4] Kamen Rider: Climax Fighters (Limited Edition Included) (Bandai Namco, 12/07/17) – 21,971
  8. [NSW] Xenoblade Chronicles 2 (Limited Edition Included) (Nintendo, 12/01/17) – 19,678 (117,409)
  9. [3DS] Kirby: Battle Royale (Nintendo, 11/30/17) – 19,325 (47,348)
  10. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Limited Edition Included) (Nintendo, 03/03/17) – 14,342 (682,992)

Odrobina tech-bełkotu na temat nadchodzących portów Bayonetty. Według najnowszych pogłosek, obie części serii zadziałają w rozdzielczości 720p i 60 klatkach na sekundę zarówno w trybie przenośnym jak i w docku. Cyfrowa wersja Bayonetty 2 pożre 12,4 GB, z kolei pierwsza ok. 16 GB. Dla przypomnienia, obie gry zadebiutują już w lutym 2018.


Po miesiącach oczekiwania, Yooka-Laylee w końcu trafiło do cyfrowego sklepiku Nintendo. Produkcja studia Playtonic miała początkowo zadebiutować na Wii U, jednak jakiś czas później projekt przeniesiony został na Switcha, ze względu na ograniczenia sprzętowe pierwszej konsoli. Wszystko wskazuje na to, iż warto było czekać. Według analizy przeprowadzonej przez Digital Foundry, switchowy port Yooka-Laylee to kawał solidnego kodu.

  • Kontrola kamery uległa poprawie,
  • Gra działa w 900p w docku i w 630p w trybie przenośnym (podobnie jak Mario + Rabbids: Kingdom Battle),
  • 30 klatek na sekundę – liczba ta sporadycznie spada, np. w momentach, gdy na ekranie pojawia się duży obszar,
  • Pomimo cięć w jakości tekstur i cieni, port na Switcha nie odstaje znacząco od wersji na Xboksa One i PS4 – wręcz przeciwnie, jest ich bardzo blisko.

Oczywiście nie obyło się bez drobnych potknięć, jak choćby czas ładowania, który ciągnie się nawet 10 sekund dłużej niż na pozostałych konsolach, jednak ogółem ekipa Playtonic spisała się na medal.

2


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!