Puzzle & Dragons X – nowe ficzery, potwory, filmiki z gameplayem

Japońska data premiery kontynuacji wciągającego Puzzle & Dragon Z nieubłaganie nadchodzi, a więc na łamach różnych stron i czasopism otrzymujemy nowe informacje i ciekawostki na temat tych tytułów. CoroCoro zasypało nas ekskluzywnymi filmikami przedstawiającymi fragmenty gier od walki do podróżowania po trójwymiarowym hubworldzie, a Famitsu opublikował w swoim nowym numerze cztery nowe elementy czy mechaniki, które pojawią się w Puzzle & Dragon X oraz nowe potwory dostępne w grach.

Na początek skupmy się na newsach od tego drugiego magazynu:

Nowe elementy w grach

1) Mechanika Cross Drop

Po usunięciu siedmiu lub większej ilości kulek naraz podczas walki, na ekranie pojawi się połyskująca kulka o nazwie Cross Drop. Po usunięciu jej z planszy wywoła ona tak zwany Cross Attack, który zadaje przeciwnikowi znacznie więcej obrażeń niż zwykle.

2) Ważne budynki w mieście

  • W Multi-G gracz będzie mógł uruchomić tryb kooperatywny. Oczywiście, możliwa będzie gra między graczami, którzy posiadają dwie różne wersje tytułu (coś na kształt Pokemon X i Pokemon Y).
  • Dragoza Communications Place pozwoli graczowi na wymianę potworów i kart gildyjnych między sobą. W tym budynku czekać będą też wszystkie prezenty, które otrzymał.
  • W Monster Lab będzie można wzmacniać i ewoluować swoje potwory, a także sprzedać te, które są niepotrzebne. Wzmacnianie polega na scaleniu się ze sobą potwora, którego chcemy ulepszyć z innymi. Po osiągnięciu maksymalnego poziomu stworzenie takie można połączyć z pewnymi składnikami, aby je wyewoluować.

3) Ostateczna Ewolucja

Każdy z trzech potworków, które gracz otrzymuje na początku gry, posiada czwartą, Ostateczną Ewolucję… które na razie nie zostały ujawnione. Prawdopodobnie jednak będą jednymi z najsilniejszych stworków w grze.

4) Sześć zbroi Tamazo

W grze będzie można scalić się za pomocą specjalnej zbroi z niektórymi potworami dostępnymi w grze, aby uwolnić specjalny atak dewastujący wszystkich przeciwników lub pomagający graczowi. Oto kilka z nich:

  • Tamazo x Izanagi: zdolność Oddechu Stwórcy – zadaje wrogowi obrażenia równe trzydziestokrotności Siły Ataku. Podwaja siłę ataków typu boskiego na jedną turę.
  • Tamazo x Lucifer: zdolność Anielskiego Rozkazu – redukuje twoje HP do 1, ale zadaje nieprzyjacielowi obrażenia typu mrocznego aż sto razy większe od normalnej Siły Ataku!
  • Tamazo x Amateratsu Ookami: zdolność Leczącego Światła – odnawia całe HP i regeneruje równowartość dwóch tur statusu Związania.
  • Tamazo x Zeus: zdolność Boskiego Gniewu – redukuje HP przeciwnika o 35%.
  • Tamazo x Gadius: zdolność Jutrzenkowej Zmiany – wytwarza po trzy kulki Ognia, Światła, Mroku czy Leczenia.
  • Tamazo x Sonia: zdolność Wezwania Smoczej Formacji Ognia i Mroki – zamienia wszystkie kulki na planszy na te o żywiole Ognia i Mroku.

Potwory

Jak w Pokemonach, w Puzzle & Dragons X niektóre z potworów są ekskluzywne dla wybranej wersji gry. Famitsu poinformowało nas, jakie będą ostatnie ewolucje tych potworów:

  • God Chapter: Sakuya, Tsukuyomi, Amaterasu Ookami, Susanoo no Mikoto, Lucifer
  • Dragon Chapter: Zerog Infinity, Avalon Drake, Hi no Kagutsuchi, Typhon, Yamata no Orochi

Dodatkowo po wydaniu gry będą dodane potężne Potwory Przyjścia, takie jak Zeus, Athena, Beelzebub czy jedyny w swoim rodzaju Satan. Swoją drogą – te potworki bardziej brzmią jak demony z kolejnego Shin Megami Tensei niż z kolorowej gry logicznej…

Inne wiadomości

Czasopismo udostępniło nazwy niektórych z lokacji, do których będzie można się wybrać na Dragoza Island. Oto one:

  • Region Leśny – Las Woodmir
  • Region Ognisty – Góry Erebna
  • Region Wodny – Łąki Linus i Lodowiec Kaskady
  • Region Światła – Pustynia Wydmowa
  • Region Mroku – Bagna Greyyard

W dodatku, na wyspie ma być kilka różnych sekretnych obszarów.

Na sam koniec otrzymaliśmy mały teaser przedstawiający „VS”, sugerując, że w następnym numerze Famitsu przeczytamy o trybie walki między graczami.

Filmiki od CoroCoro

1) Walka z normalnymi przeciwnikami i z bossami

2) Spacerowanie po mieście, przedstawienie otoczenia i budynków

3), 4) – tryb kooperatywny, Zbroja Dusz, Grand Boss

Dodaj komentarz