NIS America zamierza aktywnie wspierać Switcha

Nihon Falcom na razie obstaje przy maszynkach Sony

NIS America nie była obecna na 3DS-ie i Wii U praktycznie wcale, ale w przypadku Switcha jest inaczej – firma wydała już na hybrydę Ninny Disgaeę 5 Complete oraz Touhou Kobuto V: Burst Battle i ma w planach opublikować trzy kolejne tytuły na początku przyszłego roku.

W wywiadze dla magazynu MCV prezes firmy Takuro Yamashita przyznał, że sprzedaż Disgaei 5 Complete na Switchu „była bardzo, bardzo dobra”, a „switchowy rynek będzie tylko rósł i stawał się silniejszy”. Obok PS4 i PC, Switch ma być najważniejszym rynkiem NIS w najbliższym czasie, zaś aktywność firmy na Vicie będzie powoli wygaszana.

Oto pełna wypowiedź Yamashity:

Disgaea oryginalnie pojawiła się na PS4, a półtora roku później wyszła na Switcha i jej sprzedaż była bardzo, bardzo dobra. Obecnie PS Vita powoli znika z rynku, ale Switch jest bardzo silny. Jedna z rzeczy, która za tym przemawia, to możliwość grania w trybie przenośnym, więc jako korporacja zamierzamy wydawać gry na PS4, Steama i Switcha, gdyż w następnych dwóch latach switchowy rynek będzie tylko rósł i stawał się silniejszy.

Definitywnie czuć, że Nintendo nie chce przegrać z Sony. Naprawdę zmienili swoje podejście, więc myślę, że rynek gier wideo stanie się bardzo interesujący w najbliższym czasie. Nadal będziemy wspierać Vitę tytułami cyfrowymi, ale bardzo prawdopodobne, że ostatnimi fizycznymi grami na tę konsolę od naszej firmy będą Ys VIII oraz Danganronpa V3.

Inne zdanie ma Nihon Falcom, studio odpowiedzialne za takie serie jak Ys czy The Legend of Heroes. Jego szef Toshihiro Kondo uważa, że na razie lepiej poczekać na rozwój sytuacji, gdyż nie jest pewien, czy fani tytułów firmy chętnie przerzucą się na Switcha z PS4 i Vity, które są obecnie najważniejszymi platformami dla Falcomu. Kondo dodał jednak, że jeśli ktoś ma interesujący pomysł na grę na Switcha, jego studio chętnie podejmie się jego realizacji.

Pełną wypowiedź Kondy przeczytacie poniżej:

Tradycyjnie Nihon Falcom zawsze był deweloperem gier na PC, który nie tworzył tytułów na rynek każualowy, a dla graczy hardkorowych. Gdzie jest ten rynek dziś? Odpowiedź to PS4.

Switch odnosi sukcesy, ale nie ma pewności, że nasi fani graliby w naszej gry na Switchu już teraz. Obserwowanie na czym grają nasi fani zawsze było dla nas ważne i choć sądzimy, że wielu naszych fanów posiadało 3DS-a, byli gracze pecetowi kierują się raczej ku gadżetom i maszynkom o większej mocy, oferowanym przez Sony. Po rozważeniu za i przeciw zdecydowaliśmy, że jest bardziej prawdopodobne, iż ludzie, którzy lubią nasze gry, chcieliby w nie zagrać na konsolach Sony.

Dodaj komentarz