Yoku’s Island Express jako połączenie platformówki z pinballem

6

Jeśli spojrzymy na opis gatunku przedstawiony przez developera Villa Gorilla w swojej najnowszej produkcji – Yoku’s Island Express: „open world/metroidvania-style pinball adventure” czyli po mojemu – „otwarty świat w stylu metroidvania z mechaniką kulki odbijanej dwoma łapkami a więc pinballa i na dodatek z wątkiem przygodowym” to … pewnie wszyscy pukniemy się w czoło bo ewidentnie ktoś nas chce naciągnąć tym PR-owym bełkotem.

A jednak, mimo że brzmi to dosyć abstrakcyjnie i moim zdaniem lekko naciąganie, to po obejrzeniu trailera przyznaję, że pomysł połączenia klasycznej platformówki z typowym pinballem naprawdę może się udać. Trzymam kciuki i zapisuję na liście tytułów do śledzenia.

Poniżej premierowy zwiastun z Yoku’s Island Express. Gra ukaże się na PC i wszystkie konsole nowej generacji w tym oczywiście na Nintendo Switch na przełomie roku 2017/18.

PODZIEL SIĘ

Zagrywa od lat 80 w w budach z automatami. Wielbiciel demosceny i wszystkiego z oldskool w tytule. Twórca kilku serwisów związanych z klasyką i grami m.in. emu#dreams i skizo.org. Obecnie wyłącznie mynintendo.pl (dawniej my3ds.pl)

6 komentarzy

  1. sanitariusz (171 komentarzy) w dniu:

    Pomysł nie jest nowy. Choćby Sonic Spinball czy może nie identyczny ale ze wspólnymi cechami Adventure Pinball Forgotten Island.

  2. hater (127 komentarzy) w dniu:

    Adventure Pinball to równie dobry przykład co pinball z windowsa 98. Nie umniejszając, obie gry mi się podobały.
    Za to ten Sonic rzeczywiście fajny… ale pomysł trochę na odwrót. Bo w sonicu masz pinballa z bohaterem który może chodzić po planszy, a tu masz platformówkę z bohaterem jako kulką. Już mi się bardziej ten yoku’s island kojarzy jakoś z locoroco. Niemniej sonica chętnie ogarnąłbym jakbym miał szansę.

  3. skizo (231 komentarzy) w dniu:

    Adventure Pinball Forgotten Island – nie zanałem, ale nie gram na PC :( Wygląda ciekawie jednak widok jest zawsze z tego co widzę z lotu ptaka, a w Yoku będzie typowy platformer 2D lewo/prawo i na dodatek z „misjami” typowymi dla metroidvani czyli wróc po więcej trzy razy w to samo miejsce. Ogólnie nie cierpiełem tego schematu na 8bitowych kompach, ale wraz z castlevanią i metroidem zmieniłem zdanie.

    Natomiast, faktycznie Sonic Spinball był tu zapewnie głównym inspiratorem :) Swoją drogą nigdy nie ukończyłem i chyba czas nadrobić zaległości.

Zostaw komentarz

Aby dodać komentarz musisz się zalogować. | Zaloguj się | Jeszcze nie masz konta? Zarejestruj sie!


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!