Kartridże z grami o pojemności do 8 GB!?

Nintendo-3DS-Game-Card

W sieci pojawiły się informacje (plotki?) jakoby firma Macronix,  odpowiedzialna za produkcję kartridży do Nintendo 3DS poinformowała, że maksymalna pojemność jaką na dzień dzisiejszy obsłuży konsola to aż … 8 GB!

Jest to zdecydowanie więcej (proporcjonalnie) niż do tej pory oferowało nam Nintendo na poprzednich konsolach. Mam nadzieję, że developerzy nie będą nadmiernie wykorzystywać tej pojemności – dla przykładu Wind Waker zajmuje 1.3GB – i wpychać na kartridż „zapchajdziury”.

Zapewne też, w zależności od pojemności, będzie dane nam zapłacić za daną grę. Czyżby czekały nas czasy „rip-fixów” dla konsol przenośnych Nintendo? Czekamy na oficjalne potwierdzenie tej informacji, bo jak na razie oficjalna informacja od Nintendo mówi o maksymalnej pojemności 2 GB, na starcie konsoli.

Brak komentarzy

  1. Pamiętajcie (dopisałem do njusa), że Nintendo oficjalnie potwierdziło kartridże o pojemności do 2GB i moim zdaniem to zupełnie wystarczy. Być może znajdą się jakieś perełki wymagające większej pojemności (jakieś mega wypasione gry audio-wideo albo zestawy z filmami 3D) ale raczej na pewno nie nastąpi to szybko.

  2. 8 GB dla konsolki następnej generacji to dużo? Chyba sobie jaja robicie. Gdy w chwili obecnej 8GB karty SD sensownych firm kosztują 35zł na allegro… Czym tu się podniecać? Nie rozumiem zupełnie. To było oczywiste. Jeśli pojemności zabraknie zawsze można ją zwiększyć. News to by był, jakby nintendo ograniczyło pojemność np. do 1 GB.

  3. Tylko co to za porównanie? 6 lat minęło od wydania PSP i DSa. Nie zauważyłeś jak szybko zmienia się technologia? 6 lat temu przenośne 1.3GB to było coś. Wtedy karty pamięci to było coś. Niedługo po premierze tych konsoli wydano Sony Ericssona K750i z dołączoną kartą 64MB i to było coś.

    Pamiętam, że jeszcze w polsce już jakiś czas po premierze tego telefonu karty MS Pro Duo 256MB kosztowały prawie 200zł. Więc 1.3GB w psp to była pojemność nieziemska. Teraz nowy DS będzie miał kartdridże o pojemności 3x mniejszej karty SD za 35zł. No rzeczywiście – mega szał.

    Takie możemy robić porównania, produkt w stosunku do obecnych czasów, a nie do produktu poprzedniego. Gdybyśmy dostali tylko 1GB też byśmy się podniecali, bo DS miał 8x mniej? Chyba nie, bo w dzisiejszych czasach to jest bardzo mało. 6 lat w IT to ogrom czasu, zmiany są ogromne…

  4. To są dwa całkowicie różne światy. 8GB na nośnik do konsoli, w dodatku przenośnej, to nawet jak na te czasy baaardzoo dużo. Do czego mamy porównywać nośniki, jak nie do jego poprzedniczek? W dodatku po Twojej wypowiedzi mogę spokojnie stwierdzić brak czytania ze zrozumieniem, a co najmniej brak czytania z dokładnością. ^^ Koniec dyskusji na ten temat, porównywanie kartridży do SD jest… prosto mówiąc chore, bo SD nie jest oficjalnym nośnikiem dla żadnej konsoli.

    post scriptum : oczywiście pisząc tego komenta nie miałem w żadnym stopniu na myśli obrażania Cię, lecz jedynie może brutalne podkreślenie różności produktów, które porównujesz.

  5. Jakie inne światy i jakie chore? Kartdridże i karty SD to pamięci flash. Ta sama technologia, różnią się tylko wymiarami. Czyli procesorów konsoli przenośnych też nie możemy porównynwać do obecnych telefonów, bo telefony to nie konsole? Dziwny, niezrozumiały dla mnie tok rozumowania. Skoro mniejsze, przenośne urządzenia nie stworzone do grania mają lepsze procesory, to chyba porównywanie do nich większej konsoli przenośnej jest naturalne, co nie?

  6. Sorka ale Sd to standard produkowany masowo przez mase producentow. Stad szczegolnie ta taniosc. Do tego pamiec w kartach do ds’a jest tylko do odczytu i nie jest to samo co typowy flash w kartach pamieci. Do tego 8GB to przerost formy nad trescia . Obstawiam ze dane gier nie zajma wiecej niz 1GB a przerywniki filmowe nie beda w super rozdzielczosci i do tego hardware jest zbyt slaby na kodowanie ich w super wysokim bitrate’cie. Czyli takze za duzo one nie beda one zajmowac.

Dodaj komentarz