Instant News #40

Zapowiedzi, zwiastuny i ciekawe informacje - a wszystko to w pigułce

Instant News to cotygodniowe zestawienie kilkunastu ciekawych wiadomości, którym nie poświęciliśmy uwagi w oddzielnych newsach. Wszystko to w krótkiej i zwięzłej formie.


Porażka Wii U kluczem do sukcesu Switcha? Taką opinię wyraził Reggie Fils-Aimé w wywiadzie dla CNN.

Amerykanin uważa, że tym razem, w przeciwieństwie do Wii U, Nintendo właściwie zareklamowało swój nowy sprzęt:

Ciężko pracowaliśmy, by jasno pokazać, jaką propozycją jest Nintendo Switch. To system domowy, który można zabrać ze sobą, grać na nim gdziekolwiek z kimkolwiek, i to owocuje.

Reggie przyznał również, że w przypadku Wii U przerwy pomiędzy poszczególnymi dużymi premierami były zbyt długie. W wypadku Switcha zmieniło się to i ma wyglądać podobnie także w przyszłości:

Wysłaliśmy jasny komunikat – zasypywanie Nintendo Switcha kolejnymi premierami to podstawa.

Na koniec prezes Nintendo of America dodał, że Switch otrzymał już wiele gier od deweloperów third-party, czego nie udało się uzyskać w przypadku Wii U:

Czy weźmiemy pod uwagę wielkie korporacje jak Electronic Arts, czy małych, niezależnych deweloperów – potrzebujemy tych firm, by tworzyły dla nas gry. Tak jest w przypadku Nintendo Switcha.


W wywiadzie dla serwisu Game Informer dyrektor Xenoblade Chronicles 2 Tetsuya Takahashi wypowiedział się na temat stylu graficznego i skupienia się na fabule w przypadku nowej gry Monolith Softu.

Jeśli chodzi o grafikę, studio postawiło na bardziej „animcowy” styl, by łatwiej pokazać emocje postaci:

Czuliśmy, że w przypadku Xenoblade Chronicles 1 i X twarze postaci były dość sztywne. Bardzo chcieliśmy skupić się bardziej na mimice twarzy i uczynieniu postaci bardziej ekspresyjnymi, dlatego podążyliśmy właśnie w kierunku, który bardziej przypomina japońskie animacje.

Takahashi powiedział także nieco o powrocie do rozgrywki nastawionej na fabułę znanej z pierwszego Xenoblade’a:

Ponieważ gra jest nastawiona na historię, nie sądzę, by otwarty świat był właściwym rozwiązaniem. Czuję, że zdołaliśmy stworzyć grę ze światem, który naprawdę dobrze wspiera fabularny aspekt pozycji. Jeśli porównasz ją z pierwszym Xenobladem, jest wiele miejsc i światów do zwiedzenia, ale jeśli popatrzysz tylko na powierzchnię, może się wydawać, że świat jest mniejszy niż w Xenoblade Chronicles X. Jak jednakże wspominałem, nie sądzę, by tak ogromna przestrzeń była potrzebna, więc zamiast skupiać się na rozroście powierzchni możliwej do eksplorowania pomyśleliśmy, że bardziej istotne jest zwiększenie różnorodności i wypakowanie lokacji obiektami, by gracze mogli cieszyć się zmieniającymi się krajobrazami podczas przemierzania tego świata.

Jak możesz się spodziewać albo nie, na ukończenie gry potrzeba wiele czasu. Jeśli skupisz się na głównej historii, zajmie ci ona tyle czasu, co ta z pierwszego Xenoblade’a, ale podobnie jak w poprzednich tytułach z serii Xeno granie tylko w główną historię może spowodować, że napotkasz bossa lub przeciwnika, który jest nieco zbyt ciężki lub nawet o wiele za ciężki do pokonania. Zalecam zbaczanie z głównej ścieżki, poświęcanie czasu na eksplorację różnych miejscówek, pokonywanie potworów, zbieranie przedmiotów, podnoszenie poziomu bohaterów i wykonywanie zadań.


W najbliższym tygodniu do eShopu trafią:

14 listopada:

  • Rocket League, gra sportowa przypominająca piłkę nożną z atomowymi samochodami. Cena w eShopie: 19,99 dolara. TRAILER
  • L.A. Noire, odświeżona wersja gry detektywistycznej z 2011 roku. Cena w eShopie: 219,90 zł. TRAILER

16 listopada:

  • Unbox: Newbie’s Adventure, platformówka 3D, w której kierujemy paczką pocztową. Cena w eShopie: 106 zł. TRAILER

17 listopada:

  • The Elder Scrolls V: Skyrim, port znanego RPG-a od Bethesdy. Cena w eShopie: 249,80 zł. TRAILER
  • Pokémon Ultra Sun i Pokémon Ultra Moon, napakowane dodatkową zawartością, ulepszone wersje gier z siódmej generacji. Cena w eShopie: 189,80 zł. TRAILER
  • RiME, gra action-adventure czerpiąca inspirację z Zeldy i tytułów studia Team ICO. Cena w eShopie: 34,99 euro. TRAILER
  • Ginger: Beyond the Crystal, platformówka 3D z elementami zaczerpniętymi z innych gatunków. TRAILER
  • RIVE: Ultimate Edition, najlepsza edycja twin-stick shootera w stylistyce sci-fi. Cena w eShopie: 60 zł. TRAILER

Ubisoft opublikował raport finansowy obejmujący 6 pierwszych miesięcy roku fiskalnego 2017/18 (kwiecień – wrzesień 2017). Wynika z niego, że dwie wydane w tym okresie pozycje na Switcha – Mario + Rabbids Kingdom Battle oraz Rayman Legends: Definitive Edition – odpowiadają za 12% sprzedaży francuskiej firmy. Jeśli wziąć pod uwagę drugi kwartał rzeczonego roku fiskalnego, będzie to 19% – to więcej, niż wygenerowało PC (15%) i prawie tyle samo, co Xbox One (20%).


Monster Hunter World na Switchu? Jeden z dyrektorów gry Kaname Fujioka jest sceptyczny, ale nie wyklucza, że Capcom wyda na Switcha jakąś grę z serii (poza dostępnym jedynie w Japonii Monster Hunterem XX, z którego sprzedaży Capcom jest zadowolony):

W tej chwili nie mamy na ten temat nic do powiedzenia. Nie ma miejsca na hasło takie jak „przenosimy grę na konsolę Nintendo”. Przypomnę to, co już powiedzieliśmy – nasza myśl to dostarczenie produktu perfekcyjnie przystosowanego do sprzętu. Możliwość zaadaptowania Monster Huntera do tych platform [PS4, XONE i PC – przyp. red.] była naszym celem od samego początku – przystosowanie gry do innych platform tym razem nie zadziała. W przyszłości zastanowimy się jednak nad tym, jak zaadaptować serię do takiej konsoli jak Switch.


Fizyczna wersja WWE 2K18 na Switcha będzie wymagać pobrania 24 gigabajtów danych na kartę Micro SD. Cała gra ma zajmować około 32 gigabajty, więc 2K Games prawdopodobnie użyje kart o pojemności 8 GB z powodu oszczędności.


16 listopada Fire Emblem Warriors otrzyma łatkę 1.2, która wprowadzi do gry system „Disrobe”. Jeśli dana postać będzie atakowana bronią z atrybutem „Armour Piercer Blow”, jej defensywa oraz ogólna odporność spadnie. Jeśli stan ten dopadnie postaci Rowana lub Lianny, ich zbroja zostanie zniszczona. Oboje protagonistów pozycji dostanie także nowe zbroje, zwane odpowiednio Gold Prince oraz Gold Princess.

Patch wprowadzi także nowe błogosławieństwa w świątyni oraz opcję sprzedaży wielu przedmiotów jednocześnie.


Druga paczka DLC do Breath of the Wild zwana Champions’ Ballad prawdopodobnie zadebiutuje w grudniu. Wskazuje na to europejska eShopowa strona dodatku, na której znalazł się zapis wskazujący na premierę w ostatnim miesiącu tego roku.


Na japońskim koncie twitterowym ARMS pojawił się pierwszy obrazek z nowej planszy. Ma ona znajdować się w ruinach położonych głęboko w środku lasu, które były miejscem zmagań ARMS w przeszłości. W sieci pojawiły się sugestie (podparte danymi wykopanymi przez dataminerów), że wraz z nową planszą w grze znajdzie się nowy zawodnik.


Studio Grezzo zatrudnia nowych pracowników, kusząc ich pracą nad nowym projektem „legendą”. W logu znajduje się liczba dwa, więc można przypuszczać, że chodzi o sequel Ever Oasis, ostatniej gry studia, choć oczywiście są to tylko domysły – może być to na przykład port jednej z części serii The Legend of Zelda, w których specjalizuje się Grezzo.


Has-Been Heroes dostało spory, darmowy update. W jego skład wchodzi 8 nowych Young Heroes do odblokowania, nowy region „Sky Temple”, ponad 120 świeżych czarów i 150 przedmiotów. Ponadto dodano dwa nowe tryby gry: „Challenge Mode” i „Seed Mode”. Ten pierwszy to trudne starcia, których wygranie odblokuje kolejnych Young Heroes, zaś ten drugi pozwala na porównywanie czasów przejścia danych etapów pomiędzy graczami.

instant news #40

6 komentarzy

  1. Lipton z tym Monster Hunterem. Nawet jeżeli Capcom zdecyduje się na stworzenie jakiejś odsłony dla Switcha, to pewnie zobaczymy ją nie prędzej niż za jakieś 3 lata. Nie to żeby ten nowy MH na PS4/XO mnie uwierał, bo sam PS4 też mam, tylko boli mnie to że mi ciężko wygospodarować tyle czasu żeby usiąść przez telewizorem z padem w łapie na tą godzinę-dwie. Z handheldem zawsze jakoś prościej…

Dodaj komentarz