Gry z GameCube’a w Wirtualnej Konsoli Switcha? Coś jest na rzeczy

Yoshiaki Koizumi nie potwierdza, ale też nie zaprzecza

f811114f8a813099b637db8dc497ba72

Wii U odpalało gry ze wszystkich stacjonarek Nintendo. Prócz jednej – GameCube’a. Wiele osób zastanawiało się (i wiele zapewne zastanawia się nadal), czy na Switchu, w ramach usługi Virtual Console, możliwe będzie granie w niektóre hity z „Kostki”.

Jeszcze w tamtym roku Eurogamer twierdził, że tak się w istocie stanie, a teraz samo Nintendo może nie potwierdza tych informacji, ale daje dość jasno do zrozumienia, że coś jest na rzeczy. W wywiadzie udzielonym francuskiemu outletowi Melty Yoshiaki Koizumi, jeden z głównych pracowników Nintendo odpowiedzialnych za nową konsolę firmy stwierdził, że nic oficjalnego powiedzieć nie może, ale zaprzeczyć – też nie.

Nie możemy udzielić konkretnej odpowiedzi, gdyż nie mamy nic do ogłoszenia w tym momencie. Ale jedno mogę ci powiedzieć: pracujemy nad czymś w tym kierunku.

Co z analogowymi triggerami, których zabraknie w Joy-Conach? Koizumi nie wyklucza, że na rynku pojawią się wymienne kontrolery dostosowane do gier z GameCube’a korzystających z ich dobrodziejstwa, które włożymy do konsoli zamiast tych podstawowych.

Brak komentarzy

  1. Wszyskie gry jakie wymieniłes wyszły na Wii / Wii U wiec jest szansa.

    Kurcze troche mnie martwi czemu oni znowu zrezygnowali z analogowych triggerów. Samochodówki na tym ucierpią znowu. W Wyscigi podłączonym Pro Controllerem od Wii U gra mi sie słabo w porównaniu do pada np od XOne a Pro Controller jest to z kolei najlepszy pad do innych gier np do bijatyk – gram nimczesto w Killer Instinct

  2. Tak po prawdzie, on w tym wywiadzie powiedział trochę co innego. Napisał jedynie, że ZDAJE sobie sprawę, że triggery byłyby problemem gdyby chcieli dodać gry z GC do VC (plus kilka pomysłów jak można by to obejść), ale nigdzie nie sugerował, że coś jest na rzeczy. Coś jak reggie ponoć paręlat temu, gdy powiedział, że zdaje sobie sprawę, iż wiele osób chciałoby gry z GC na WiiU, ale tyle, nie poszły za tym żadne czyny. Nie przesadzałbym więc z optymizmem, bo skończy się jak z plotkami laury kate dale 😛 (na marginesie, nadal jestem rozczarowany że nie zapowiedziano portu smasha oraz Xenoblade X na switcha :< )

  3. elektronika spokojnie uciągłaby – już poprzednia Tegra K1 (64bit) rewelacyjnie emulowała (kosci 32 bitowe miały wspacie tylko dla 1 z 4 rdzeni w emulatorze dlatego akurat tam kulało)
    Nawet WiiU spokojnie mogło obsłuzyc te gry – tym bardziej ze działały gry z Wii które to było niczym innym jak Gamecube z podkręconymi o 50% zegarami

  4. @MOBOR no nie wiem na mocnym PC Dolphin potrafi niezle obciazac procka i GPU ktore sa o wiele mocniejsze niz to co mamy w Tegrze wiec to nie takie oczywiste. Wii U miało architekture PowerPC tak jak Wii/GC ale też PS3 które jest ciężkie do zemulowania na PS4. Oczywiście nie wykluczone ze da się przenieść łatwo na nową architekture – udało sie to kiedyś Apple przy przesiadce z PowerPC na x86 i ostatnio M$ przy emulacji gier z X360 na XOne

  5. Człowieku – wiem co piszę. Mam tablet Nvidia Shield K1 z Tegrą K1,
    Odpalałem na tym SMS – szło w 20 fps ale jak podałem – tylko dlatego że emu wykorzystuje tylko 1 z 4 rdzeni tej 32bitowej platformy. Nie wierzysz? To popatrz na Mario Karta https://www.youtube.com/watch?v=cBpYuHFMNB0&list=PLJdg7_ANAli1P1cRXORETlqmcU_8-L3Hz&index=3
    Tu akurat dźwięk się przycinał ale tak jak powiedziałem – jest to spowodowane brakiem optymalizacji emulatora dla multicore a nie brakiem wydajności tabletu
    Nvidia SHield TV na Tegrze X1 ma rdzenie 64 bitowe, tam emulator odpala gry z gacka na 200%

  6. @MOBOR Jestem zaskoczony bo pamietam jak mi na i5 2500K (niekręconym) z GTX 560Ti kiedys potrafiły chrupać gry z Wii

    Jestem zaskoczony ale pozytywnie i ciesze sie ze nawet Dolphin daje rady na Tegrze nie mowiac juz o oficjalnym emulatorze od Nintendo ktory wyglada na to ze na 99% moze zostac wydany

Dodaj komentarz