Wygięte Switche #BENDGATE

Łącznie w temacie 28 odpowiedzi.
  • 
    #99926

    Sent
    Participant
    Postów: 263

    @emczer tak kończąc offtop – pierwszy rok wyglądał właśnie najgorzej, ze względu na źle zaprojektowaną sekcję zasilania, która grzała się niemiłosiernie. Problemy rozwiązała dopiero któraś rewizja oraz wprowadzenie niższego procesu technologicznego. Nie zmienia to jednak faktu, że konsola ostro utarła nosa sony :P

    
    #99933

    kaspychala
    Participant
    Postów: 7

    @helganin Spoko, przynajmniej wszedłeś w temat i teraz przed kupnem sprawdzisz konsole, czy aby na pewno jest prosta :P Ja to sprawdzałem właśnie czy się uruchamia i czy nie ma martwych pikseli, kto by się spodziewał, że Switch może być wygięty :D
    Wciąż też czekam za swoim egzemplarzem, wczoraj dzwoniłem do komputronika i facet powiedział, że konsola została już wysłana do producenta, także jeszcze z 2 tygodnie przede mną :/

    
    #99934

    Xeonary
    Participant
    Postów: 56

    @helganin Spoko, przynajmniej wszedłeś w temat i teraz przed kupnem sprawdzisz konsole, czy aby na pewno jest prosta :P Ja to sprawdzałem właśnie czy się uruchamia i czy nie ma martwych pikseli, kto by się spodziewał, że Switch może być wygięty :D Wciąż też czekam za swoim egzemplarzem, wczoraj dzwoniłem do komputronika i facet powiedział, że konsola została już wysłana do producenta, także jeszcze z 2 tygodnie przede mną :/

    W komputroniku pozwolili Ci przed zakupem odpakować i odpalić konsolę? :P

    
    #99960

    kaspychala
    Participant
    Postów: 7

    @xeonary
    Tak, nie bylo problemu. Potem dostałem pieczątkę, że sprzęt został sprawdzony przed kupnem :)

    
    #99976
    helganin
    helganin
    Participant
    Postów: 35

    Jutro konsolę będę miał i napisze co jest nie tak u mnie :D
    Taka ciekawostka że wszędzie dają rok gwarancji (niby jest rękojmia na 2 rok ale to juz różnie działa) na konsole a Joystick jest oficjalnym partnerem i daje 2 lata.

    
    #99990
    emczer
    emczer
    Moderator
    Postów: 926

    Tam, gdzie dają 1 rok gwarancji, to weź tego nawet poważnie nie traktuj.
    W ogóle niby gdzie Ci rok dawali? Konkrety, a nie ogólniki mi tu rzucasz. Będę piętnował i wyśmiewał takich sprzedawców.

    UE wymusza 2 lata gwarancji na sprzęt nowy, kto robi inaczej sprzedaje ch. wie co i po co. Pewnie zwrot gwarancyjny/używka, gdzie sam jest gwarantem i w razie co się wypnie, bo pieczątki na karcie gwarancyjnej brak… :D

    I mówiłem, że jak chcesz kupować, to w normalnych sklepach, jak HDM i KiG, bo te dwa sklepy dystrybutor nasz ceni najbardziej. Dżojstik jest spoko, ale boję się myśleć jakie inne oferują rok gwarancji.

    NNID: emczer
    FC: 3626-0905-9400

    
    #99995

    Xeonary
    Participant
    Postów: 56

    Saturn / Mediamarkt oferują rok gwarancji na Switche i 3DS (sam tam kupiłem). Choć jak coś się stanie po roku to i tak się będę domagał naprawy z tytułu rękojmi bo się należy zgodnie z prawem.

    
    #100003
    emczer
    emczer
    Moderator
    Postów: 926

    O masakra… To nawet nie wiedziałem, że taka żenująca sytuacja tam jest… :D
    Aż kiedyś przy okazji podejdę u siebie i sprawdzę.

    Tak tylko też napiszę, że NASZ dystrybutor nie zaopatruje komputroników i tej całej reszty – to robi inna spółka, a nie nasze czeskie CQE.

    CQE jest jakie jest, ale wolę ich wspierać, jak te pomylone rtv/agd markety z ich chorymi cenami.

    NNID: emczer
    FC: 3626-0905-9400

    
    #100012
    mobor
    mobor
    Participant
    Postów: 131

    Gwarancja jest obowiązkiem sprzedawcy a nie producenta i wynosi na terenie UE 2 lata
    Przez pierwszy rok za naprawę konsoli oddanej na gwarancji do sprzedawcy płaci Nintendo
    W drugim roku w każdym przypadku- obojętnie gdzie kupimy sprzęt- również oddajemy go do sprzedawcy
    Teraz to Sprzedawca we własnym zakresie usuwa usterkę (sam pokrywa koszty usuniecia wady) Może skorzystać z serwisu producenta lub własnego ew wymienić towar co jest baaardzo rzadkie bo oznacza gigantyczne straty

    Sam przerabiałem niedawno ten temat w Euro RTV AGd
    W aparacie foto z wysokiej pułki padła płyta głowna. Nie było szans na wymianę bo naprawa była dla sprzedawcy tansza (choć i tak zapewne stanowiła jakieś 70% ceny nowego sprzętu).
    Możemy się na taki wariant nie zgodzić – w takim wypadku dostajemy sprzęt z powrotem (nienaprawiony) i idziemy do sądu na własną rękę próbując wywalczyć interesujące nas rozstrzygnięcie. Przepisy są bowiem bardzo nieprecyzyjne w kontekście tego co, kiedy i komu przysługuje a co nie
    W sądzie musimy opłacić rozprawę, rzeczoznawcę i zastępstwo procesowe….i liczyć że dopisze nam szczęście bo sędzia podzieli nasze zdanie a nie strony przeciwnej. Droga przez mękę

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 6 miesiące temu przez mobor mobor.
    
    #100028
    helganin
    helganin
    Participant
    Postów: 35

    Mam konsole. Teraz ją właśnie sprawdzam.
    Brak wypalonych pikseli. Konsola prosta. Joy cony nie ruszają się po włożeniu do „tableta”. Konsola działa dobrze. Kartę z grą odczytuje. Nie ma żadnych artefaktów.
    Jutro mam urlop więc konsola będzie w ruchu. Dam jej kilka sesji po 5h to zobaczymy jak będzie dalej.

    Nie wkładałem do stacji dokującej jeszcze więc nie wiem czy rysuje ekran itd, sprawdzę to napisze :P

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 6 miesiące temu przez helganin helganin.
    
    #100063

    monry
    Participant
    Postów: 30

    Ludzie, opanujcie się. Jak już się wypowiadacie na forum, to chociaż zweryfikujcie to, o czym piszecie. Gwarancja producenta to gwarancja producenta, może trwać rok, dwa, a może i wcale (jest ona dobrą wolą producenta, realizowana w sposób opisany w karcie gwarancyjnej). To o czym mówicie to odpowiedzialność sprzedawcy i faktycznie ona jest określona prawnie na 2 lata, przy czym po upływie roku to do klienta należy udowodnienie, że wada występowała już w momencie zakupu. W ramach odpowiedzialności sprzedawcy możemy też żądać zarówno naprawy, jak i wymiany na nowy, ale sprzedawca nie musi się zgodzić i może zamiast wymiany zaproponować nam naprawę.
    A co do samej gwarancji producenta w przypadku Switcha – potwierdzałem to dzisiaj mailowo z CQE i jest udzielana na okres 2 lat. Podstawą realizacji jest paragon fiskalny (dobrze jest więc go skserować w razie wyblaknięcia). Jeśli chodzi o 3DS-a to gwarancja również jest na 2 lata.

    
    #101260

    kaspychala
    Participant
    Postów: 7

    Switch wrócił wczoraj, dokładnie w 30 dniu roboczym.
    Cała konsola została wymieniona + joycony, które miałem wadliwe. Tym razem bez niemiłych niespodzianek, konsola jest prosta, a joycony działają tak jak powinny :)
    Na plus fakt, że nie zignorowali mojej foli na ekran i do pudełka wrzucili nową, bardzo miłe zaskoczenie.
    Jeśli chodzi o samą obsługę komputronika to mogę to określić tak:
    „Przepraszamy, że tak długo to trwało, ale konsola była serwisowana w Ameryce, stąd to opóźnienie”
    Otwieram pudełko a w środku protokół naprawy prosto z sąsiednich Czech… facepalm.

    
    #101262
    emczer
    emczer
    Moderator
    Postów: 926

    No to miło słyszeć, że CQE dało radę, a komputronik dalej ten sam… :)

    Ciesz się konsolą teraz, jak powinieneś od początku. :)

    NNID: emczer
    FC: 3626-0905-9400

Łącznie w temacie 28 odpowiedzi.

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.

Login:  

Hasło:  

  lub Załóż konto

Nie masz konta? Zarejestruj sie