[E3’2017] Samus Aran powraca!

5

Takiego obrotu spraw nie spodziewał się chyba nikt. Podczas gdy wszyscy zdawali się godzić z faktem, że Nintendo spycha serię Metroid na drugi plan, wczorajszy stream Nintendo Spotlight przygotowany specjalnie z okazji targów E3 pokazał, iż rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Doczekaliśmy się bowiem dwóch dużych zapowiedzi dedykowanych nie tylko Switchowi. W postać złotowłosej łowczyni wcielą się również fani 3DS-a!

Metroid: Samus Returns to remake wydanego w 1991 roku na Gameboy’u Metroid II: Return of Samus. Gra trafi do sprzedaży już 15 września. Poniżej możecie zobaczyć debiutancki zwiastun tytułu oraz 50-minutowy gameplay z Nintendo Treehouse Live.

Gra doczeka się również własnych figurek amiibo.

PODZIEL SIĘ
hallkyon

5 komentarzy

  1. Goral
    Goral (106 komentarzy) w dniu:

    A ja się spodziewałem :) Kilka lat temu gdy kupiłem 3DS’a wręcz marzyłem o takim Metroidzie w dawnym stylu. I do tego z wykorzystaniem ekranu dotykowego. Gracze chyba wybłagali to od nich by coś było z Metroidem na jakąś konsolę Nintendo. Jest i Prime jak i Super Metroid. Gra wygląda nieźle ale jeśli robi ją Mercury Steam (tak jak Castlevania) to może być całkiem dobra w animacji i mechanice walk czy jakiejś przyjemności grania ale ogólnie bez głębi, stylu i klimatu. Mam nadzieję, że Nintendo czuwa.

  2. Antari
    Antari (350 komentarzy) w dniu:

    @Goral: Obejrzyj sobie ten 50 minutowy filmik z prezentacją gry. Jest dobrze, a nawet rewelacyjnie. Ja akurat zaliczam się do „nienarzekaczy” na Mercury Steam, Mirror of Fate na 3DS przeszedłem kilka razy i zdobyłem wszystko co było do zdobycia. Grze zabrakło elementów Metroidvanii, była zbyt liniowa i to ją zgubiło. Z kolei nie sposób odmówić postaciom stylu, głębi i klimatu. Graficznie też było bardzo dobrze i stylowo.

    Tutaj jednak mamy do czynienia z remake’iem częsci 2 Metroida z GB Classic, więc nie da się tego spieprzyć, bo layout poziomów jest z góry ustalony i jest to Metroidvania. Graficznie jest bardzo podobnie do Mirror of Fate. Zwróćcie uwagę na tła, które nierzadko posiadają po kilka planów. Na słowa uznania zasługuje fakt, że oprawa muzyczna tworzona jest przez 2 kompozytorów odpowiedzialnych za muzykę do Super Metroida ze SNESa i to słychać na każdym kroku. To czego brakowało w Other M, czyli wszystkich efektów dźwiękowych znanych z trylogii Prime, części na GBA i Super Metroid powracają ze zdwojoną mocą. Muzyka w poszczególnych lokacjach również wraca klimatem do topu jaki osiągnęła seria w trylogii Prime. Mamy tu wzniosłe chóralne melodie i sporo mroku. Ten cały projekt wygląda i brzmi tak, jak miał wyglądać other M na Wii. Jestem wręcz zachwycony całością i jedyne co budzi moje obawy jak na razie to brak potwierdzenia czy w grze będzie można sterować postacią na krzyżaku. Bo z gałką analogową bywa różnie w grach wymagających precyzji. Możliwość oddawania strzału 360 stopni trochę budzi moje obawy. Poza tym jest bosko. Innowacje w combacie w postaci implementacji counterów po właściwie oddanym strzale na moje oko idealnie wpasowują się w rozgrywkę i są szalenie satysfakcjonujące, a co najważniejsze – nie zwalniają tempa akcji (widać świetne zrozumienie serii Metroid przez developera czego nie rozumiało np. Team Ninja przy Other M). Gra wykorzystuje też 3D, co można sprawdzić na trailerze dostepnym w eshopie. Nie jestem zwolennikiem tego konceptu ale wg. relacji ludzi, wygląda on dość nieźle dzięki sekwencjom QTE. Cieszy także implementacja broni i artefaktów, których nie było w cz.2 na GB Classic np. Grapple beam (który pojawił się dopiero w SM wydanym 3 lata po RoS). Wedle zapowiedzi, będą też nowe bronie i artefakty chozo np. ta zielona osłona czy skaner ujawniający ukryte lokacje. Moim zdaniem pasuje to idealnie do serii. Na uwagę zasługuje też ta wieża, na której zapalają się światełka po pokonanych Metroidach. Rozwiązanie przywodzi mi na myśl to z Castlevania Symphony of the Night. Widać, że developer zna gatunek i płynnie lawiruje między różnymi motywami.

    Zapowiedziano też współpracę z Amiibo, więc wreszcie figurki Samus ze Smasha na coś się przydadzą. Dodatkowo 2 nowe Amiibo (Samus w ikonicznej pozie z Return of Samus i Metroid wydostający się z pojemnika). Ilość detali na tych figurkach budzi podziw – Metroid jest wykonany z odkształcającego się plastiku, który można gnieść w dłoniach.

    Aha, zapowiedziano także wersję limitowaną z płytą CD z oprawą muzyczną z całości serii – Metroid Orchestra.

    Dla mnie najlepsza zapowiedź całych targów. Totalnie niespodziewana i w punkt. Po 13 latach seria 2D Metroid powraca i wygląda to naprawdę dobrze. Taki mały Prime w 2D w kieszeni, z masą ciekawych innowacji i rozgrywką jak Fusion/Zero Mission/Super Metroid. Z wypowiedzi twórców w Treehouse można także wywnioskować, że jeżeli tytuł spotka się z pozytywnym odbiorem można liczyć na więcej Metroidów w 2D. HYPE 10000%!

  3. Goral
    Goral (106 komentarzy) w dniu:

    Również miałem 100% w Castlevani i po samych trailerach nie mogłem się jej doczekać ale czegoś mi w niej zabrakło. Muzyka w menu gdzie jest gear i mapa to mistrzostwo i przenosiła w inny wymiar. Fajnie, że zrobili z tej gry taki castle slasher, grało się przyjemnie ale jakby nie do końca całość mnie porwała. Może faktycznie była zbyt liniowa i jakby odskakująca zbytnio od tego co znałem z poprzednich serii.

  4. Antari
    Antari (350 komentarzy) w dniu:

    Dokładnie. Sama w sobie była całkiem w porządku ale do trylogii z DS czy GBA nie miała startu. Dlatego też wyniki sprzedaży były słabe i nie doczekaliśmy się kontynuacji, a seria w zasadzie umarła.

    Wracając do Metroida. Osobiście byłem przeciwnikiem serii w 2,5D, gdyż do niedawna wolałbym zobaczyć jakąś wariację na temat Prime’a na 3DS i nie wierzyłem, że Nintendo będzie w stanie zrobić grę 2D, zdolną rywalizować z częściami ze SNES’a i GBA. Ale po zapowiedzi z E3 oraz zobaczeniu gry w akcji, muszę powiedzieć, że się myliłem! Jeżeli mam być szczery to nie wyobrażam sobie lepszego developera niż Mercury Steam do pracy nad tym projektem. Ich doświadczenie po pracy nad Mirror of Fate jest moim zdaniem tutaj wręcz nieocenione. Tak samo postarali się zatrudniając 2 kompozytorów którzy pracowali przy Super Metroidzie. Nintendo naprawdę stanęło na wysokości zadania.

Zostaw komentarz

Aby dodać komentarz musisz się zalogować. | Zaloguj się | Jeszcze nie masz konta? Zarejestruj sie!


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!