Czy tak będzie wyglądać lista gier na SNES VC?

Jak wiemy, na ostatnim zaprezentowanym Nintendo Direct ogłoszono wprowadzenie VC dla konsolek New 3DS i New 3DS XL. Lista tytułów, mimo, że porządnych, była bardzo króciutka, bo dla Europy zaledwie osiem tytułów podzielonych na cztery tygodnie, gdzie dla porównania Ameryka dostała dziewięć tytułów rozłożonych już na trzy tygodnie.

Dla tych, dla których ogłoszonych tytułów jest za mało mogę nieść dobre wieści. Otóż użytkownik o nicku Normmatt dokopał się do pokaźnej listy planowanych wydawnictw, które mogą faktycznie pojawić się na naszych handheldach. Lista dotyczy wydawnictw zaplanowanych na Japonię, ale kto wie – może i my się doczekamy!

Poniższej zaprezentowana lista została skrócona o duble oraz pozycje wydane jedynie w Japonii i nie przetłumaczone.

Actraiser
Banshee’s Last Cry
Clock Tower SFX
Der Langrisser
Digital Devil Story
Donkey Kong Country
Donkey Kong Country 2
Donkey Kong Country 3
Dragon Ball Z: Super Butōden 2
Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Final Fantasy V
Final Fantasy VI
Final Fight
Fire Emblem: Genealogy of the Holy War
Fire Emblem: Mystery of the Emblem
F-Zero
Ganbare Goemon 4
Glory of Heracles IV: Gift from the Gods
Gradius III
Hajimari no Mori
Hercules III
Kirby’s Dream Course
Kirby’s Super Star Stacker
Kunio Kun no Nekketsu Soccer League
Kyūyaku Megami Tensei
Majin Tensei
Majin Tensei II: Spiral Nemesis
Mario’s Super Picross
Marvelous: Another Treasure Island
Mini Yonku Let’s & Go!! 2
Mother 2
Ogre Battle: The March of the Black Queen
Otogirisou
Panel de Pon (Tetris Attack)
Picross NP Vol. 1
Picross NP Vol. 2
Picross NP Vol. 3
Picross NP Vol. 4
Pilotwings
Populous
Power Soukoban
R-Type III
Secret of Mana
Shin Megami Tensei
Shodai Nekketsu Kouha Kuniokun
Sim City
Street Fighter II
Super Bomberman 3
Super Castlevania IV
Super Mario Collection
Super Mario Kart
Super Mario World
Super Metroid
Super Punch-Out!!
Super Wagan Land
Sutte Hakkun
The Legend of Zelda: A Link to the Past
Torneko’s Great Adventure: Mystery Dungeon
Treasure Hunter G
Tsukikomori
Wrecking Crew 98

Brak komentarzy

  1. @Burkin
    Biorąc pod uwagę, że ambasadorzy dostali gry z GBA, na którego zostało wydane mnóstwo remaków gier ze SNESa, oraz to, że już na DSie był emulator SNESa, który ciął się co prawda miejscami, ale w większość gier dało się grać, to sądzę, że bez najmniejszego problemu.

  2. @ink
    tyle że te gry na GBA działały tylko poprzez oszukiwanie 3ds’a że ma do czynienia z grą z DSa, a i tak zachowywał się jakby miał zaraz umrzeć. O grach ze SNESa to sami twórcy emulatorów homebrew podobno się wypowiadali, że odpalić odpala, ale w zależności od gry różnie jest z komfortem.

  3. Najśmieszniejsze jest to, że Nintendo twierdzi, że zwykły 3DS jest za słaby do tych gier i dlatego są tylko dla new 3DS. Czyli wychodzi na to, że wg Nintendo 3DS jest słabszy od PSP, na którym emulator SNESa chodził naprawdę przyzwoicie.

    @SENT
    Ja nie piszę o flashcardach i emulatorach, tylko o grach z GBA na 3DS, które były dostępne w programie ambasador.

  4. gry na GBA z VC (ambasadorskiego) działają ze 100% płynnością. przeszedłem tak oba metroidy i nie miałem absolutnie żadnych problemów. tam chyba są jakieś wyjątki z hipsterskimi jrpgami, no i gry które mają rzeczy w kartridżach typu akcelerometr też nie będą poprawnie działały.

    blargSNES daje radę… miejscami, na pewno nie we wszystkich grach (Earthbound chodził z małymi gliczami… Super Metroida wolałem już przejść na higanie). Nie mam pojęcia jak wygląda sytuacja z catsfc, pocketsnes i innymi corami retroarcha, co drugie nightly wiesza się w menu i nigdy nie mogę trafić w działający build. Za to oficjalny emulator odpalony z zegarem na n3DS ściętym do o3DSowego poziomu tnie okropnie.

    Na DSie był emulator SNESa, fakt, ale tam inaczej działało GPU z tego co czytałem. Tam można było 1:1 przełożyć funkcje graficzne ze starych konsol, a w przypadku PICA200 pojawia się ogromny overhead związany z przekładaniem instrukcji.

    A, twórca blargSNESa mówi, że tnie na o3DSowych prędkościach bo Nintendo używa software’owego renderowania, które jest bliższe sprzętowi, ale znacznie wolniejsze. Wiele to wyjaśnia.

  5. Jak idziesz na skróty i robisz haxy per-game żeby działały to nie ma problemu (ie. ZSNES dawno temu). New pozwala tylko na bardziej „accurate” software’ową emulację grafiki, z tego co się orientuję to hardware’owe (szybsze) jest tylko przybliżone i stąd pojawiają się czasem glitche. No i dzięki temu można wstrzykiwać gry SNESowe do tych oficjalnych paczek, one mają jakieś tam małe poprawki, ale inne gry działają w miarę bezproblemowo. Po prostu Nindonte nie chciało iść na skróty – nie wiem, czy z lenistwa, czy z dbałości o szczegóły, czy po prostu żeby pchnąć trochę więcej nowych konsol (gdybym był bogaty to też bym przeskoczył, w FBWO nie musiałbym się aż tak martwić tym że dekodowanie OGG nie wyrabia przy 2048 samplach :)).

    Amatorskie emulatory działają idealnie, ale na PC (higan do SNESa i GBA, Nestopia do NESa) 🙂 Idealna emulacja niestety wymaga sporej mocy obliczeniowej. Już nie wspominając o dodatkowych układach na kartridżach, tych wszystkich SuperFX i w ogóle.

    Zamiast zadawać pytania na twoim miejscu proponowałbym samemu spróbować emulatory. Wersje HBL (3dsx) nie mają obsługi JIT oczywiście (nie da się odpalać kodu kompilowanego dynamicznie), więc będą wolniejsze, ale coś tam ci może zadziałać.

Dodaj komentarz