Nie chodzi tutaj o typ Pokemonów. Sprawa ma bardziej poważny charakter, niż pierwotnie to mogło się wydawać. Otóż w europejskich i japońskich wersjach X i Y, może wystąpić błąd, który uniemożliwia poprawnie wczytanie zapisu, co praktycznie oznacza przymusowe rozpoczęcie zabawy od nowa. Na szczęście występuje on tylko w jednym miejscu, przy save’owaniu w Lumios City. Jeżeli dokonamy zapisu w tym mieście, istnieje pewne prawdopodobieństwo, że przy wczytaniu zastaniecie zamrożone oba ekrany(w sensie zatrzymany obraz), a muzyka będzie dalej normalnie grała. Oczywiście nie dotyczy to każdej kopii gry, ale lepiej mieć to na uwadze, niż samemu doświadczyć po wielogodzinnym graniu takiej niemiłej niespodzianki. Poniżej dwa filmiki zarejestrowane przez graczy z tym błędem. Miejmy nadzieję, że Nintendo przygotuje szybko patcha.
Podobno istnieje sposób, aby dalej kontynuować swoją grę pomimo problemów z wczytaniem zapisu, w tym celu należy:
– wczytać grę,
-poczekać, aż muzyka zacznie grać,
-wciskać przycisk HOME, aż do skutku.
Czy ta metoda działa, tego nie wiem. Jeżeli ktoś zastosował się do powyższych wskazówek i udało się, niech da znać w komentarzach!
Z tego co pisał zabikt, wystarczy wyciągnąć kartę SD, włączyć grę, zapisać gdzieś indziej i włożyć kartę z powrotem.
Dzięki za info, już nie będę saveować w tym mieście póki nie wyjdzie łatka jakaś.
Ale wtopa.
Mam nadzieję, że patch wyjdzie, bo po Virtue Last Reward jestem dość uczulony na niedziałające save’y.
Co za czasy, po SMT:DSO i VLR teraz pokemony.
Twórcy wypuszczają zbugowane gry z myślą, że jak coś nie pójdzie to da się patcha i po sprawie, Współczuję ludziom, którzy stracili savey.